Milyen szintű képzettség kell ahhoz hogy játék programozó legyek?
"Olcsón dolgozok sokat" nevű képességgel kell rendelkezned.
A játékfejlesztők a legrosszabbul fizetett fejlesztők.
De szerencsére legalább itt van a legtöbb túlórázás :)
EXTRA: Miután a hozzád hasonló 0 élettapasztalatú kiddok arról álmodoznak, hogy majd ők lesznek a nagy játékfejlesztők ha felnőnek, a játékfejlesztő cégeknél sokszoros a túljelentkezés :))
Amúgy elhanyagolható az esélye, hogy te ahhoz a céghez bármikor is bekerülsz. Már csak azért is, mert jó eséllyel megszűnik addigra, mire te olyan állapotba kerülsz, hogy egyáltalán szóba álljanak veled...
Egyáltalán nem vagyok az az öntelt kiddo aki 0 élettapasztalattal akar ebbe belevágni és nem, nem hiszem azt, hogy hatalmas dolgokat fogok elérni, tudom mire vállalkoznék de azt is, hogy élvezném. Szeretem a kihívásokat és a nehézségeket, még akkor is ha sokáig tart megoldani valamit.
Meg az első kommentelőnek: persze NEM CSAK Unityt meg Javat szeretnék tanulni, csak ezek lennének az első 2 programnyelvek, utána kezdenék el nagyobbakat tanulni.
Csak hogy felhomályosítsalak: a Unity nem programozási nyelv, hanem egy fejlesztő környezet, és C#-ot használ.
A Re-Logic egy 13 fős csapat, nem nevezném őket cégnek. Az egész csapatban van 1, azaz egy (értsd: EGY [a 0-nál több de a kettőnél kevesebb]), programozó van. Jobb esélyel kerülsz be a Blizardhoz minthogy a Re-Logic lecserélje rád az egyetlen programozóját aki az összes (3) játékuk eddigi forráskódját írta.
Ezzel az egésszel csak annyit akartam mondani hogy tájékozódj jobban mit akarsz csinálni. Juss el C#-ban odáig amit most tudsz Javából (igazából csak más szintaxis, ugyanaz a logika szóval nem nehéz) és aztán csináld meg a Unity hivatalos tutorialjait, és majd talán aztán próbálkozhatsz alkotni is Unityben.
Ha már az alkotási fázisban vagy akkor meg ajánlom hogy havonta próbálj meg összerakni valami játékot/játékklónt. Ezek eleinte sz*rok lesznek (ilyen ez a folyamat), aztán majd előbb utóbb ha lesz elég tudásod, több időt rászánva összerakhatsz magadnak egy portfóliót és mehetsz házalni vele a játékfejlesztő cégekhez.
Végzettség szempontjából ideális ha tusz írni/olvasni, meg ha tusz angolul az is elég sokat segít. Végzettség programozóként előny, de általában nem feltétel, játékprogramozóként csak egy papir, mert minden a tapasztalaton és érdeklődésen múlik. (Egyetemi szintű matematika sok mindenre felhasználható játék programozásban, de biztos meg tudod tanulni azt ami feltétlenül szükséges.)
Azt hiszem ez eléggé kimerítő válasz volt a kérdésedre. Nem egyszerű az út, és nem is biztos hogy kifizetődő.
Én PHP fejlesztő vagyok papír szerint (OKJ-k és pár továbbképzés és persze otthon tanulás). Mellette C#-ot első munkahelyen kezdtem tanulni és mentem pár továbbképzésre.
Hobbi szinten kezdtem a játékfejlesztést egy nagy projekt miatt (saját). Ma már pénzt keresek vele mellékesben és tolok pár hobbi projektet.
Ahhoz, hogy elkezdd nem kell semmi több, mint amid most van. Utána rengeteg tanulás lesz persze, de hát valahol el kell kezdeni. Unity egy elég felkapott és hasznos játékmotor, főleg ha kezdő vagy. Tervezz hosszútávra vele, mert nem 5 perc lesz kiismerni és megtanulni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!