Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » 10-15 évig dolgozhatok már...

10-15 évig dolgozhatok már csak programozóként?

Figyelt kérdés
Az informatika tanárom mondta ezt, hogy ha programozónak akarok menni, csak 10-15 évig lesz munkám az MI miatt...
2018. márc. 4. 19:03
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Húha itt aztán megy ám az ész-osztás, az egyik delikvens sokkal jobban tud mindent a másiknál... :-)


Szerintem sokmindenben igaza van mindenkinek, az ő maga szempontjából, sokmindenben meg nincs igaza... :-)


A 10-es hozzászóló is leszólta a 9-est, de közben ő maga is hetet-havat összehányt, és már egészen mással próbálja bizonygatni a maga igazát... :-) (pl. a helyesírásba köt bele, ha már másba nem tud, de ez itt nem egy nyelvtan-szakkör, vagy helyesírás-akadémia!)


A 9-esnek abban igaza van, hogy programozni nem iskolában fog megtanulni senki (mehet az a BME-re is, akkor sem). Az iskola arra van, hogy megmutasson több utat és te kiválaszthasd, hogy szabadidődben melyik úton fogsz messzebbre haladni!


Ezzel nem azt akartam mondani, hogy írni, olvasni is megtanulhatna a diák, ha nem járna iskolába és volna kitartása... ...csak ha megnéztek egy mai általános iskolát, ezek a qrva kölkök hiába járnak suliba, írni, olvasni, sőt beszélni sem tanulnak meg rendesen. ...és nem azért mert selejtek a tanárok, hanem mert selejtek a szülők...


Ha az MI egyszer mindent helyettesít is, akkor is lesz pár ember aki majd törekszik arra, hogy gondolkozhasson valamin, és ekkor igenis előveszi a régi dolgokat, akár nosztalgiából és gondolkozik.


Persze megértem, hogy manapság nagyerővel megy a hülyeképzés, mert a hülyéket mindig könnyebb befolyásolni, de hál istennek mindig lesz egy szűk réteg, aki nem elégszik meg ezzel a szintvonallal.

2018. márc. 6. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Az 5-dik hozzászóló meg arról sír, hogy félévente milyen új dolgokat kell megtanulnia... (amelyek valójában nem is újak, csak az előzőek hibáinak a javított vagy kibővített változatai)... ...arról nem is beszélve, hogy amikről beszél mind-mind csak az internet téma köré csoportosul, tehát a látóköre is beszűkült, hiszen számtalan más technológiai "újítás" is napvilágot lát nap-mint-nap!
2018. márc. 6. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

"A 9-esnek abban igaza van, hogy programozni nem iskolában fog megtanulni senki (mehet az a BME-re is, akkor sem). "


Sajnos te IS éppen annyira nem vagy tisztában azzal, amiről úgy beszélsz, mintha tisztában lennél vele, hogy hajaj ...


Itt a másik topikban egy kérdező, aki azért "sír", mert nem képes a szintet tartani, mérnökinfó második félévben.


Itt meg egy nagyon BASIC példatár (progalap I, link alább), ahol meggyőződhetsz róla, hogy mégis csak megtanítják az emberkéket programozni a BME-n, az ELTE-n, meg más erre szakosodott felsőoktatási intézményben.


"A tantárgy célkitűzése, hogy a hallgatók készség szinten alkalmazható ismereteket szerezzenek a számítógépes problémamegoldás módszereinek és alapvető eszközeinek használatában. További cél, hogy a megszerzett ismereteket és készségeket további tanulmányaik során hatékonyan legyenek képesek alkalmazni. A gyakorlatok anyaga folyamatosan követi az előadások tematikáját, azok mélyebb megértését, az algoritmusok részletes megismerését támogatja. A laboratórium célja, hogy a hallgatók gyakorlati jártasságot szerezzenek az előadáson és gyakorlaton megismert módszerek kipróbálása által, és készség szinten elsajátítsák a fejlesztőkörnyezetek használatát."


Tematika (szellős kivonat):


"A véges számábrázolás fogalma. Belső ábrázolás, bitműveletek. Lebegőpontos számábrázolás.


