Szerintetek a mai világban, ezekkel a nyelvekkel mit lenne érdemes csinálni? Többi lent.
Szerintetek mit? (játékot, weboldalakat, más szoftvereket)
C++
Java
Javascript
C#
PHP
HTML
CSS
OpenGL(LWJGL) [tudom hogy nem nyelvek]
SQL
F#szér nem lehet értelmes kérdést feltenni?
Mi az, hogy a mai világban??
Hát garantáltan többet érdemes, mint mondjuk 2000 évvel ezelőtt, mert lovon vagy gyertyán nehéz szoftvert futtatni.
Egyébként meg fordítva ülsz a lovon.
Sosem az a kérdés, hogy milyen nyelven mit érdemes fejleszteni, hanem az, hogy az adott feladatot milyen nyelven érdemes megoldani.
Ha meg arra vagy kíváncsi, hogy melyik nyelv mire való, csak egy épkézláb magyar kérdést sem tudsz megfogalmazni (ezek után mondjuk nem nagyon tudom mit akarsz egy programozási nyelvtől), akkor guglizz rá, még a wikipediánál sem kell tovább menned.
C++ - minden, ami nem web
Java - minden, aminek nem kell nagyon gyorsnak lennie
Javascript - webes
C# - lásd Java
PHP - webes
HTML - webes
CSS - webes
OpenGL(LWJGL) [tudom hogy nem nyelvek] - térbeli grafika (3D, 4D)
SQL - síkbeli grafika
Csoportosítanám a felsorolásod.
Egyik csoport a programozási nyelvek - ezekkel főként asztali környezetre szánt alkalmazás, játék írható (oké vannak keretrendszerek szerveroldali webes alkalmazásokhoz is):
C++
Java
C#
A másik csoport a leírónyelvek. Ezek weboldalak, webalkalmazások (webes játékok) szerkezetének/kinézetének leírásához jók:
HTML
CSS
A harmadik csoport a szkriptnyelvek. Ezek webes alkalmazások (webes játékok) kialakításához jók:
Javascript (oké a NodeJS révén létre lehet hozni asztali alkalmazásokat is)
PHP
Az OpenGL egy programozói interfész 3D grafikához, több nyelvből - C++, Java, Javascript (WebGL), C# - elérhető.
Az SQL meg egy adatbázis lekérdező nyelv, ehhez is több nyelvhez - C++, Java, C#, PHP, Javascript - elérhetőek könyvtárak.
c++: 3d magas grafikájú játék (csgo, rainbow6, battlefield...), vagy bármi aminek gyors kell, hogy legyen
c: minden amit írsz használható c++-ban, de általában gyorsabb, nagyon kicsi erőforrású programok (beépített rendszerek, pl Ardurino)
openGL: gondolom a webes játékokra gondolsz, közepes grafikájú játékok vagy grafika, max 2-300 MB méretű
---------ADATBÁZIS---------
SQL: fix adatbázis (előre tudod, hogy milyen, mekkora adatokat fogsz tárolni)
NoSQL: dinamikus adatbázis
----------WEB-----------
HTML: weblap struktúrája (tartalom=szöveg, annak elosztása...)
CSS: dizájn
javascript/kliens: programozás a böngészőben, pl youtubnál továbbmegy a következő videóra ha vége 1nek
javascript/szerver(NodeJS): konzolos(cmd) appok írása, egy weblap szervere pl lehet ilyen, de sok mindenre használható
ezenkívűl lehet honlap szerű tervezéssel ablakos és mobil appot is készíteni
PHP: mint nodejs de statikusabb
-----------------JAVA, C#------------
általános célúak, de pl:
Hálózatok (weblap szerver, gmail javát használ szerveren)
játékok (Unity, minecraft)
...
@#8:
Ez nyilván így igaz, ha olyan ember szavatolja, aki nem tud egy kérdést érthetően föltenni, a logikus és helyénvaló választ visszautasítja, két nap után még mindig nem jön rá, hogy pontosítania illenék, a fentiek alapján nem éppen indokolatlan fricskát pedig halálosan komolyan veszi, és lepontozással, goromba szavakkal torolja meg.
Mindenesetre furcsa lehet a tudat, hogy egy idiótáénál is lassabban forog az eszed kereke, érdekes lenne megtudni, hogy magadat vajon miféle kifejezésekkel határozod meg ebben a relációban.
Ami a részletesebb válaszokat illeti, hadd foglaljam őket össze tömörebben: A mai világban is pont azt érdemes csinálni ezekkel a nyelvekkel, mint eddig. Nem is sejtem, hogy milyen alapon és miféle forradalmat vártál, de az a jelek szerint még várat magára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!