Nemrég elkezdtem egy multiplayeres játékot készíteni. Szóval a játékot programozással megoldottam. Hogy folytassam?
"Szóval a játékot programozással megoldottam."
Hihi. Ez elég viccesen hangzik. Úgy értem, a játék szerves része, hogy multiplayer, hiszen az ellenséges (vagy szövetséges, szóval a másik) játékost valami dummynak, proxynak kell irányítania, ami a hálózatról kapja az információkat. Nem tudom elképzelni mit értünk megoldás alatt.
Amúgy olyan elven, ahogy te szeretnéd. Többnyire TCP de méginkább UDP fölé raknak egy saját protokollt, ami azt jelenti, hogy te kidolgozod, hogy hogy néznek ki az üzenetek, és te felelsz a formátum tartásáért (az alattad lévő protokollok pedig minden másért).
"a játékot programozással megoldottam"
Ki lehet esetleg próbálni a játékot?
Attól függ, milyen jellegű játékról van szó.
Sakk, meg amőba, meg alapvetően a körökre osztott játékoknál TCP socket az jó lesz neked, mert sokkal egyszerűbb, de még akár egy webservice-en keresztül is megoldhatod.
Viszont kvázi real-time kommunikációt igénylő játékoknál, mint az FPS játékok, UDP kell neked, az viszont nem kezdőknek való feladat..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!