Visual Studio - Code blocks különbségek? (kezdő)
Belekezdtem otthon a C++ tanulásba egy jónak mondott könyv alapján. A könyv a Code blocks-ot javasolta használni. Most egy CryEngine játékprogramozással foglalkozó könyv elejébe is belenéztem és abban Visual Studio-t telepíttetnének velem.
Alapvetően ugyan arra van kitalálva mind a 2 nem? Tömören: programozol benne és build-el neked. VS-t még nem szedtem le és nem próbáltam, de ha jól tudom az eredetileg fizetős is. Kellhet az nekem, vagy jó a Code blocks is?
Visual studio inkább program vagy alkalmazás generáló szoftver. az alapokat mindenképpen Code blocksban ajánlatos elsajátítani. CryEngine játékprogramozás az megint más ott motor alá tervezel.
ha nem olvastad mindenek előtt ajánlom Stroustrup c++ könyvét (1200 oldal), aztán ezek után valami algoritmusos könyvet pl. Simon Harris "kezdőkönyv az algoritmusokról"..., majd a c++ referencia oldalo nézd át a standard parancsokat, amelyik idegen arra googlez rá... továbbá még mielött a CryEngine programozásba belekezdenél, min egy régi Nyisztor Károly Grafika programozás DX alatt vagy hasonló című könyvét Cb szintén támogatja... AZUTÁN Cry Enginez, mert fogalmad sem lesz róla, hogy mit is csinálsz csak csinálod, és az nem jó...
Köszönöm a válaszokat, mentek plusz pontok!
#3: Tudom hogy nem fogok AAA kategóriás játékot csinálni csak ezzel a két könyvvel, de ha nem foglalkozok közben azzal is valamilyen szinten ami miatt elkezdtem (játék készítés) akkor túl száraz lenne nekem és bele unnék. Amiket tanulok azt ki is akarom próbálni az engine-ben is, kísérletezgetni kicsit.
Egyébként középsuliban már tanultam némi programozást, turbo pascalban és kicsit delphiben. Meg grafikusan magában az engine-ben is szórakoztattam magam sokat a Flowgraph rendszerrel. Egy RTS játék alapjait azzal meg némi fájl módosítással összeraktam, csak most úgy éreztem hogy komolyabbra kéne fordítani a dolgot :)
Majd rákeresek azokra is amiket te ajánlottál. Köszi még egyszer!
Én kb. 1,5 éve kezdtem ismerkedni C++-al... CodeBlockban kezdtem, eléggé átlátható, egyszerű kezelni, egyszóval kezdőknek tökéletes. Mikor már kezdetem kicsit belemerülni a dolgokba egyre több akadályba ütköztem. Mivel én Windowsra tervezek, ezért nagyon meglátszott, hogy az alapértelmezett fordítóját (GNU GCC) nem Windowsos környezetre tervezték. Nagyon sok libet nem tartalmaz, jogosultságokat sem sikerült vele tökéletesen kezelnem... stb Emellett ami a nagy hátránya, hogy a szintaktikai hibákat csak fordításkor ellenőrzi, a VS-el ellentétben.
A Visual Studio kicsit komplikáltabb, bonyolultabb! Kezdőként nekem kicsit nehézkes volt kiigazodnom a sok lehetőség között, de szántam rá időt és nem bántam meg. Elkell döntened mit akarsz... Ha CryEnginenel akarsz foglalkozni, mindenképpen VS! A CB rengeteg dolgot nem tartalmaz, amit külön letölthetsz hozzá, de ez akkora macera, hogy 5-ször megtanulod kezelni a VS-t. (Ezt a 2 program méretén is láthatod kb. CB-1 Gb VS-10Gb)
Remélem tudtam segíteni! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!