Szerinted van még értelme számlázó, vagy ügyviteli szoftvert fejleszteni?
Egy ismerősöm nemrég végzett egy informatikai főiskolán (a P.....kon), egy másik, tapasztaltabb informatikussal céget alapítottak és az a céljuk, hogy számlázó szoftvert és ügyviteli rendszereket írnak és ezek értékesítéséből és bővítéséből fognak megélni.
Én azt látom, hogy ők csak egy újabb csepp lesznek a tengerben, 100000 féle számlázó és ügyviteli program van már Magyarországon, a már régebbi cégek is egymást ölik az ügyfelekért. Próbáltam rábeszélni az ismerőst, hogy fejlesszenek mást, hogy kis fantáziával kismillió olyan terület van, ami még lefedetlen, adtam is neki jó ötleteket, de hajthatatlan.
Lehet, hogy tévednék és számlázó és ügyviteli szoftvereket készíteni az évszázad üzlete?
Nem akartam nagyobb mélységekben belekeverni a saját tapasztalataimat (és más partnercégekét), de az előbbi érvek pont nem működnek Magyarországon.
A nagy cégek is sajnos képesek ügyesen kámforrá válni, erre sok példa volt az utóbbi időkben, bedöntik és akkor is futhat a pénze után a delikvens, lehet perelni évekig, de pénz az már nem lesz belőle.
Ehhez a fajta megbízhatósághoz nincs az országban elég nagy kaliberű magyar vonatkozású cég. Az SAP-t, vagy a Microsoftot mondanám ehhez elég nagynak, na ezek biztos, hogy nem tűnnek el ripsz-ropsz.
A support terén pont, hogy inkább a kisebb magyar cégekkel van jobb tapasztalatom, ők még igyekeznek az ügyfelek kedvében járni. A közepesnek mondható cégektől felfelé pottyantanak az ember fejére, főleg a legnagyobbak. Csak vedd meg a terméket, dagaszd a zsebüket és utána hanyagolnak.
A külföldiek között a nagyon nagyok érik el ismét a profi ügyfélszolgálati szintet, ott más a filozófia, ők vannak értünk, nem mi értük. Mindezt sajnos első kézből tapasztaltam, mert vezető magyar gyártótól volt rendszer a cégünknél, amiből elegünk lett és akkor fordultunk az egyik külföldi gyártóhoz. A külföldi multi rendszere sokba került, de az a profizmus amit kaptunk kárpótol, könnyebb az életünk.
A legnagyobb érvem az ellen, hogy ilyen szoftvereket írjanak a piac telítettsége, csak ez nekik nem elég. Az itt kapott tippeket is bedobom, annak ellenére, hogy a legtöbbről tudom, hogy más a valóság. Nem szívesen nézném, hogy csak a pénzt nyomják ebbe és utána elbuknak.
"A nagy cégek is sajnos képesek ügyesen kámforrá válni, erre sok példa volt az utóbbi időkben, bedöntik és akkor is futhat a pénze után a delikvens, lehet perelni évekig, de pénz az már nem lesz belőle."
Most nem az volt a kérdés, hogy mi lehetséges, hanem hogy mi a gyakoribb. Ha szerinted kis (2-3 fős) Bt-k, Kft-k stabilabbak, mint egy 50+ fős, vagy még ennél nagyobb cégek, akkor ezt a meglepő állítást indokolni kellene. Mindenki tudja, hogy ha jön 2 fiatal srác és lefejlesztenek nekem valamit, akkor az is lehet, hogy egy év múlva sörözés közben összevesznek, akkor kb. buktam is a supportot, amiből a hibajavítás fáj leginkább. De mivel a kis cégek szinte mind dokumentációszegények még az is elég, ha 1 ember lecserélődik odaát és onnantól meg vagyok lőve. Már pedig 1 ember, különösen fiatal korban, még változó életpályával rendelkezik. (Pl. Jön a gyerek és inkább elmegy egy multihoz több pénzért, mint hogy szívjon a saját, alig felszínen lévő bt-jében. És a többi 1000 lehetséges példa.)
"Az SAP-t, vagy a Microsoftot mondanám ehhez elég nagynak, na ezek biztos, hogy nem tűnnek el ripsz-ropsz."
