Hogy lehet játékot programozni?
Nemrég elkezdtem tanulni, de még Windows Form Application-ban készült egyszerű programok szintjén állok. (C#)
De hogy fog összeállni egy játék?
Egy teljesen egyszerű, rendes, ablakban megjelenő 2D-s játék. Mondjuk egy platformer game.
Milyen project típust kell választanunk. Tudom türelmesen kell tanulnom, de erre azért kíváncsi vagyok.
Köszi a válaszokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszönöm. De pontosan milyen részletekről van szó?
Alapvetően ha neki szeretnék állni egynek (most még nem), akkor mit kell kiválasztanom?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De pontosan milyen részletekről van szó?
Az az adott játéktól függ. Kell például pálya, szereplők, eszközök.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Úgylátom a motiváció megvan, már csak fel kell ébredni az álomból... :-)
Most visszagondoltam, hogy én hogyan csináltam játékokat, vagy más programokat.
1.: kezdetben emlékszem sok volt a fölösleges sallang a programjaimban, képes voltam reggeltől estig, meg estétől reggelig monoton módon írni a több száz, vagy ezer sorokat. Nem ismertem a fáradságot. Meg az optimalizált forrásokat sem... :-)
2.: később már okosabban, tanulva a hibákból csináltam különböző programokat. Ekkor már voltak olyan játékok, amelyeknél mellékprogramként létrehoztam képszerkesztőt, vagy pálya-editort, külön a játékhoz vagy abba beleépítve.
3.: majd rájöttem, hogy sok programomban ugyanazok az ellemek mutatkoznak, így elkezdtem felépíteni különböző nyelveken (Assembly, Pascal, C, Java, WebGL, PHP, stb...) motorokat, amelyek folymatosan bővültek az évek során az újabb-és-újabb lehetőségekkel, amelyek az újabb projektekben megjelentek.
Nos röviden így tudnám felvázolni egy programozó életpályáját... :-)
Manapság olvasnak a gyerekek egy-egy számítógépes játékújságban különböző játékokról, és megtetszik nekik, és azt gondolják, hogy "óóó ilyet én is akarok csinálni"... ...vannak persze különböző játékkészítő programok is, amelyekkel sablon-dolgokat lehet csinálni, valakinek az is bőven elég. (sokan azt hiszik, hogy így készülnek a játékok, hogy kattintok 1-et, 2-őt, úgy is lehet..., de pl számomra izgalmasabb egy játékkészítő programot csinálni... :-))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!