Hogy lehet játékot programozni?
Nemrég elkezdtem tanulni, de még Windows Form Application-ban készült egyszerű programok szintjén állok. (C#)
De hogy fog összeállni egy játék?
Egy teljesen egyszerű, rendes, ablakban megjelenő 2D-s játék. Mondjuk egy platformer game.
Milyen project típust kell választanunk. Tudom türelmesen kell tanulnom, de erre azért kíváncsi vagyok.
Köszi a válaszokat.
Játékot programozni érdemes kész motort használva, mert 3-5 év helyett 1-2 re tudod redukálni a fejlesztési időt, ez nem hátrány.
Saját motort ma már csak akkor érdemes csinálni, ha gyakorolni akarsz, mert pl engine fejlesztőként akarsz majd dolgozni, vagy ha semmilyen elérhető motor nem felle meg az elvárásaidnak - megelőlegezve egy "miért"et, azért, mert rohadt sokáig tart, és ha kész vagy, akkor is meg kell még írnod benne egy játékot, ami szintén nem kevés idő.
"De ha én például szeretnék egy pályát. Azt hogy csináljam meg? "
Csinálsz pl egy platform osztályt. Ez az osztály tartalmazhat egy textúrát, méretet, adott esetben fizikához szükséges információkat(pl bounding box, az nem árt egy platformernél), miegyebet. Ezt az osztályt instanceolod, jó sokszor, kitöltöd vele a talajt, falakat, amit akarsz. Csinálsz pl egy játékos osztályt, ő tud mozogni, ugrani, lőni, amit akarsz, ebből is létrehozol egy példányt a pályád elején. Aztán írsz egy dög nagy ciklust, ami kezeli az egészet, mi történik, ha a platform és a játékos ütköznek pl, mi történik, ha vadul csapkodod az egyik billentyűt, és így tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!