Ennél kisebbek sem. Magyar cégből is van pár olyan nagy, ami nem 2 fiatal srácból áll.
"A support terén pont, hogy inkább a kisebb magyar cégekkel van jobb tapasztalatom, ők még igyekeznek az ügyfelek kedvében járni. A közepesnek mondható cégektől felfelé pottyantanak az ember fejére, főleg a legnagyobbak. Csak vedd meg a terméket, dagaszd a zsebüket és utána hanyagolnak."
A két évvel ezelőtti lelkes már rég megszűnt bt tagok dokumentálatlan programjával még mindig kevesebbre megyek, mint az előző példában említett cégekkel. Legalább van a túloldalt valaki, még ha nagyon ímmel-ámmal dolgozik is.
"ők vannak értünk, nem mi értük"
Azok is a tulajdonosok profitjáért vannak. Ne beszélj már ilyeneket...
"Mindezt sajnos első kézből tapasztaltam, mert vezető magyar gyártótól volt rendszer a cégünknél, amiből elegünk lett és akkor fordultunk az egyik külföldi gyártóhoz."
Mert szaremberek nem lehetnek egy bt-ben? Egy kis, pár fős kft nem lehet hanyag, köcsög? De. Úgyhogy ez nem érv. Megmondom, miért. Amikor pár ember ír egy szoftvert, akkor persze, kedvesek, nyalnak, készségesek, még lehet, hogy éjszaka is felhívhatod őket. Aztán a csoda elmúlik, a szoftver elkezd működni. Aztán fél, vagy egy év múlva, amikor ők a következő projectjük első határideje előtti éjszakai munkákban él, akkor hiába hívod fel őket, hogy mi a bajod, fontosabb lesz nekik az új projectből jövő nagy pénz, mint az a support átalány, amit te fizetsz nekik. Szerinted mennyire lesz megoldva a problémád? Még a google-ben sem tudsz rákeresni semmire.
Kis cégtől én csak úgy vennék szoftvert, ha nem valami extra komplex dologról van szó, ha komplett műszaki dokumentációt és forráskódot adnak át és épp valami speciális igényem van, amikre a nagyok úgysem ugranának.
Gondolkoztam.
Egy esetben lenne értelme számlázó programnak.
Ha azt felhő-alapúra csinálják, böngészőből, platform függetlenül működik, és havidíjas szolgáltatásként adják el.
Így talán sok kis céget be lehet húzni. Talán.
Kedves Srapnel!
"Ha szerinted kis (2-3 fős) Bt-k, Kft-k stabilabbak, mint egy 50+ fős" Ezt egy szóval nem írtam. Csak azt írtam, hogy nekünk nem bizonyultak ebből a szempontból elég nagynak a hazaiak.
Van eléggé belelátásom az it iparba is (mi két másik, eltérő területtel foglalkozunk, de szükség van az erős it háttérre), kis beszállító cégek is vannak és nagyobbak is nálunk. A nagyobbak esetén tapasztaltam, hogy gyakrabban cserélődnek az emberek, míg a kisebbektől ugyanazokat az arcokat látom már 10 éve. Ha meg konkrétan az it-ről van szó, a színfalak mögé nem látok be, nem látom, hogy kik dolgoznak a programokon, de itt a gyk-n olvastam, hogy a nagy cégeknél folyamatosan cserélődnek. Olyat is olvastam, hogy egy nagyvállalatnál az egész programozó csapat kilépett egyszerre. Ilyenkor mi van? Ugyanott vagyunk, ahol a kis céggel, ami tönkremegy, vagy lelépnek a programozói, vagy akármi.
Ezek szerint neked nem van/volt céged, ami majdnem tönkre is ment egy nagy kaliberű partnercég egyik napról a másikra történő eltűnése/bedöntése miatt.
Ha nem jártál még így, azt kívánom, ne történjen meg és élj boldogan.
Ezért írtam, hogy tapasztalat. Az elméleteket, amiket leírtál, sajnos az élet felülírja.
Lehet, hogy egyes magyar vállalkozásokban nem fiatal gyerkőcök dolgoznak (egyébként az IT cégekben éppen hogy nagyrészt fiatalok, 20-30 év körüliek), de bármi megtörténhet. Még külföldi cégeknél is láttunk arra példát, hogy egy gigacéget felvásárolt egy másik, azután a korábbi termék jelentősen át lett szabva, az addigi partnerek egy része meg mehetett a levesbe. Vagy elhunyt az ügyvezető és emiatt vett más, az addigi megszokott törtetővel ellentétes irányt a cég.
