Van bármi gyakorlati haszna/értelme a 3 hengeres autóknak a 4 hengeresekkel szemben?
Most már jó ideje ez a trend és a Mercedest kivéve az összes gyártó ebbe az irányba megy. Miért jó nekünk, ha csökkentik a hengerszámot?
Eddig egyik 3 hengerestől sem voltam elájulva, mind zajos, rezonáló, fura hangjuk van, fogyasztásban pedig semmivel se jobbak 4 hengeres társaiknál.
Régen az 50-es 60-as évek Amerikájában nagyjából mindent megalkottak ami ma az autósok kényelmét segíti. Automata váltó, klíma, automata reflektor, elektromos ablakok, stb. És 6, 8 hengeres erős és simán járó motorok. Miért van az hogy innen szinte csak visszafejlődtünk? Hogy még ma is többnyire a felső kategória kiváltságai ezek az extrák a klímát meg az elektromos ablakot leszámítva.
Ma már a 4 hengeres kisebb autó is lassan olyan kuriózum lesz mint egy V8.
Oké hogy környezetvédelem, meg stb. Nem is kívánom hogy 7000 köbcentis 30 litert zabáló autók járják az utakat, de miért nem lehet minden kocsi legalább 4 hengeres? És egy 1,6-2,0 közti szívómotor hagyományos automatával miért nem alternatíva?
A Mazda a 2.0-ás Skyactive motorjait is simán áttolja az összes környezetvédelmi vizsgálaton, akkor a többiek miért bohóckodnak 3 hengerrel Mondeo méretű meg 7 személyes családi autókban?
A gyártóknak gondolom jó, mert kevesebb alkatrész, kevesebb anyagköltség, bonyolultabb megoldások, kiegyensúlyozótengely, kettőstömegű lendkerék, stb.
De nekünk miért jó?
Amikor a 0.9-es 3 hengeres Renault motornál 7.3 literre jön ki az átlagfogyasztás, míg az 1.6 szívó Vitara is vígan elvan ennyivel, akkor az mitől olyan környezetbarát és takarékos?
Vannak olyanok, akik direkt 3 hengeres autóra hajtanak, vagy csak azok veszik, akik nem tudnak mást, esetleg fogalmuk sincs, mi van a motortérben?
Oké, hogy "csak" egy szimulátor, de a Forza Motorsport 4-ben kipróbáltam, mire képesek a leggyengébb autók maximum tuninggal (eredeti motorral, motorcsere nélkül).
A két leggyengébb kocsi a 4 hengeres 1.2-es Ford Ka és a 3 hengeres 1.0-ás Toyota Aygo.
Előbbivel max tuningon a legalacsonyabb váltóbeállítással, iszonyat lassan, de fel lehet kaptatni a legmeredekebb lejtőn a Fujimi Kaido pályán. Ugyanezen az Aygo a 2. kanyarnál feladja.
A legerősebb 3 hengeres, a Nissan Micra 1.2-es Renault motorral max tuninggal szintén nem képes teljesíteni.
A Nürburgringen hasonlóan gyászosak az eredményeik.
A Ford Ka hiába jóval nehezebb, felküzdi magát, míg a könnyű kis pörgős 3 hengeresek nem. Max fordulatszámban sem jobbak és a hangjuk még játékban is borzalmas. Micrában a kompresszoros tuning se segített.
Nyilván egy játékról van szó, de akkor is. A dízelek, pl. a Q7-es Audi a maga 2 tonna feletti súlyával tuning nélkül is leküzdi a Fujimit a dízel Peugeot LMP kocsi pedig röhögve felszalad. AMi a valóságban is helytálló, hogy a dízelek brutálisan nyomatékosak és vontatni, terepezni kiválóak. Ebből következtetve szintén úgy tűnik, nem annyira jó irány 3 hengeres kocsikat hype-olni.
Spórolás..
Eu normák...
A játék még játék...
A válasz rémegyszerű: Mert a 3 hengeres motor olcsóbb, mint a nagyobb, most már ki tudják hozni belőle a szükséges teljesítményt és jóval könnyebb (és olcsóbb) hozni vele a környezetvédelmi normákat. Ja, és kevesebbet is fogyaszt, akár hiszed akár nem.
