Hogyan tanuljak tovább?
2D-s grafikához használj SDL-t, SFML-t, azt Allegrot ne (ezek jobbak szerintem, meg régi).
OpenGL-t javasolnám amúgy dx helyett.
Remélem ez a "könyvből mindenképp" nem az internet hanyagolását jelenti, hanem az olvasmányosság szeretetét. Úgy esetleg. De könyvet nem tudok ajánlani, de biztos van.
Úgy hallottam, hogy az OpenGL-nek nem javasolnak hosszú jövőt, plusz DirectX-hez számtalan könyv van.
Többiek mit javasolnátok 2D-s könyvtárnak? SDL, SFML-hez vannak jó, hosszú könyvek?
Nem ártana egy tisztán objektum-orientált nyelv elsajátítása, mondjuk Java, utána pedig 3D motorként a Unityt javaslom.
Másik verzió, ha csak Windowsra akarsz programozni, akkor Java helyett C#, motornak pedig XNA. Ez elég egyszerű, szépen összeintegrálódik a C#-pal, és könnyen elsajátíthatók az egyszerűbb fogások. Tudja a 2D-t és a 3D-t is. C#-hoz és XNA-hoz is láttam már könyvesboltban elég jó könyveket.
"Úgy hallottam, hogy az OpenGL-nek nem javasolnak hosszú jövőt, plusz DirectX-hez számtalan könyv van."
Nem tudom ezeket ki jósolja, de elég nagy hülyeség.
A DirectX egy Windows-os találmány és erősen kötődik hozzá.
Ellenben manapság pont, hogy a linux alapú rendszerek kezdenek elterjedni (akár beágyazott formában is), azok pedig az OpenGL-t támogatják leginkább.
Plusz ez megy Windowson is, Mac-en is stb... Az OpenGL ahogy a neve is mutatja egy nyílt szabványkészlet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!