Ezért jött a rendszerünk egy nagy külföldi cégtől. Igaz, hogy magyar cég csinálja a supportot, de ha bedől, akkor van még több másik, aki ugyanennek a cégnek a supportjával foglalkozik, esetleg legrosszabb esetben közvetlenül a gyártó, amire számíthatunk (ez a gyártó a tápláléklánc csúcsán van, ha valakinek, hát neki a legkevesebb az esélye, hogy csődbe menjen).
De igen, lehet kis cégnek is rossz hozzáállása. Kicsinek, nagynak is. Azonban nem mindegyik ilyen, ebben egyetérthetünk?
De konkrétan olyan neves nagy cég sz@rt a fejünkre (és a partnercégeknél is), hogy nagyot csalódtunk.
Miért védem a kis cégeket?
1. Mert meg kell nekik adni a bizalmat, ha mindenki csak a nagy cégekkel állna szóba, akkor egy idő után csak egyre dagadó nagyvállalkozások, vállalatok lennének, amit megsínylene a gazdaság, és mindenki más.
Ezt nem csak az informatika iparra értem, hanem területre.
2. Mert az ismerősék is kicsiként indulnak. Mi a baj a garázscégekkel? A többi cég nem így indult?
Az a baj, hogy hülyeséget akarnak csinálni. Eredeti ötlettel sokra vihetnék.
Meg kell adni a bizalmat a kis cégeknek is.
Sok tapasztalattal (nem csak céges, hanem élettapasztalattal) a hátam mögött mondhatom, hogy nem cégméret, profil, és a többi, hanem EMBERFÜGGŐ, hogy milyen aktuálisan és milyen lesz később a hozzáállásuk, ha növekedik a cégük.
Miért véded ily hevesen a nagy cégeket? Érintett vagy?
Az utolsó keretrendszeres szösszenetet meg nem értem, de talán azért, mert nem vagyok it-s.
De a többi nem it-s cég sem fogja nyilván érteni. Nekik, nekünk csak egy a fontos, hogy működő valamit adjanak, amivel elégedettek lehetünk, nem fogjuk azt nézni, hogy miből dolgoznak, ha profin teszik a dolgukat. A végét talán értettem. Szvsz, ha valami újat alkotnak, és az jó is, az haladásnak hívják (ha rossz, akkor meg úgyis elbuknak).
Na de nagyon elkalandoztunk a fő kérdéstől.
Lényeg a lényeg, mások szerint sem üzlet ezen a területen elindulni, talán el is küldöm e-mailben ezt a kérdést az ismerősömnek is.
Kedves Golan Trevize!
Ezzel az a gond, hogy nem sima számlázót akarnak, hanem ügyviteli rendszert. Számlázóból meg még több létezik szerintem, mint ügyviteli rendszerből, lassan már a Duna medrében is az folyik víz helyett.
"Ezt egy szóval nem írtam."
Akkor miért érvelsz ennek alapján?
"Ilyenkor mi van? Ugyanott vagyunk, ahol a kis céggel, ami tönkremegy, vagy lelépnek a programozói, vagy akármi."
Nem igaz, hogy nem érted. Nem arról van szó, hogy mindkét oldalon ne romolhatna el a dolog sokféleképpen, hanem a relatív gyakoriság. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy minek lopás ellen biztosítani, amikor a meteor is belecsapódhat a tárgyba. "Na és akkor mi van?" Az, hogy a meteorbecsapódás esélye jóval kisebb, mint a lopásé.
"Ezek szerint neked nem van/volt céged, ami majdnem tönkre is ment egy nagy kaliberű partnercég egyik napról a másikra történő eltűnése/bedöntése miatt."
De most megint egyedi esetről beszélsz. Mivel a BAH csomópontban volt már baleset, ezért szerintem nem érdemes arrafelé menni. Kb. ez az érvelésed lényege.
A te általad mondottak azok, amiket az élet nem bizonyít. A te eseted/történeted ugyanúgy a statisztika része. De ettől még az az állítás igaz, hogy a kis cégek hajlamosabbak a csődre és a változásra, mint a nagyok. Nem egyszer a kis cégek kifejezett versenyelőnyének tartják a dinamikus irányvonalak követését.
