Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Van olyan modellező program...

Van olyan modellező program vagy modell viewer amibe be lehet tölteni C source file (. c) 3D modelleket és más formátumba menteni?

Figyelt kérdés

Bocs ha rossz kategória.


Van pár modellem ami .c formátumban van de most más formátumban lenne rájuk szükséges,de sehol nem találok olyan programot amibe importálni lehetne majd onnan exportálni .3ds vagy bármilyen más formátumba.


Valaki ismer ilyen programot amivel ezt megtudnám oldani?


Előre is köszönöm.


2012. márc. 6. 13:29
1 2
 1/15 iostream ***** válasza:
Milyen program állította elő neked ezeket a .c kiterjesztésű fájlokat? Kétlem, hogy C forrásfájlok lennének azok.
2012. márc. 6. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Anim8or-ból mentettem őket .c formátumba,de betölteni az sem tudja ezt a formátumot csak menteni és a formátum nevéhez azt írja hogy C source file.
2012. márc. 6. 15:46
 3/15 tabaki ***** válasza:

Bocs, csak azért írok, hogy könnyebben visszataláljak... Azt hiszem, az Anim8or tényleg C-fájlokat ment, de most nincs windowsos gép a közelben, hogy utánajárjak. A pontinformációk valószínűleg mindenképpen benne vannak a fájlban, ezt nyilván ki lehetne valahogyan nyerni, legalább anyag és egyebek nélküli térháló formájában, abból már lehet valami szokásos szabványt ábdálni, amely aztán konvertálható akárhova. Mindenesetre nem ártana megnéznem egy ilyen .C-fájlt, hogy tudjam, miről beszélek egyáltalán -- az, hogy azután gyenge amatőr létemre tudok-e vele valamit kezdeni, a másik kérdés. Ha windowsos gép közelébe jutok, megnézem.

Amúgy az Anim8or saját formátumában nincsenek meg a kérdéses fájlok? Onnét ugyanis triviális móka lenne bárhová átrakni.

2012. márc. 8. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Sajnos nincsenek meg anim8or formátumában csak .c-ben.

Egyébként az anim8or tökéletesen fut Wine-al Linux alatt.

MacOS alatt nem vagyok benne biztos.


Ha anim8or-ban csinálok csak egy egyszerű gömböt példaként,és azt megnyitom akkor a következőt tartalmazza:

Nem másolom be mindet mert az túl hosszú lenne,csak a különböző részekből részleteket hátha segít valamit addig is még Windows-os gép közelébe kerülsz.


#include "Anim8orExport.h"


// sphere01

static float sphere01_coords[] = {

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-13.6004, 6.02409, -8.70228e-006,

-14.4966, 6.02409, -3.34475,

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-14.4966, 6.02409, -3.34475,

-16.9451, 6.02409, -5.79327,

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-16.9451, 6.02409, -5.79327,

-20.2899, 6.02409, -6.68949,

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-20.2899, 6.02409, -6.68949,

-23.6346, 6.02409, -5.79327,

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-23.6346, 6.02409, -5.79327,

-26.0831, 6.02409, -3.34475,

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-26.0831, 6.02409, -3.34475,

-26.9793, 6.02409, -8.70228e-006,

-20.2899, 4.69347, -8.70228e-006,

-26.9793, 6.02409, -8.70228e-006,

-26.0831, 6.02409, 3.34473,

(és ez így folytatódik még jó hosszan)


static float sphere01_normals[] = {

0, -1, 0,

0.382683, -0.92388, 0,

0.331414, -0.92388, -0.191342,

0, -1, 0,

0.331414, -0.92388, -0.191342,

0.191342, -0.92388, -0.331414,

0, -1, 0,

0.191342, -0.92388, -0.331414,

0, -0.92388, -0.382683,

0, -1, 0,

0, -0.92388, -0.382683,

-0.191342, -0.92388, -0.331414,

0, -1, 0,

-0.191342, -0.92388, -0.331414,

-0.331414, -0.92388, -0.191342,

0, -1, 0,

-0.331414, -0.92388, -0.191342,

-0.382683, -0.92388, 0,

0, -1, 0,

-0.382683, -0.92388, 0,

-0.331414, -0.92388, 0.191342,

0, -1, 0,

-0.331414, -0.92388, 0.191342,

-0.191342, -0.92388, 0.331414,

0, -1, 0,

-0.191342, -0.92388, 0.331414,

0, -0.92388, 0.382683,

0, -1, 0,

0, -0.92388, 0.382683,

0.191342, -0.92388, 0.331414,

0, -1, 0,

(ez úgy szintén hosszan folytatódik így)


