Miért tartják a játékprogramozást bonyolultnak sokan?
Hülyeség, egyedül nem fogsz játékot írni. Vagyis nem olyat, amire te gondolsz. Tudod milyen játékok azok, amiket egyedül írnak emberek? Pl böngészős flash játékok, androidos kis fikák, passziánsz, aknakereső.
Esetleg minecraft alfa, azt is egyedül írta még Notch, de ma már a minecraftnak is fejlesztőcsapata van. Vagy nézd meg a Steam-en az ingyenes "Indie game"-eket, hogy milyen szinten vannak, azokat írják egyedül.
Én már régen játszottam, le vagyok maradva, de az én időmben pl volt Quake 3 arena. Ahhoz, hogy fusson, először írni kell egy fizikai és egy grafikai motort. Egy ilyen komoly játékhoz a motor megírására egyszerűbb, ha feljesztenek egy saját programnyelvet, illetve keretrendszert, mert pl simán C-ben nem túl egyszerű grafikát írni...
Persze, van fejlődés, azóta kijött már egy csomó hivatalos grafikai keretrendszer meg mindenféle biszbasz ami megkönnyíti a programozók dolgát, de egy ilyen komplex játékot, mint mondjuk a mai COD-ok meg Battlefrontok soha nem fogsz egyedül írni.
Megy az irónia... xĐ
Össze klikkelős FPS/Pálya szerkesztőt bárki tud használni.
Nem kell iskola végzettség sem, csak egér használatát kell.
DE EZ NEM PROGRAMOZÁS!
A programozás, mikor egy játék motorját megírod, a grafikai elemek lehető legszebb feldolgozásától, a játék meneten menetén keresztül, extra funkciók lehetőségek beépítésével, és tömérdek mennyiségű, különböző típusú hardveren történő teszteléssel, és hibáik javításával, hogy mikor elkezdenek játszani, ne olyan élmény legyen mint ezzel lefutni 100 métert.
Kedves Ipor Sircer!
Próbáltál már játékot készíteni? Egyébként milyen játékot készített az unokahúgod akit - ha írt volna - a GTA V enginejéért csak kenyérrel és vízzel fizették volna meg? Tudod mennyi időt kell egyetlen karakter megrajzolásával tölteni? A GTA pedig... sőt a GTA engineje mennyi időt vehetett igénybe?
Öntsünk tiszta vizet a pohárba.
A játékoknak vannak szintjei. Egyedül nem hinném, hogy belátható időn belül képes lenne akárki is kiadni egy AAA-s játékot, de egy egyszerűbb, nem túlbonyolított FPS-t, esetleg egy 2D-s platformert akár 1 ember is képes, viszonylag rövid időn belül elkészíteni(itt ne két hétre, vagy egy hónapra gondoljunk). Természetesen ehhez az illetőnek értenie kell sok mindenhez. Itt gondolok a grafikus elemek elkészítésére, magára a kód megírására, illetve a hang effektusok felvételére. Sok, ma híres játék elődjét egyedül kezdték írni, vagy esetleg testvérpár (mint az egyik kedvenc játékomat).
És igen, itt mindenképpen beszélhetünk minőségbeli különbségekről, de ez nem feltétlenül befolyásolja negatívan magát az élményt. Én például ugyanannyira élvezem a Pac-Man-t, vagy a Space Invaderst mint a mai AAA+os játékokat.
#6, tényleg szájba kell rágni, ha egy hozzászólás humoros?
Egyébként meg nyilván szint kérdése. Amikor én tanultam programozni, nálunk nem volt hálózat, amin játsszunk egymással (a páros játékok egy gépnél mentek, mondjuk a billentyűzet bal széle az egyik játékosé, a jobb széle a másiké!), ott mindenki rajzolóprogramot írt. És mindenki megírta a sajátját. Egyikből se lett egy Corel Draw, de nekünk jó volt.
Ugyanúgy írhat mindenki alapszintű játékot magának a saját szórakoztatására. Nagy divat rögtön leoltani azokat, akik itt játékprogramot akarnak írni, pedig nem biztos, hogy rögtön a világ legjobb játékát akarják megírni. Az igaz, hogy a komoly játékokhoz a fent leírtak miatt teammunka kell, de a Hanoi tornyait még a tanárok is feladják gyakorló feladatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!