Arról lenne szó hogy egyik éjszaka álmodtam egy pc játékot. Arra gondoltam hogy Megpróbálom megvalósítani. A játékot 3D- s re tervezném. Annyit tudok hogy kell hozzá 3D modellező, kép szerkesztő, hang szerkesztő?
Kell hozzá egy motor, így a legegyszerűbb.
A "Unity" motor az egyik legkönnyebben tanulható.
A modelleket bármilyen 3D tervezőben megcsinálhatod. (van Autodesk, Blender, stb.) Hangokat... kereshetsz, kár csinálni. Képek.. nem igazán kellenek, hiszen a színteret te építed fel.
Előre szólok, hosszú meló megtanulni mindent.
Még ha ért hozzá is az ember, sok idő megcsinálni egy játékot.
Válassz magadnak motort és tanuld meg.
Egy FPS játék fejlesztése nem könnyű feladat, kb olyan mintha blenderben nekikezdenél megcsinálni a Shrek-et. Még ha egy kis realitásérzékkel el is döntöd magadban, hogy kezdésként csak egy könnyített, buta verziót csinálsz, például egy hagymát (az ugye nagyon hasonlít a Shrek-re) akkor is hamar rájössz, hogy a tanulás eleszi az időd 99%-át. A tapasztalat ilyenkor nagyon sokat jelent.
Nem hiába szoktak még az indie játékokat is legalább féltucat fős csapatok csinálni.
Egy gamer gépnek teljesen elégnek kell lennie. Nyilván a játékodnak futnia kell rajta.
Céges szinten ezt úgy oldják meg hogy különböző platformokat kapnak a fejlesztők, illetve használtam már olyan build szervert ahol a két nagy konkurens VGA gyártó cég alsó-közép és csúcs kategóriás kártyája volt benne. A unit tesztek mind a négyen lefutottak és minden reggel kaptunk kegy e-mailt az esti futtatásról.
Elég macera volt minden úgy megírni, hogy jól működjön mindegyiken, de benne volt a specifikációba hogy nem lehet hardverérzékeny a program.
A végére persze mindegyikre külön kerneleket fordítottunk és tele volt a kód #ifdef-ekkel.
Amúgy hányan vagytok a csapatban? Összeszokott csapat? Kinek milyen tapasztalata van? Mekkora a büdzsétek? (Ha nem vagyok tapintatlan)
Mindegy milyen, nincsenek speciális hardverigények.
Ahogy mondtam egy közepes teljesítményű játékra szánt gépnek teljesen elégnek kell lennie.
A fejlesztés nem erőforrás igényes dolog, a fordítás esetleg, de az is inkább memória igényes. A szűk keresztmetszet itt az, hogy magát a játékot tudd futtatni, amit írsz. Illetve nem árt ha a 3D modellező fut rajta - utóbbi kettőnek nagyon hasonló igényei vannak.
Ennyi, valószínűleg az a gép amiről írsz jó lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!