Operátorok. Precedenciák, kiértékelés, mellékhatás. Balérték és jobbérték fogalma. Kiértékelési sorrend és kiértékelési pontok. Struktúrák, struktúrákon végzett műveletek. Struktúrák és függvények kapcsolata.


Az indirekció fogalma, pointerek bevezetése. Cím szerinti paraméterátadás. Pointerek és tömbök kapcsolata, pointer aritmetika.


Rekurzió fogalma. Valódi és álrekurzió. Fák, mint rekurzív adatszerkezetek. Fák bejárása, keresőfák és dekódoló fák.


Rendezések kulcsa, rendezések lépésszáma. Alapvető rendező algoritmusok. Gyorsrendezés. Generikus algoritmusok.


Az előfeldolgozó használata. Nagyobb programok tervezése; adatszerkezetek megválasztása, funkcionális dekompozíció. Programszegmentálás, alkalmazói program készítése a specifikációtól a dokumentálásig."


[link]


Pedig ez csak a bemelegítő kör.


Még valami:

Ti, akik ezt a butaságot propagáljátok, ott tévedtek, hogy összekeveritek a gyakorlati munka során szerzett tapasztalatot az iskolában szerzett tapasztalattal, tudással.

Ez kb. olyan, mintha egy autószerelőre, egy géplakatosra, vagy egy sebészre azt mondanánk, hogy amit az iskolában tanult a porlasztóról, a 4 ütemről, az áttétel szerepéről, a farmakológiáról, az mind hülyeség, mert autót szerelni, géplakatolni, vakbelet, szivet operálni csak a műhelyben, műtőben fog megtanulni.


Nevetséges.

Valójában egy végzett, null kilométeres mérnökinfós sokkal gyakorlatibb tudással van felvértezve a szakmáját tekintve, mint egy sebész, vagy egy géplakatos. Ugyanis a null km-es sebész a diplomájával a kezében még garantáltan egyetlen egy műtétet nem végzett el (erre nincs is lehetősége), ahogy egy frissen végzett géplakatos sem készített soha olyasmit, mint mondjuk egy templom harangjait automatikusan kongató gépezet.


Ti a szakmai tapasztalatot keveritek a szakma műveléséhez elengedhetetlenül szükséges tudással.

2018. márc. 6. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

#9 vagyok. Nem tudom, milyen helyesírási hibákról beszéltek. Ha el is írtam esetleg ezt-azt, az itteni átlag ettől sokkal gyengébb helyesírásból.


PTI szakot végeztem. Láttam a többieket. 15 emberből HÁRMAN végeztük el időre a szakot, a többiek lemorzsolódtak, leginkább azért, mert a programozói gondolkodás, az algoritmizálás képessége hiányzott náluk és nem tudták vagy nem akarták magukat fejleszteni.

Az egyetem alapvetően ELMÉLETI tudást ad. Ahogy előttem írták, megtanítják a programozás alapelemeit, adattípusokat, vezérlési struktúrákat, miegyebet, de ha az illető pl nem tudja eldönteni, hogy egy adott feladathoz rekurziót használjon-e vagy ciklust, vagy esetleg úgy áll hozzá, hogy be akarja magolni az anyagot, na az a programozásnál nem fog menni. Erre értettem, hogy magának tanulja meg. Tanulás, önfejlesztés és egy kis tehetség kell hozzá, mert nem mindenki alkalmas programozónak.


Hogy a hasonlatotokhoz kapcsolódjak: az általános iskolában megtanítanak írni és olvasni, ami fontos, viszont attól még nem leszel jó újságíró, hacsak nem fejleszted magad.


Az egyetemi matek nagy része pedig akkor is haszontalan. Jelentkezzen, aki aktívan használja az integrálszámítást vagy komplex számokat! Elenyésző az arány!

2018. márc. 6. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
az egyszerűbb problémákra (weblap dizájn, hé google, tabold már be ezt a HTML fájlt!) lehet hogy MI lesz a megoldás, de hogy egy AI írjon játékot vagy bármi komolyabbat nagyon messze vagyunk
2018. márc. 6. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!