Modellezéshez, modellező szoftverek írásához milyen programozási nyelvek használatosak?
Magasabb szintű nem nagyon?
Amúgy sejtettem, hogy C++ (esetleg pl C-re tippeltem volna), pont a gyorsaság és a hardverközeliség miatt.
Egyébként olyasmi modellezésre gondoltam, mint mi hogyan terjed (akár pl szennyeződés, zaj, vagy egyéb bármilyen hatás), közlekedés modellezése stb.
Nézd meg a blendert például, ingyenes, nyílt forráskódú és piacképes. Sok fizetős "versenytársánál" professzoinálisabb elemeket is tartalmaz.
C, C++, Python nyelveket használták az elkészítéséhez.
#8:
több modellezővel dolgozom együtt és van aki blenderrel dolgozik, de legtöbbjük ZBrusht is és egyéb programokat is használ
én programozó vagyok, ők a grafikusok
többüktől hallottam, hogy bizonyos fizetős "komoly" szoftverek mennyire le vannak maradva pl a blendertől BIZONYOS technológiák terén
van amiben más programok erősebbek, de a blender is elég erős a maga kategóriájában, persze nem mindenben vezet
dolgozom olyanokkal is akik már nagyon rég a szakmában vannak és van aki kevesli a blendert, van aki szerint viszont jóval többet tud, mint a versenytársai, persze utómunkához mindenki használ más programokat is, a blender nem olyan ALL-IN, hogy A-tól Z-ig mindent megvalósítson
nekem elég erős vasam van, kb high-end kategória (VR játékfejlesztés okán), amikor a srácok beszélgetnek, hogy kinek melyik program milyen erőforrást eszik és melyik projekt milyen FPS-el fut el, akkor azt is szoktuk mérlegelni, hogy vannak akik 3-5 éves gépeken dolgoznak
persze nem kell mindenkinek megvenni a legerősebb gépet a piacon, de ahhoz mérten tervezzen dolgozni
persze sok esetben a processzoros renderelés miatt egyeseknek videókártyát sem éri meg bővíteni
youtubeon rákereshetsz blenderes projektekre, hogy miket valósítottak meg benne, a blender egy elég professzionális cucc, HA meg van a megfelelő vasad és tudásod hozzá! ez olyan, hogy programozóként is írhatok neked egy végtelen ciklust a gépedbe és felzabálhatom az összes erőforrásodat pár kilobyteos programmal
modellezésnél megvannak a technikák és elméletek mi a low poly, high poly, miket kell külön modellezni, 1 scenebe hány elem/poly fér el, animálás szintén más téma......
ezért is éri meg utána járni ezeknek és megfelelően beosztani neked is az erőforrásokat
mindennek meg van a maga korlátja és ha ismered ezeket és betartod az adott programra szabott határokat, akkor elég sokat kihozhatsz belőle
van 1 projekt amibe programozóként segítettem be 1-2 ötlettel, ott a srác 1 egész várost töltött be blenderbe bemutatás céljából és kb 1 perces betöltés után elég gyorsan tudta módosítgatni a várost, holott neki nem volt a legerősebb gépe
ő egy plugint töltött le a blenderhez ami arra volt jó, hogy ezt megtudja valósítani gond nélkül (+ a képernyő megosztás is szépen redukálta a frameket, mégsem volt gond)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!