Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan tanuljak tovább?

Hogyan tanuljak tovább?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Gimnazista diák vagyok, és a C++ nyelvet tanulom már 1-2 éve (kisebb-nagyobb szünetekkel), és úgy érzem, hogy lassan az alapokat sikerült elsajátítanom. Elolvastam a Tanuljuk meg a C++.... 24 óra alatt c. könyvet. Hobbiból szeretnék indie game fejlesztő lenni egyedül, vagy akár egy baráti csapatban. Először szeretném megtanulni a 2D-s játékok programozását, majd a 3D-sekét. Tanulni mindenképp könyvekből szeretnék, akár angolul is. Kicsit keresgéltem és az Allegro könyvtárhoz találtam egy fantasztikus 7-800 oldalas könyvet, ami mindent szépen leír, csak az a baj vele, hogy azt az Allegro 4-hez írták. Megéri megtanulni a 4-et? Az 5-höz nem találtam ilyen könyvet, és nem akarom megvárni, amíg kiadnak hozzá. Vagy arra is gondoltam, hogy a DirectX-et kezdem el tanulni, mert úgy hallottam, hogy azzal lehet 2D-t is programozni. Ill. ha DirectX-et kezdeném el melyik könyvet ajánlanátok? a 9-hez láttam, hogy rengeteg van. Megéri a 9-et tanulni, nem elavult már?

2014. jan. 19. 14:01
 1/5 anonim ***** válasza:

2D-s grafikához használj SDL-t, SFML-t, azt Allegrot ne (ezek jobbak szerintem, meg régi).

OpenGL-t javasolnám amúgy dx helyett.


Remélem ez a "könyvből mindenképp" nem az internet hanyagolását jelenti, hanem az olvasmányosság szeretetét. Úgy esetleg. De könyvet nem tudok ajánlani, de biztos van.

2014. jan. 19. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Úgy hallottam, hogy az OpenGL-nek nem javasolnak hosszú jövőt, plusz DirectX-hez számtalan könyv van.

Többiek mit javasolnátok 2D-s könyvtárnak? SDL, SFML-hez vannak jó, hosszú könyvek?

2014. jan. 19. 14:28
 3/5 anonim ***** válasza:

Nem ártana egy tisztán objektum-orientált nyelv elsajátítása, mondjuk Java, utána pedig 3D motorként a Unityt javaslom.


Másik verzió, ha csak Windowsra akarsz programozni, akkor Java helyett C#, motornak pedig XNA. Ez elég egyszerű, szépen összeintegrálódik a C#-pal, és könnyen elsajátíthatók az egyszerűbb fogások. Tudja a 2D-t és a 3D-t is. C#-hoz és XNA-hoz is láttam már könyvesboltban elég jó könyveket.

2014. jan. 19. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

"Úgy hallottam, hogy az OpenGL-nek nem javasolnak hosszú jövőt, plusz DirectX-hez számtalan könyv van."


Nem tudom ezeket ki jósolja, de elég nagy hülyeség.

A DirectX egy Windows-os találmány és erősen kötődik hozzá.

Ellenben manapság pont, hogy a linux alapú rendszerek kezdenek elterjedni (akár beágyazott formában is), azok pedig az OpenGL-t támogatják leginkább.

Plusz ez megy Windowson is, Mac-en is stb... Az OpenGL ahogy a neve is mutatja egy nyílt szabványkészlet.

[link]

2014. jan. 19. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Vki vállalná, hogy privátban válaszol még 1-2 kérdésemre?
2014. jan. 19. 17:59

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!