static float sphere01_texcoords[] = {

0, 0,

0, 0.125,

0.0833333, 0.125,

0.0833333, 0,

0.0833333, 0.125,

0.166667, 0.125,

0.166667, 0,

0.166667, 0.125,

0.25, 0.125,

0.25, 0,

0.25, 0.125,

0.333333, 0.125,

0.333333, 0,

0.333333, 0.125,

0.416667, 0.125,

0.416667, 0,

0.416667, 0.125,

0.5, 0.125,

0.5, 0,

0.5, 0.125,

0.583333, 0.125,

0.583333, 0,

0.583333, 0.125,

0.666667, 0.125,

0.666667, 0,

0.666667, 0.125,

0.75, 0.125,

0.75, 0,

(szintén)


static int sphere01_indices[] = {

0, 2, 1,

3, 5, 4,

6, 8, 7,

9, 11, 10,

12, 14, 13,

15, 17, 16,

18, 20, 19,

21, 23, 22,

24, 26, 25,

27, 29, 28,

30, 32, 31,

33, 35, 34,

36, 38, 37,

36, 39, 38,

40, 42, 41,

40, 43, 42,

44, 46, 45,

44, 47, 46,

48, 50, 49,

48, 51, 50,

52, 54, 53,

52, 55, 54,

56, 58, 57,

(ez is folytatódik hosszan)


static unsigned char sphere01_matindices[] = {

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,

};


static Anim8orMaterial sphere01_materials[] = {

{

{ 0.878, 0.878, 0.878, 1, }, // Ambient color

{ 0.878, 0.878, 0.878, 1, }, // Diffuse color

{ 1, 1, 1, 1, }, // Specular color

{ 0, 0, 0, 1, }, // Emissive color

0.3, 0.7, 0.2, 0, 32, 1, //Ka, Kd, Ks, Ke, PhongSize, Brilliance

"", // ambient texture

"", // diffuse texture

"", // speculal texture

"", // emissive texture

"", // transparency texture

"", // bumpmap texture

"", // texture

},

};


static struct Anim8orMesh sphere01 = {

"sphere01", 360, 504, sphere01_indices, sphere01_matindices,

sphere01_coords, sphere01_normals, sphere01_texcoords, sphere01_materials,

};


// Object object01

struct Anim8orObject object_object01 = {

"object01", 1, // Num Meshes

&sphere01,

};


És ez a vége.Nem tudom segít-e valamit.

Annyit látok belőle hogy lényegében a gömb és a textúra koordinátáit tartalmazza ahogy felépül.De fogalmam nincs hogy lehetne ebből más formátumot összehozni :P


Előre is köszönöm a segítséged és a fáradozásod :)

2012. márc. 8. 20:47
 5/15 tabaki ***** válasza:
Hát, nekem se... Azért majd jobban belenézek, köszi a kódot.
2012. márc. 8. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 tabaki ***** válasza:

A témába vágó hasznos megjegyzéseimet keresd meg a honlapomon:


[link]


Itt "Az Anim8or .C-fájljainak újrahasznosítása" című link lehet érdekes a számodra.

2012. márc. 10. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a segítséget,örök hálám :)

A progi nagyon jól működik.

Rengeteg munkát megspóroltál nekem :)

Ment a pont

2012. márc. 10. 14:08
 8/15 tabaki ***** válasza:
:)
2012. márc. 10. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 tabaki ***** válasza:
Egyszer volt Budán kutyavásár, tehát sok haszna már nincs, de búcsúzóul még frissítettem az oldalt.
2012. márc. 12. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Kösz szépen a forráskódot,nagyon rendes tőled hogy megosztod :)


Mondjuk attól nem kell félnem hogy tovább fejlesztem mivel programozás terén annyi tapasztalatom van hogy tudom hogy működnek a ciklusok,változók,tömbök,feltételek vizsgálata..stb de alkalmazni őket már más tészta.Addig jutottam benne hogy egy számkitaláló játékot írtam Pascal-ban és egy mértékegység váltó programot DarkBasic-ben meg Hello World program erejéig ismerkedtem még más nyelvekkel is XD


De komolyabban nem merültem bele csak szeretek (én is)

több dolgot kipróbálni.


De a c2o forráskódja mindenképp nagyon hasznos tanulmányozni való lesz.

Köszi :)

2012. márc. 12. 22:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!