Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan készítsek el egy...

Ssdmark kérdése:

Hogyan készítsek el egy egyszerű játékot (C#)?

Figyelt kérdés

Kicsit magamról, csak a tisztán látás érdekében.

17 éves tanuló vagyok, emelt informatikai érettségire készülök (most leszek végzős). Magamnak tanulok programozni, az utóbbi időkben elkezdett foglalkozni velem egy infótanár(az iskolából) de ő nem oktat, csak feladatokat ad ami segít az emelt érettségire felkészülni. Amúgy elég jó eredménnyel, eddig 4 régebbi érettségi feladatsort írtam meg (a programozás rszét) és mind hibátlan lett:) C# programnyelven programozok. Szóval az érdekelne, hogy igazában mit foglal magában a játék készítés? semmit nem tudok róla viszont nagyon érdekel ez az ágazat (mellékesen, programtervező informatikus szakot néztem ki magamnak, ez csak egy iylen kis saját otthoni hobbi lenne:) ) Szóval bármi féle leírást, odlalt vagy esetleg könyvet is!(a játék készítésről, miylen ismeretek kellenek hozzá, miylen fejlesztői környezet stb? motorokról mert arról sem tudok semmit, szóval átfogóan mindenről :( ) nagyon szívesen olvasnék, és megköszönném ha linkelnétek nekem beváltakat, nem szeretnék most szelektálni magamnak a gugli találatokból :( mert mostanában keveset tudok itt lenni . Előre is köszönöm a kommenteket:) (ja és oylan egyszerű játékra gondoltam mint egy felülnézetes, labirintus játék, vagy hasonló iylen kisebb tudást .. "kisebb" tudást igénylő játék. vagy esetleg komoylabb dolgo kis szóbajöhetnek, de nyilván kezdésből az egyszerűbbekbe kezdenék:) vagy elmélet stb. Köszi:))



2015. júl. 29. 21:29
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Szerintem kezdésnek egy "gondoltam egy számot, találd ki", "legyen ön is milliomos", valami egyszerű kártyajáték, pl. zsír, kígyó bőven elég.
2015. júl. 29. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Marmi
2015. júl. 29. 21:40
 3/13 A kérdező kommentje:
(Bocsi, telorol vagyok, hirdetes miat elozo uzit siman elkuldte...) es en ugy ertettem hogy pl a jatekok grafikai megjelenesere milyen programok kellenek, hogyan hasznalhatom a c# ismereteimet stb, szoval nem egy console jatekra gondoltam, abba csinaltam sokmindent, ko papir ollotol az amoba jatekon keresztul a torpedoig.
2015. júl. 29. 21:42
 4/13 A kérdező kommentje:
Szoval az lenne igazabol a kerdesem, hogy hogyan tudok osszetenni egy komplett jatekot? Konkret peldanak mondjuk egy super mariot mondok. De mindegy hogy melyik jatekrol beszelunk, a lenyeg hogy nem console jatekot szeretnek, hanem legyen m3ganimalva a mozgas es hasonlok, kulon ablakban stb
2015. júl. 29. 21:46
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Ha a későbbiekben engine írással akarsz foglalkozni, akkor talán egy xna val lehet érdemes kezdeni(már nem fejlesztik, ha nem tévedek, de relatíve gyorsan tudsz benne haladni, és c#), ha maga a játékkészítés érdekel(~játéklogika, esetleg tool programozás), akkor szedd le pl a unity t, az oldalukon elég sok, jó tutorial van.


Az érettségire kellő programozás semmire nem elég, valós környézetben az egyetemi anyag is rettenetesen kevés.

2015. júl. 29. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Akkor nézegesd a Windows Presentation Foundation-t. Egyszerűbb játékokhoz jó, bár ha komoly terveid vannak, akkor inkább a SlimDX lesz a nyerő, vagy egy OpenGL wrapper.
2015. júl. 29. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Uu koszonom a kommenteket! Azzal tisztaban vagyok hogy jelenlegi tudasom nem eleg, ezert is irtam hogy konyveket is szivesen olvasnek:) . Viszont nekem meg nem tiszta, leirnatok nekem par sorban kerlek, hogy pl egy unity, vagy egy opengl ben miket tudok elerni? Ott tudom felepiteni a jatekom alapjat vagy mi? Esetleg a karakter mozgast vagy hogy is megy ez? Tenyleg nem tudok rola semmitsem:(
2015. júl. 29. 21:57
 8/13 anonim ***** válasza:
Azért a Unity és az OpenGL/DirectX egy kicsit más tészta. A Unity egy komplett keretrendszert biztosít a játékok fejlesztésére, míg az OpenGL/DirectX csak a videovezérlő eszközeinek elérését biztosítja, így ez több "szívással jár". Unityben hamarabb fogsz játékot írni, míg OpenGL/DirectX-szel mélyebben megértheted, miket rejt el előled a Unity/CryEngine/Serious Engine stb. keretrendszerek.
2015. júl. 29. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Hmm ertem, nagyon koszonom a valaszaitokat, maris elorebb vagyok. Es most google:)
2015. júl. 29. 22:13
 10/13 anonim ***** válasza:

Egy szimpla fekete ablak létrehozása sem annyira egyszerű:

[link]

2015. júl. 29. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!