14 éves rokon-gyerek programozó akar lenni, de a szorzótáblát is alig tudja. Hogyan magyarázzam el neki hogy a matematika a programozás előszobája? (Részletek alább)
Az a helyzet hogy letöltött egy app buildert amivel össze tud kattintgatni Android appeket, egy game makerrel pedig játékokat és meg van róla győződve hogy ennyi az egész.
Kiröhög amikor azt mondom hogy a matematika alap a programozáshoz. A szülők járatják egy kódsuliba, ami tulajdonképpen nem több mint egy fizetős informatika szakkör, és ott őket is meggyőzték hogy egyáltalán nem gond ha nem megy neki a matematika, akkor is lehet belőle jól fizetett programozó, szóval ők is csak úgy tekintenek rám mint laikus aki nem ért hozzá.
Matematikából éppen hogy 2-es, a tanár jóindulatán múlik hogy nem buktatják meg. A legújabb kütyüket nagyon szereti nyomkodni, de inkább felhasználói szinten, mintsem a tényleg működése érdekelné őt.
1, Ma már a programozói feladatok 90%ához középiskolai matek se kell.
2, Kell viszont a programozáshoz jó adag analitikus és absztrakciós képesség. Érdekes módon ezek kellenének a matematikához is.
3, Matematikatanítás gyanánt a legtöbb helyen feladatmegoldásra idomítást végeznek a gyerekekkel, a mélyebb megértést, absztrakciót nem is közelítik, talán a tanár maga is képtelen rá.
Ezt a három tényt összeadva rájössz, hogy miért lehet valaki 2es matekkal akár kiváló programozó is. Nem a gyerekkel van baj.
A középiskolás matematika bőven elég a programozáshoz. Életemben egyetlen egy olyan számítási feladat lett volna egy pénzügyi szoftver esetén, ahol egy képletben deriválni kellett volna (ha jól emlékszem), de végül nem implementáltuk, mert baromi sokáig tartott volna vele a futás, hanem kerestünk hozzá egy négy alapműveletet használó, becslő képletet, amit amúgy széles körben használnak helyette.
Egyébként valahogy most meglepődtem, hogy nem kezdtük el a szokásos kört futni: "az nem is programozó, aki nem hallgatott egyetemen legalább 5+ évig színtiszta matematikát".
Nem minden programozónak kell a matematika és 14 éves korban még nem feltétlenűl lehet megmondani, hogy kinek megy és kinek nem megy a matematika.
Pl.: Én általános iskolában az osztályomon belül én voltam a legrosszabb matekból, majd gimnázium első két évében 2es voltam. Végül emelt érettségit raktam és nekem sikerült a legjobban az osztályból.
Nem az volt a baj, hogy nem értettem a matekot, csak kicsit sem érdekelt, de rájöttem, hogy kell tovább tanulásra és kb 1 hónap tanulás után megszerettem és onnantól kezdve jó voltam :D.
Nem biztos, hogy nem megy neki a matek és ha tényleg "hülye" hozzá, akkor sem tragédia, mert sok programozónak egyátalán nem kell a matek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!