"A legnagyobb ütemben a végelszámolások száma nőtt, ezen belül közel háromszorosára emelkedett az elrendelt egyszerűsített végelszámolások száma. A Coface szerint az eljárások alá vontak jellemzően 300 millió forint alatti forgalmú vállalkozások voltak."
De találhatnék még számtalan statisztikát, ami NEM a te állításaidat támasztja alá. Na, ezek után ténykérdésről beszélünk és te tényeket akarsz megcáfolni.
"Azonban nem mindegyik ilyen, ebben egyetérthetünk?"
Te kardoskodsz amellett, hogy ami nagy cég, attól jót várni nem lehet. Bezzeg a kis cégek! Azok becsületbeli ügyből is debugolnak két évvel a telepítés után és csak a kedvedért mindenki a cégnél marad, hogy supportálhasson téged.
"Miért véded ily hevesen a nagy cégeket? Érintett vagy?"
Nem védem. Csak felhívtam a figyelmet azokra a dolgokra, amiket valószínűleg rosszul gondolsz.
"Mi a baj a garázscégekkel?"
Alapvetően semmi. Olcsón dolgoznak, de hosszú távon bizonytalan partnerek. Olyan ez, mint a lengyelpiac (vagy a józsefvárosi piac). Olcsón megveszem a búvárszivattyút, cserébe tudom, hogy nincs garancia és ha egy hét múlva elromlik, nem biztos, hogy az árust megtalálom.
"A többi cég nem így indult?"
De. És?
"Az utolsó keretrendszeres szösszenetet meg nem értem, de talán azért, mert nem vagyok it-s."
Ez már rég kiderült. Akkor képzelj el egy olyan bármilyen berendezést, amin semmilyen kezelőszerv, semmilyen belső elrendezés nem szabványos. Aztán állj neki javítani.
"Az a baj, hogy hülyeséget akarnak csinálni. Eredeti ötlettel sokra vihetnék."
Az eredeti ötlet a legértékesebb az egészben. Ezért igaz az, amit az egyik válaszoló írt: megmutatod a nagy cégnek, az ötlet egyből leesik neki, majd szépen megcsinálja saját maga töredék idő alatt.
"Meg kell adni a bizalmat a kis cégeknek is."
Így van. De a piacon nem veszek mosógépet. Sálat, meg zoknit, meg zseblámpát, meg ilyesmiket esetleg.
Konkrétan leírom, hogy az építőiparban is tevékenykedünk (a másik terület gyártás). Itt bizony előfordul az, hogy a fővállalkozó a végén nem fizet és bedöntik a céget. A beruházó már rég kiadta az épületet, mikor a kivitelezők még mindig futnak a pénzük után.
Másik eset, amikor egy vállalat legyárttatott sok száz millióért egy termékből és utána kiderült, hogy fizetésképtelen. Ekkor az nem vigasztal, hogy jellemzően a kis cégek dőlnek be.
(A nagy cégekből lehet, hogy kevés, de sokkal kevesebben is vannak.)
Ez nagyobb probléma, mint egy (remélhetőleg csak anyagi káros) baleset a BAH csomópontban.
Való igaz, lehet, hogy a többi nagy gyártóban nem csalódtunk volna, de nem kockáztattunk, és már nem is volt elég az a szint, amit egy hazai fejlesztő tudott volna biztosítani.
Szállítunk sok kis cégnek is, velük könnyebb, mert egyszerre kis mennyiségeket rendelnek, amit ki is fizetnek becsülettel (legfeljebb néha kisebb nagyobb csúszásokkal). Hozzáteszem, ezek bejáratott cégek. Nem számlagyárok, vagy direkt egy projektre létrehozott, vagy multifüggő beszállító kft-k, vagy már a válság előtt is döcögő kényszervállalkozások.
Itt idéznék a belinkelt cikkből (az a rész, ahol taglalja az it cégek csődbemenetelének okait):
"Az ágazat szereplőit komolyan érinthette néhány nagyobb multi (egyebek között az Elcoteq, a Nokia) magyarországi gyáregységeinek bezárása, illetve kapacitásainak jelentős csökkentése, és a kormányzati intézkedések, így az áfa vagy a járulékok emelése"
Azok a cégek, amelyek instabilak voltak, vagy egy másiktól függtek nagyon, többnyire már kiszelektálódtak az utóbbi években.
