Szerintetek mennyi értelme van a SEO-nak a Google Adssal szemben?
Van egy viszonylag friss webáruházunk, amit igyekszünk felfuttatni. Azt gondolom, egy igényesen felépített kis oldalunk van, sok termék, de a kérdés szempontjából ez nem feltétlenül releváns.
A lényeg, hogy keresőoptimalizáltuk az oldalt, sok termékünk nemhogy az elsö oldalra került, de van, ami a 2-4 helyen szerepel egy ideje.
Na most, van egy-két termékünk, amit "vásárlócsalogatóként" a konkurenciához képest jóval olcsóbban adunk, és ennek kapcsán elindítottunk tesztként ADS hirdetést. Ha megy a hirdetés, napi 3-4-5 megrendelés is jön a termék kapcsán, többet is vesznek belőle egyszerre (fogyóeszköz).
Ha kikapcsoljuk a hirdetést, akkor viszont leállnak a vásárlások, pedig ez a termékünk kulcsó alapján is mindig a 2-3.helyen szerepel a keresőben. De mintha tök mindegy lenne, mert senki nem kattint rá, pedig sok SEO-val foglalkozó oldalt olvasva azt hittem, ez generálja majd az organikus forgalmat.
A francokat. A Search Console alapján jó, ha napi 1-2 ember rákattint organikusan.
Szerintetek ma már mindenki a Google Ads hirdetések alapján vásárol, ott kattint? A SEO, mint olyan befellegzett?
A kettő nem egymás konkurenciája, hanem egymás kiegészítője.
Az Ads arra való, hogy egye-egy akciót megfuttass vele, a SEO pedig inkább márkaépítésre.
Persze, igazad van, akkor mondjuk úgy, azt hittem, ha a kereső elejére kerülünk, "ingyen" is jönnek majd a megrendelések, mert akit érdekel az adott termék, az ránk talál hirdetés nélkül is.
De most azt làtom, hogy második helyen szereplünk és a kutya nem kattint az oldalra, pedig egy népszerű termékről van szó. Nem az, hogy nem veszik, rá se kattintanak. Majdnem mindegy lenne az is, ha a kereső 100.oldalán lennénk.
Szerintem nem olyan terméket árultok, ami minden nap eszében van az embereknek, hanem csak amikor meglátja egy reklámban, akkor jön rá hogy venni kellene.
Mit árultok?
# 4-es figyelmedbe ajánlom ezt a szövegrészt:
"Ha kikapcsoljuk a hirdetést, akkor viszont leállnak a vásárlások, "
De mi értelme van, ha nem kattint rá senki?
A hirdetett terméket nyilván akkor látják, ha beírják az adott termék nevét, mert azt keresik.
De ha éppen nem megy hirdetés, ez a termék akkor is ott van a 2-3. helyen, és konkrétan senki nem kattint rá az oldalra. Látom, mert követem Analyticsben, az elmúlt héten összesen 7 kattintás volt.
Akkor az első helyen mennyit kapnék, 12-t? Azért ez elég gyenge... :/
Mármint értitek a lényeget, azt hittem, ha előre kerülök, hirdetés nélkül is jön majd a termékre a forgalom, hiszen az ingyen van, de nem :O
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!