Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan működik egy modellező...

Hogyan működik egy modellező program?

Figyelt kérdés

Például a blender?

Mi a 3d modell?Miből áll?

És amikor megnagyítja a 3d modell egy részét akkor mit rak hozzá?


Mi ez az egész nem értem.Hogy épül fel és ha bonyolult akkor,hogy hogy ilyen egyszerűen pár kattintással tudják manipulálni az alakját?


Animációról meg a csont eszközökről ne is beszéljünk az már el sem hiszem.


2012. jún. 25. 15:37
 1/4 anonim ***** válasza:
A modellek pontokból és általuk meghatározott lapokból állnak.
2012. jún. 25. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Bővebb információval tudna szolgálni egy hozzá értő.
2012. jún. 25. 16:37
 3/4 Srapnel ***** válasza:

A 3d modellek többsége háromszöglapokból áll. Vagyis a modellben el van tárolva minden háromszöglap pontjainak koordinátái, valamint a háromszöglap egyéb tulajdonságai, mint pl. felület normálvektora, megvilágítási paraméterek, textúra, stb.


Amikor manipulálják az alakját, akkor a háromszöglapok csúcspontjainak koordinátáit változtatják meg. Amikor "pár kattintással manipulálnak", akkor általában a manipuláció több ponton történik és egy adott szabály szerint. Pl. Ha egy síklapot egy pontráccsal modellezel, akkor kinézheted a középső pontot és azt elmozdítod a síkra merőlegesen, majd a körülötte lévő pontokat is, de a középponttól való távolságuk függvényében egyre kisebb mértékben. Ha ez a függvény mondjuk exponenciális, akkor olyasmi hatást kapsz, mintha egy kifeszített, vékony gumit benyomnál egy tűvel. Na, aztán számtalan ilyen módosítási szisztéma és függvény létezik.


Az animáció semmi több, mint hogy egy ilyen változtatás sorozatot játszanak le egymás után, ugyanis pl. az elmozdulás is a pontok koordinátáinak változásával jár: minden ponthoz hozzáadod ugyanazt a vektort. Ekkor az egész alak nem változik, de a hely igen.


A nagyításkor két eset is lehet:

1. A modelltérben történik: ekkor szintén a koordináták értéke változik meg (egy középponttól a pontokhoz vezető vektort szorzod ugyanazzal a számmal).

2. A képtérben történik, ekkor a 3d modellnek a képernyőre való vetítésekor történik a nagyítás.

2012. jún. 25. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 tabaki ***** válasza:

A Blender modellformátuma egy kissé összetett, de ha OBJ formátumba exportálsz belőle, az már szövegszerkesztőbe is beolvasható, úgy-ahogy felfogható leírás -- érdemes valami szimpla kockát mentened, akkor egyszerűen felismerhető a néhány adat.

Ami a "néhány kattintást" illeti: A programok dolgoznak helyetted. Bonyolultak, hogy a te dolgod egyszerűbb legyen. Azon miért nem csodálkozol, hogy egyetlen gombnyomással bekapcsoltad a számítógépet? Vagy gondolod, hogy az nem kunszt? Ha a kezelőszerv jól van kitalálva, mindegy, hogy a mögötte megbúvó folyamat mennyire kanyargós.

2012. jún. 28. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!