A hardver beszállítónk és egyben rendszergazdánk is kis cég. A fénymásoló kellékes és javítós is kis cég. (Ez csak az it.) Ugyanazok több, mint tíz éve.
A kisebb cégeket pedig inkább nem nevezném garázscégnek (csak átvettem a kifejezést egy mondat erejéig), úgy hívják őket, hogy egyéni vállalkozók, vagy mikrovállalkozások, és semmiképp nem hasonlítanám őket egy bolhapiaci árushoz.
Ezzel azt hiszem, nem volt okos dolog vérig sérteni azokat a cégeket, akikből mint "gyártó", megélsz.
Van a családomban zöldséges. Akkor tőle nem vennél almát (apple, ha mát it), mert csak a nagyoktól vásárolsz?
Van érdekeltségem egy híradástechnikai üzletben (lehet, hogy van rá modernebb szó is, de elég öreg vagyok már), ahol színvonalas termékeket árulnak. Ezek szerint ilyen helyeken nem veszel tévét? Csak valami multitól? Melyiktől?
Még jó, hogy a többi ember másképp gondolja a dolgot és megy az üzlet.
Soha egy szóval nem említettem, hogy a kisebbek jobbak a nagyobbaknál. Csak megvédem a kis cégeket is. Kellenek. Az újak még inkább.
Még egy gondolat az it cégekről:
A hozzánk hasonló vállalatok, vagy akár a kisebb cégek is általában először megnézik a jelentkező cégek referenciáit. Ha van már, mit mondjak, legalább ötven eladott és jelenleg is futó példányuk, akkor olyan rosszul nem csinálhatják. Akkor meg már mindegy, hogy kicsi, vagy nagy cég, jöhet a következő szűrő.
Ne sértődj meg azokon, amiket írtam, nem vitázni akartam és nem támadni akartalak. De csak vagdalkozol.
Aki hozzám hasonlóan átélt már néhány krízist, volt fent is és lent is, na azzal szívesen beszélek az életről, a dolgok működéséről, mással nem, mert halovány gőze nincs a dolgokról.
A legnagyobb gondom, hogy nem az volt a kérdés, hogy a kis vállalkozások jobbak-e vagy a nagyok. Már az első válaszod sem igazán volt témába vágó, az utolsó vége felé pedig már gusztustalan.
"Konkrétan leírom, hogy az építőiparban is tevékenykedünk (a másik terület gyártás). Itt bizony előfordul az, hogy a fővállalkozó a végén nem fizet és bedöntik a céget. A beruházó már rég kiadta az épületet, mikor a kivitelezők még mindig futnak a pénzük után."
Ügyviteli szoftverről és IT-ről volt szó.
"Másik eset, amikor egy vállalat legyárttatott sok száz millióért egy termékből és utána kiderült, hogy fizetésképtelen. Ekkor az nem vigasztal, hogy jellemzően a kis cégek dőlnek be."
Szerintem hagyjuk. Nem érted. Nagynénémnek soha nem lehetett gyereke, tehát a gyerekeket nem nők szülik és őt nem vígasztalja az, hogy pár nő szült már néhány gyereket. Szerintem a gyerekeket nők szülik, de szerinted nem, mert a te X-Y-od nem szült gyereket. Így működik a te érved.
"Ez nagyobb probléma, mint egy (remélhetőleg csak anyagi káros) baleset a BAH csomópontban."
Te ordas módon úgy akarod meghatározni a feltételeket és a tényeket, hogy neked legyen igazad. Szerinted a kis cégek kisebb eséllyel mennek csődbe, mint a nagyok. Ez a rögeszméd és ehhez akarod a tényeket igazítani, saját, egyedi példáidon keresztül, egy teljesen másik iparágban.
"Szállítunk sok kis cégnek is, velük könnyebb, mert egyszerre kis mennyiségeket rendelnek, amit ki is fizetnek becsülettel (legfeljebb néha kisebb nagyobb csúszásokkal)."
