Hogyan kezdjek bele a DirectX programozásba?
Én játékfejlesztő szeretnék a későbbiekben lenne, és mivel a c++/DirectX combot használ mindenki ezért elhatároztam hogy ebbe az irányba megyek el én is. A c++ már elég jól kitanultam 3-4 év alatt, így gondoltam hogy jöhet a DirectX, de nem tudom hogyan álljak neki. Mit olvassak/milyen videót nézzek (nem feltétlen magyar, de ha magyar akkor különösen örülök). Kérlek mondjatok tutorialokat/könyveket amik szerintetek a legjobbak.
Esetleg egy enginet jobban ajánlatok mert már manapság mindenhol ezt használják? Ha igen akkor ahhoz is tutorialokat? Illetve az engine-ekből szokott lenni ilyen tanulóknak való verzió ami mindent megad, de ingyenes?
1. Megoldást nyújt egy rejtett globális változó, vagy függvény eléréséhez. A típust meghatározza a struct változata, és innen a globális névtér részévé válik, ezért nem kell oda a typedef.
2. Lényegi különbség nincs nagyon a kettő között, talán szintaktikai van.
3. Erre nem tudom mit mondjak tudom használni a konstansokat,de ilyenről hogy minősítő egyik könyvben(ráadásul angolok) sem írtak. A konstans referencia az egy paraméterezési lehetőség, és azért ajánlott mert gyors, de egyben biztonságos is.
4. Ezt nem értem. Ez most kérdés vagy csináljam meg itt programkódban?
5. Van sok pl. a class öröklődhet, a struct viszont nem. Illetve a struct érték, a class meg referencia
6. A pure virtual az üres virtuális függvény
itt van az osztálydefinálós:
#include <iostream>
#include <string>
#include <locale>
class ValamiClass
{
private:
static int peldanyszam;
public:
ValamiClass()
{
peldanyszam += 1;
}
~ValamiClass()
{
peldanyszam -= 1;
}
static int getPeldanyszam()
{
return peldanyszam;
}
};
int main()
{
locale(LC_ALL, "Hun");
ValamiClass::peldanyszam = 0;
ValamiClass valami1;
ValamiClass valami1;
ValamiClass valami1;
ValamiClass valami1;
std::cout << ValamiClass::getPeldanyszam() << " példány létezik az osztályból"
return 0;
}
kicsit módosítottam mert notepad++-al írtam és elírtam néhány dolgot, de átnéztem VS-el.
#include <iostream>
#include <string>
#include <locale>
class ValamiClass
{
private:
static int peldanyszam;
public:
ValamiClass()
{
peldanyszam += 1;
}
~ValamiClass()
{
peldanyszam -= 1;
}
static int getPeldanyszam()
{
return peldanyszam;
}
};
int ValamiClass::peldanyszam = 0;
void main()
{
setlocale(LC_ALL, "Hun");
ValamiClass valami1;
ValamiClass valami2;
ValamiClass valami3;
ValamiClass valami4;
std::cout << ValamiClass::getPeldanyszam() << " példány létezik az osztályból";
system("pause");
}
A 6.-os válaszod lett egyedül jót.
És másodszorra a 4. is sikerült.
Az alapfogalmakkal is gondod van, ha jól sejtem C-ből jöttél és valahonnan máshonnan szedted az OOP-t.
Könyvek:
"The C++ Programming Language" . Bjarne Stroustrup
illvetve a
"The C++ Standard Library" az STL-hez nagyon jó, de utóbbi akár neten is jól elsajátítható:
www.cplusplus.com/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!