Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Miért tartják a játékprogramoz...

Miért tartják a játékprogramozást bonyolultnak sokan?

Figyelt kérdés
úgy hallottam sokan készítettek egyedül játékokat konzolokra,gondolom közben a programok is haladnak a korral és egyszerűsödik idővel ez is.
2013. dec. 5. 15:02
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
69%
Azért tartják bonyolultnak, hogy a programozók fizetése az egekbe szökhessen. Egyébként ha megtudnák, hogy az unokahúgom is meg tudná írni a gta v motorját, akkor kenyéren is vízen élnének a programozók. Ezért van, mindenki titkolja, hogy ez igazából egyszerű, így a játékokat is többért lehet eladni.
2013. dec. 5. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 Csxeba ***** válasza:
79%

Hülyeség, egyedül nem fogsz játékot írni. Vagyis nem olyat, amire te gondolsz. Tudod milyen játékok azok, amiket egyedül írnak emberek? Pl böngészős flash játékok, androidos kis fikák, passziánsz, aknakereső.


Esetleg minecraft alfa, azt is egyedül írta még Notch, de ma már a minecraftnak is fejlesztőcsapata van. Vagy nézd meg a Steam-en az ingyenes "Indie game"-eket, hogy milyen szinten vannak, azokat írják egyedül.


Én már régen játszottam, le vagyok maradva, de az én időmben pl volt Quake 3 arena. Ahhoz, hogy fusson, először írni kell egy fizikai és egy grafikai motort. Egy ilyen komoly játékhoz a motor megírására egyszerűbb, ha feljesztenek egy saját programnyelvet, illetve keretrendszert, mert pl simán C-ben nem túl egyszerű grafikát írni...


Persze, van fejlődés, azóta kijött már egy csomó hivatalos grafikai keretrendszer meg mindenféle biszbasz ami megkönnyíti a programozók dolgát, de egy ilyen komplex játékot, mint mondjuk a mai COD-ok meg Battlefrontok soha nem fogsz egyedül írni.

2013. dec. 5. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
64%
Azért ez nem igaz, hogy egy ember ne tudna jó játékot írni. John Carmack egyedül írta a doom+quake engine-jét, aztán annyira nem lett szar. Vagy vegyük a Tricky Truck-ot vagy Sumotorit Archee-től - egyedül csinálta, és emellett tény, hogy több, mint 10 éve fejlesztgeti a saját engine-jét. Flash-es játékokban is vannak kiemelkedőek, amiket 1-1 ember csinált.
2013. dec. 5. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
81%
Rengeteg dologhoz kell érteni hozzá. Engine, grafika, zene, animációk, 3dmodellezés, fizika kódolás, hálózat etecera. aki ért hozzájuk annak persze már nem bonyolult, de nulláról valakinek kitanulni mindezt profi szinten nem nagyon lehet (attól függetlenül, hogy zsenik persze vannak). Éppen azért dolgoznak játékokon csapatban mert mindenki csak 1-1 részéhez ért, de ahhoz nagyon, így profibb lesz az eredmény.
2013. dec. 5. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
75%

Megy az irónia... xĐ


Össze klikkelős FPS/Pálya szerkesztőt bárki tud használni.

Nem kell iskola végzettség sem, csak egér használatát kell.

DE EZ NEM PROGRAMOZÁS!


A programozás, mikor egy játék motorját megírod, a grafikai elemek lehető legszebb feldolgozásától, a játék meneten menetén keresztül, extra funkciók lehetőségek beépítésével, és tömérdek mennyiségű, különböző típusú hardveren történő teszteléssel, és hibáik javításával, hogy mikor elkezdenek játszani, ne olyan élmény legyen mint ezzel lefutni 100 métert.

[link]

2013. dec. 5. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim válasza:

Kedves Ipor Sircer!

Próbáltál már játékot készíteni? Egyébként milyen játékot készített az unokahúgod akit - ha írt volna - a GTA V enginejéért csak kenyérrel és vízzel fizették volna meg? Tudod mennyi időt kell egyetlen karakter megrajzolásával tölteni? A GTA pedig... sőt a GTA engineje mennyi időt vehetett igénybe?

2013. dec. 5. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
A karakter rajzolásokat igen ritka esetben végzik a programozók, egyébként meg olvasd el a többi hozzászólásomat is, amiből kiderül, hogy nincs húgom.
2013. dec. 5. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
Nos. Lehet tic-tac-toet vagy barkochbát készíteni konzolosan, azt egy kezdő is megcsinálja. De vannak ennél sokkal bonyolultabb játékok, amihez több minden kell. Ha például a játékban több szereplő egyszerre cselekszik, akkor azt értelmes többszálúként megírni, ami szintén megbonyolítja a dogokat. Ha pedig grafika is kell, akkor az szintén nem egyszerű. Készítettem néhány egyszerű rajzot programmal, és elég sokat kellett vele foglalkoznom, pedig csak néhány alapidom volt. A játék grafikájában legalább ennyi idom kell (képek). Oké, hogy megrajzolja nekem a grafikus, de mozgatnom, nézetet váltanom nekem kell.
2013. dec. 5. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

Öntsünk tiszta vizet a pohárba.


A játékoknak vannak szintjei. Egyedül nem hinném, hogy belátható időn belül képes lenne akárki is kiadni egy AAA-s játékot, de egy egyszerűbb, nem túlbonyolított FPS-t, esetleg egy 2D-s platformert akár 1 ember is képes, viszonylag rövid időn belül elkészíteni(itt ne két hétre, vagy egy hónapra gondoljunk). Természetesen ehhez az illetőnek értenie kell sok mindenhez. Itt gondolok a grafikus elemek elkészítésére, magára a kód megírására, illetve a hang effektusok felvételére. Sok, ma híres játék elődjét egyedül kezdték írni, vagy esetleg testvérpár (mint az egyik kedvenc játékomat).


És igen, itt mindenképpen beszélhetünk minőségbeli különbségekről, de ez nem feltétlenül befolyásolja negatívan magát az élményt. Én például ugyanannyira élvezem a Pac-Man-t, vagy a Space Invaderst mint a mai AAA+os játékokat.

2013. dec. 6. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

#6, tényleg szájba kell rágni, ha egy hozzászólás humoros?


Egyébként meg nyilván szint kérdése. Amikor én tanultam programozni, nálunk nem volt hálózat, amin játsszunk egymással (a páros játékok egy gépnél mentek, mondjuk a billentyűzet bal széle az egyik játékosé, a jobb széle a másiké!), ott mindenki rajzolóprogramot írt. És mindenki megírta a sajátját. Egyikből se lett egy Corel Draw, de nekünk jó volt.


Ugyanúgy írhat mindenki alapszintű játékot magának a saját szórakoztatására. Nagy divat rögtön leoltani azokat, akik itt játékprogramot akarnak írni, pedig nem biztos, hogy rögtön a világ legjobb játékát akarják megírni. Az igaz, hogy a komoly játékokhoz a fent leírtak miatt teammunka kell, de a Hanoi tornyait még a tanárok is feladják gyakorló feladatnak.

2013. dec. 6. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!