Ennek az IT-s megfelelője az lenne, hogy TE egy IT céget képviselsz és mi arról beszélünk, hogy ha tőled szoftvert rendelnek meg, akkor rendesen ki is fizetik. De rohadtul nem ez a téma.
"Az ágazat szereplőit komolyan érinthette néhány nagyobb multi (egyebek között az Elcoteq, a Nokia) magyarországi gyáregységeinek bezárása, illetve kapacitásainak jelentős csökkentése, és a kormányzati intézkedések, így az áfa vagy a járulékok emelése"
Megszűnt a Nokia? Tudsz olyan esetről, hogy a Nokiától megrendeltek egy szoftvert és az nem szállította le?
"A hardver beszállítónk és egyben rendszergazdánk is kis cég. A fénymásoló kellékes és javítós is kis cég. (Ez csak az it.) Ugyanazok több, mint tíz éve."
Ezek közül melyik ír pénzért saját szoftvert? Mert másodsorban arról volt szó.
"A kisebb cégeket pedig inkább nem nevezném garázscégnek (csak átvettem a kifejezést egy mondat erejéig), úgy hívják őket, hogy egyéni vállalkozók, vagy mikrovállalkozások, és semmiképp nem hasonlítanám őket egy bolhapiaci árushoz. Ezzel azt hiszem, nem volt okos dolog vérig sérteni azokat a cégeket, akikből mint "gyártó", megélsz."
Ahhoz hasonlítom, amihez akarom. Ha te nekem a garázsodban összeraksz alaktrészekből egy mosógépet, én nem veszem meg tőled. Nem érdekel, hogy hogy hívnak és hogy mennyire sértődsz meg.
"Akkor tőle nem vennél almát (apple, ha mát it), mert csak a nagyoktól vásárolsz?"
Nem sikerült értelmezni az olvasottakat? Almát igen. Zoknit igen. Zseblámpát igen. Drótot igen. Ruhaszárítót igen. De komplex ügyviteli szoftvert kis cégtől csak olcsón (valsz te olyan olcsón nem adnád) és forráskóddal, teljes dokumentációval.
"Van érdekeltségem egy híradástechnikai üzletben (lehet, hogy van rá modernebb szó is, de elég öreg vagyok már), ahol színvonalas termékeket árulnak. Ezek szerint ilyen helyeken nem veszel tévét?"
Ők gyártják a tévét? Mert ha igen, akkor nem venném meg. Ha csak árulják, akkor persze, megvenném.
"Még jó, hogy a többi ember másképp gondolja a dolgot és megy az üzlet."
Csak te vagy az, aki valamilyen érthetetlen okból nem érted meg, amit írok.
"A hozzánk hasonló vállalatok, vagy akár a kisebb cégek is általában először megnézik a jelentkező cégek referenciáit. Ha van már, mit mondjak, legalább ötven eladott és jelenleg is futó példányuk, akkor olyan rosszul nem csinálhatják."
Tehát ha pl. én írok 30 darab amőbás játékot, akkor az ugyanaz, mintha az AutoCad-ről, vagy a Photoshopról lenne szó?
"Aki hozzám hasonlóan átélt már néhány krízist, volt fent is és lent is, na azzal szívesen beszélek az életről, a dolgok működéséről, mással nem, mert halovány gőze nincs a dolgokról."
Mind ezek ellenére a tényeket is tagadni próbálod. Meg össze-vissza keversz mindenfélét mindenfélével. Csúsztatsz és más témáról beszélsz.
"A legnagyobb gondom, hogy nem az volt a kérdés, hogy a kis vállalkozások jobbak-e vagy a nagyok. Már az első válaszod sem igazán volt témába vágó, az utolsó vége felé pedig már gusztustalan."
Ha már ilyen gusztustalanul bírálsz, akkor térjünk vissza az eredeti állításaimra:
1. Minél komplexebb szoftverről van szó, annál kockázatosabb a vétel, minél kisebb a cég. Ez a kockázat ellensúlyozható esetenként azzal, hogy:
a. teljes dokumentációt kérek
b. forráskódot is kérek
2. Általánosságban is, _ha más információval nem rendelkezem_, akkor annak nagyobb az esélye, hogy a következő pár évben egy kis cég megszűnik, tönkremegy, mint egy nagy.
Ennyi. Hogy ezzel miért bántottam meg bárkit, vagy miért gusztustalan, azt nem értem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!