Mit gondoltok a programozási gondolkodásomról?
Még viszonylag kezdő C++ programozó vagyok, és sokszor gyakorlok: nézegetek interneten feladatokat és azokat oldom meg. Sokszor találtam már magam olyan helyzetben életem során (nem feltétlenül a programozásban), hogy túlbonyolítok dolgokat, mikor azt sokkal egyszerűbben meg lehetett volna oldani. Ezért egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy szerintetek mennyire sikerült jól ennek a feladatnak a megoldása:
Írj egy programot, amely kér a felhasználótól egy pozitív egész számot, és utána kiírja az összes, ennél a számnál kisebb olyan pozitív egész számot, amely nem prím!
Megoldásom:
#include <iostream>
using namespace std;
int Prim(int szam)
{
int oszto = 0;
for (int i=1; i<szam; i++)
{
if (szam%i == 0) oszto++;
}
if (oszto > 2) return 0;
else return 1;
}
int main()
{
int a = -1;
while (a < 0)
{
cout << "Szam: ";
cin >> a;
}
for (int i = a; i > 0; i--)
{
if (Prim(i) == 0) cout << i << endl;
}
return 0;
}
Valamivel jobb megoldas :
#include <iostream>
using namespace std;
bool isPrim(int num){
bool prim=true;
for(int i=2;i<num;i++){
if(num % i ==0){
prim=false;
break;
}
}
return prim;
}
int main()
{
int a;
do{
cin >>a;
}while(a<1);
for(int i=a;i>0;i--){
if(isPrim(i))
cout<<i <<"\n";
}
cin.clear();
cin.ignore();
cin.get();
}
Amit nem vett észre senki, hogy nem is azt csinálja a program amit kell, vagyis hibás.
Ha N-ig az összes nála kisebb prímet kell megkeresni akkor az Eratoszthenészi szita gyorsabb, ha nem a leggyorsabb.
Végül is hogy az összes prímet vagy összes nem prímet keressük, adott számig, szinte ugyan az a feladat.
Na megy a hülyeség ezerrel.. Fermat álprim teszt csak egy valószinüséget ad meg, nem tudod meg belőle, hogy biztosan prim-e(vagy nem) egy szám. Ráadásul nem egyszerü leprogramozni sem, plusz nem is ilyen nagyságrendü számokon alkalmazzák, hanem olyan nagyságrendre, amikor a hagyományos módszerek már nem használhatóak, cserébe viszont beáldozzák a teljes bizonyosságot :)