Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen programozási nyelven...

Milyen programozási nyelven írták a DOOM 4-et?

Figyelt kérdés

2017. jan. 5. 20:46
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Magát a játékot lényegében már "csak" szerkesztették/felépítették az OpenGL/Vulkan alapú id Tech 6 motor segítségével, amit a wikipedia leírás szerint C++-ban írtak. A kész játék elkészüléséhez ezután elég sok munka kell és általában több csoport dolgozik a grafikán, a pálya tervezésen, a hangokon, meg az egész játékmeneten és történeten vagyis nem csak kódok irkálásával készül egy játék.
2017. jan. 5. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
23%
Simons BASIC-ben és LOGO-ban.
2017. jan. 6. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Az id nél c++ ban tolnak mindent, játéklogikát is - csupa hardcore arc, el nem tudnám képzelni milyen lehet, én megbolondulok már attól is ha 10-15 másodpercet várnom kell amíg a unity fordít.
2017. jan. 6. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

"Az id nél c++ ban tolnak mindent,"


Ezt rosszul tudod. Az ID software C-ben tolt és tol ma is elég sok mindent. Még hozzá LCC-ben (Little C compiler), ami az én kedvencem is.

2017. jan. 6. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Igaz-igaz, a ködös emlékeim becsaptak. A kijelentésem ugyanakkor nem változott, számításigényes dolgokat persze, nem lehet máshogy megoldani(legalábbis nem érdemes), na de játéklogikát borzalmas, rettenetes bármiben írni ami sokáig fordul, a fél napod arra megy el így hogy vársz. Vagy az idnél olyanok dolgoznak akiknek minden kódja elsőre úgy működik ahogy szeretnék. :D
2017. jan. 7. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"na de játéklogikát borzalmas, rettenetes bármiben írni ami sokáig fordul, a fél napod arra megy el így hogy vársz."


Ez egyfejlesztős szemlélet. Az iparban nem így működnek a dolgok. Részletes ütemterv szerint dolgoznak az emberkék. Egy-egy sokszor csak a részfeladat részfeladatán. És ez nem, hogy a fejlesztők, de még a grafikusok, animátorok esetében is így van.


Vagy vannak még az ilyen-olyan motorokra építkező, kisebb csoportok, ott már nem olyan hosszú a fejlesztési idő, mert a lényeg megvan, a csoport vagy a kiadó csak pénzt akar keresni, nem elhivatott szakmailag. Ilyen esetekben a szoftver kész lehet 2-4 hónap alatt is, 4-5 fős csoportot feltételezve. De ők nyilván nem vonulnak be a produktumukkal a hall of fame-be soha.


Az ilyen módon készült szoftverek töltik meg az áruházi polcok legalsó rekeszeit, és dömpingáron kaphatóak az év bármely napján.

2017. jan. 7. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Doom 4 ről beszéltünk, doom 4 szintű játékot nem hogy 5 ember nem csinál meg 2-4 hónap alatt, de ezer sem(nem csak a munka mennyisége miatt, ennnyi embert borzasztó lehet koordinálni). Legfeljebb mobil\casual szutykokra igaz amit írtál, desktop\konzol piacra semmiképpen.
2017. jan. 7. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
0%

"Doom 4 ről beszéltünk"


Nem. Én arról beszéltem, amit te írtál, hogy milyen rossz lehet kivárni a fordítási időt.

És az amit írtam, igaz PC-s desktop játékokra is. Ott egy motor licencelése a leghúzósabb dolog, a többi csak kulimunka. Így a hetvenharmadik FPS-t megcsinálni... ehhez nem kellenek évek, de még fél év sem.

2017. jan. 7. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Hány játékon dolgoztál eddig, hogy ennyire képben vagy? Hobbi projekteket is beleértve, ha lett belőlük bármi.
2017. jan. 7. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!