Programozók! Nektek menne fejből most azonnal, hogy mi a Riemann integrálokra vonatkozó elégséges feltétel definíciója?
Biztos hallottad már azt, hogy nem magolni kell hanem megérteni. Elvégre nem azért jársz egyetemre hogy magolj és két napra rá mindent elfelejts. Én is informatikát végeztem és nem kell nagy ész hogy megmondjam hogy mik a feltételei annak hogy egy függvény alatti területet kiszámoljak egy intervallumon. Nyilván korlátosnak kell lennie és szakaszosan folytonosnak az intervallumon. Ha elszáll a végtelenbe vagy nem folytonos a függvény akkor ott nehéz területet számolni..
Őszintén megmondom hogy Riemann nevét már nagyon régen nem halottam abban sem vagyok biztos hogy erre kerested a választ, de minden amit anno tanultam nagyon gyakran előjön a munkám során. Önmagában talán nincs sok értelme de később belátod ha továbbra is ezen a vonalon maradsz (és tanulsz is) hogy minden mindennel összefügg valamilyen szinten és ha valamit nem tudsz akkor az olyan mint ha a puzzle-ból hiányozna egy darab. Ezek még nagyon az alapok amiket fel kell majd használnod és építkezned kell majd rá.
"Nem matematikus akarok lenni, hanem programozó."
Tehát nem eladó akarsz lenni, hanem értékesítő. Értjük.
Maga a problémakör, amit ez a kérdés érint az érdekes vitatéma. Általános informatika vagy programozói oktatáson még van értelme az ilyeneknek. Viszont ha rajtam múlna én szétválasztanám az informatika képzést 5-10 szakra és csak bizonyos szakokon oktatnék analízist, viszont ott eléggé elmélyülve.
Tény hogy a programozók kétharmada az ilyeneknek nem veszi hasznát és értelmesebb dolgokat is tanulhatna helyette. Viszont aki mérnöki rendszereket fog fejleszteni, annak igen hasznos lehet.
Viszont az analízist meg úgy általában a matekot legtöbb helyen elég bénán oktatják ezért megy nehezen sok diáknak. Pár látványos ábrával könnyebb fényt gyújtani a fejekben, mint a sok képlettel, amiket az ábra megértése után mindenki magától fel tudna írni. De nyilván azok maradnak tanárnak, akik nem kellenek máshol így ez meghatározza az oktatás minőségét.
" Mi értelme van ilyeneket tanítani programozó szakon, ezt fogom használni kódolásnál? "
Igen, ezt.
A felsőoktatásnak két alapvető feladata van. Az egyik, hogy a majdani szakmáddal kapcsolatos, eddig felhalmozott ismeretek érdemi részét beléd sulykolja, a másik pedig, hogy megtanítson tanulni.
Amit te kifogásolsz, az egyáltalán nem periférikus, hanem az alkalmazott matematika fontos, még ma is elvárásokkal vastagon terhelt területe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!