Hogyan programozzák le azt, hogy csillog a vizes út? GLSL, OpenGL.
Hogyan kell?
Úgy akarom,hogy ha esik az eső mert ugye a nedvességtől van ez akkor csillogjon a talaj és amint elállt lassan veszítsen csillogásából majd menjen át abszolút nem csillogósba.
Hogy kel megvalósítani?
És azt amikor a vízről visszatükröződik a fény? Például a folyónál a fák. Vagy ami épp ott van.
Nem azt kérem,hogy programozzátok le hanem áruljátok el,hogyan csinálják.Mert ötletem sincs.
Haladjunk sorban:
Ezekre a legegyszerűbb megoldás ha GLSL-t használsz.
----Tükröződés:
Kétszer rendereled a tájat, első esetben a vízfelszín alól, ami azt a képet mutatja ami a tükröződés perspektívájából van, második alkalommal pedig normálisan a "te" szemszögedből. Ez utóbbi esetében kell felhasználnod az első képet, majd GLSL-ben a víz renderelésekor hozzáadod a megfelelő transzformációkkal.
----nedvesség:
A válasz a specular lighting. A "nedves" felület érzés eléréséhez ezt az értéket kell módosítanod.
Mindkettő megvalósítható GLSL nélkűl is, utóbbival viszont célszerű és hosszú távon egyszerűbb:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!