Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Dev C++-ban hogyan lehet...

Progizo kérdése:

Dev C++-ban hogyan lehet egyszerre több gombnyomást kezelni?

Figyelt kérdés
Nemrég kezdtem el programozgatni Dev C++-szal és egy egyszerű színező-területfoglaló játékot írnék két játékos számára, ezért ezek együttes gombnyomását is le kéne kérdeznem valahogy. Hogyan oldható ez meg?

2015. jan. 19. 17:07
 1/3 anonim ***** válasza:

Milyen gombnyomás?

Billentyűzeten?

Hát ugyanúgy kell kettőt, mint egyet, csak egymás után.

Ha lassú a feldolgozás, akkor két szálon a két játékost, vagy async módon, de elég kevés az infó.

2015. jan. 19. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

csinálj egy bool tömböt:


bool keyboard[256];


Billentyű lenyomás (KeyDown) eseménynél a megfelelő tömb indexet (scan kód alapján) állítsd true-ra, felengedésnél (KeyUp) pedig false-ra.

ProTipp: Az ablak fókuszvesztésénél, pedig állítsd mindent false-ra, hogy ne ragadjon be.


Az eseménykezelés után (pl.: update() függvénynél) a keyboard tömb megfelelő értékét vizsgáld.


Így fog működni lenyomott billentyűknél is.

2015. jan. 20. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

#1-es, épp ez az, hogy nem egymás után kéne ellenőriznem a gombnyomást, hanem egyszerre, hogy lehetővé tegyem a két játékos figuráinak egyszerre történő elmozdulását, mert anélkül nem ér semmit az egész.

2015. jan. 20. 14:09

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!