Az 1.5-2.0 közötti szívómotor azért nem alternatíva, mert se nem költséghatékony, se nem tudja komolyabb fejlesztés nélkül hozni a körny. normát és a teljesítménye is fosch.
"az 50-es 60-as évek Amerikájában nagyjából mindent megalkottak ami ma az autósok kényelmét segíti. Automata váltó, klíma, automata reflektor, elektromos ablakok, stb. És 6, 8 hengeres erős és simán járó motorok. Miért van az hogy innen szinte csak visszafejlődtünk?"
Ööö... Ford fiesta ST. 1.5 3 henger, 200 lóerő. És nem egy versenyautó, "csak" egy Ford. Az '56-os Corvette, ami a maga idejének ikonikus sportautója volt kb. ugyan ennyi lóerő 8 hengerrel és 4,3L-el. Miről is beszélsz?
"a Forza Motorsport 4-ben kipróbáltam, mire képesek a leggyengébb autók maximum tuninggal"
Eh. No komment.
Olcsóbb gyártási költség. Ha csak minden autón 1 eurót spórolnak, akkor az milliós darabszámnál már 1 millió euró nyereséget jelent.
Az átlag autóvásárlót meg marhára nem érdekli, hogy hány henger van a motorban vagy hogy van-e turbófeltöltő vagy változó szelepvezérlés. Valószínűleg azt sem tudja mik ezek. Egy adat érdekli, a fogyasztás. Meg talán a lóerőt megjegyzi, mert azzal lehet menőzni a haverok előtt.
Egyébként meg egy csomó szubjektív szempontot vesznek figyelembe vásárláskor. Pl. milyen alakú a fényszóró vagy a gyártó származási országa alapján.
1) olcsóbb gyártani, az autógyárak pedig már egyetlen euróért a legyet is röptében...
2) könnyebbek, a kisebb súly pedig mindig fogyasztáscsökkenést jelent
3) az ostoba és értelmetlen környezetvédelmi előírásokkal belehajszolják a gyártókat a downsizing-ba, az életszerűtlen hülye előírásoknak életszerűtlen hülye konstrukciókkal lehet megfelelni, de mint tudjuk még így is hazudni kell hozzá...
3) az átlagos autóvásárlónak (ami a piac zömét jelenti) fogalma nincs mi az a hengerszám, elrendezés, nyomaték... két adatot figyel, de maximum hármat: fogyasztás, lóerő plusz esetleg még a gyorsulás.
Egyetértek veled hogy ezek a mini turbómotorok, különösen a háromhengeresek egy kalap kakit sem érnek, nekem sem kellene ha ingyen adnák sem, le vagyok maradva a BMW régi sorhatosainál, csak mondom mégegyszer: az átlagvásárló nem így működik, a hülyéknek meg mindent el lehet adni. A motorfejlesztés iránya pedig már régen nem az élettartam, motorhang, járáskultúra, hanem az hogy miként lehet gyártói szinten fel decivel lejjebb hazudni a flottafogyasztást úgy, hogy közben a motor papíron tisztább levegőt bocsásson ki mint amit beszívott.
Köszönöm a válaszokat azoknak, akik vették a fáradtságot és végigolvasták. Úgy látszik megint csak a profitról szól az egész.
A Merci az egyik kedvenc márkám, volt nekem is egy 5 hengeres 2.9TD, nagyon szerettem, motorikusan nem volt soha baja, pedig majdnem 500 ezer km volt benne. Utánanéztem kicsit, de semmi infót nem találtam arról hogy melyik a 3 hengeres Merci. Smartot is a Merci gyártja és abban tudom, hogy van 3 hengeres, de az meg nem Merci.
Nemtom azok, akik leszólják a szimulátorokat, mennyit játszottak ilyen játékokkal, én a Gran Turismoból a 6-os részig, plusz Forzából a 4-esig mindet végigvittem és tesztelgettem is rendesen az autókat mindenféle pályán és beállításokkal, de egyáltalán nem mondanám hogy köze nincs a valósághoz, sőt! AMelyik kocsit a valóságban is vezettem, azt állapítottam meg hogy a játékban is nagyon hasonlóan viselkedik és amennyire lehetett, eléggé jól eltalálták a viselkedést, hangot, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!