Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy kezdjem el a programozást?

Hogy kezdjem el a programozást?

Figyelt kérdés

Nagyon érdekel de nem tudom h. kezdjem el.A célom az lenne h. tudjak androidra készíteni alkalmazásokat és/vagy játékokat de abszulút kezdő vagyok,szóval?


14/f


2012. márc. 21. 18:23
1 2 3
 1/22 ejbenjaro ***** válasza:
Fogsz egy programozással foglalkozó könyvet, lehetőség szerint olyat, ami kezdőknek való, leülsz és elkezded tanulni. A könyvben szereplő példákat szépen megpróbálod megérteni, leprogramozni, kísérletezel a kóddal és lassan fejlődsz. Hát nagyjából ennyi.
2012. márc. 21. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:

Először is az ELEJÉN!


Viccen kívül, sokan esnek bele abba, hogy kapásból egy hiper-szuper 3D-s MMORPG-t akarnak csinálni, aztán amikor egy sima szöveg kiírás a képernyőre nem megy idegrohamot kapnak és kérdésekkel bombázzák a GYIK-ot.


Első jól mondta, vegyél a kezedbe egy könyvet és hajrá!

Mondjuk ha kifejezetten az android érdekel, akkor érdemes java-t tanulni.

Arra ez a könyv elég jó választás lehet:

[link]


Nem olcsó, ez igaz, de megéri az árát!

Ha valaki tényleg rendesen végig megy rajta és gyakorol, röhögve ír egyszerűbb játékokat (vagy bonyolultabbakat is akár!), aztán ha megvan ezzel egy erős java-s alap, akkor mehet az android specifikus rész.

(Azaz hogy épül fel egy androidos app, activityk stb...)

2012. márc. 21. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
Nekem megvan az a könyv, de kétlem hogy a kérdező értene belőle bármit is!
2012. márc. 21. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:
Hát én nem estem abba a hibába. :)
2012. márc. 22. 06:55
 5/22 anonim ***** válasza:
100%

Én azt ajánlom hogy először valami egyszerű nyelven tanulj meg programozni mondjuk Pascal.


Itt egy nagyon jó kis 2 részes magyar nyelvű oktató anyag hozzá:


[link]


Nagyon egyszerűen,érthetően fogalmazott és minden lecke végén van gyakorló feladat.


Ha ezzel megvagy,akkor gyakorold minimum pár hónapot.Írj egyszerűbb programokat Pascal-ban.Ha megy,sikerült elsajátítanod a programozói gondolkozás módot ami nagyon fontos,egyenlőre fontosabb annál hogy milyen nyelvet tanulsz,utána lépj tovább játék fejlesztésre.


A játék fejlesztés 2D játékokkal kezd akár Pascal-ban akár más nyelven.Ha gondolod a GLBasic érdekes lehet a számodra,mert egyszerű BASIC alapú nyelv és Androidra is lehet vele fejleszteni többek között.De ahogy gondolod.Ez már teljesen rád van bízva.Ha az alapokat tudod,onnan kezdve tényleg mindegy.


A legfontosabb hogy az alapokat sajátítsd el,játékfejlesztést egyenlőre felejtsd el.Ha az alapok megvannak,fejlesz pár 2D játékot mondjuk csinálj pár pong klónt,tetrisz,Mario..stb.Régi klasszikusokat alkoss meg.

Ha írtál pár 2D játékot utána lépj 3D-re mondjuk a Unity-vel amihez az Android licensz most akciósan ingyenes Április.8-ig.


Persze nem muszáj kész motorokat használnod mint a Unity vagy játékfejlesztésre kihegyezett nyelveket mint a GLBasic.Írhatsz saját motort is mondjuk C++ nyelven,de akkor a játék fejlesztést az elkövetkező pár évre felejtsd el mert saját motort írni a legnehezebb része a játékfejlesztésnek.De nem kötelező,használhatsz kész motorokat.A döntés a tied.


Én személy szerint érdemesnek tartom "játék fejlesztő" programok használatát is így kezdetben mint a Game Maker,Game Editor.Persze csak szigorúan miután az alapokat elsajátította az ember.Sokan lehurrogják ezeket és társaikat hogy hu ez maker,ez mi ez,minek ez.Ez nem játék fejlesztés.De lényegében ezek is kész motorok amiknek megvan az a varázsa hogy képesek szépen,fokozatosan bevezetni az embert a játékfejlesztés rejtelmeibe.Kezdetben csak kattintgat az ember,megismer hogyan is épül fel egy 2D játék.Mik azok a sprite-ok,hogy lehet animálni őket..stb.Hogyan is épül fel egy 2D játék,miből áll.

Majd később bele merülhet a scriptelésbe itt lehet hasznát venni az alapoknak,írhat saját scripteket,megismeri hogy lehet scriptelésen,kódoláson keresztül befolyásolni,létrehozni a játékmenetet.És így szépen halad mélyebbre.Szerintem ez a módszer hatásos és szórakoztató.


Nem azt mondom hogy azonnal egy Game Makerr-el,Game Editorral kezd.Az úgy nem lenne hatásos,mert a tudás,tapasztalat csak a programra korlátozódna.Először az alapokat sajátítsd el bármilyen nyelven,én a Pascal-t ajánlom.És utána ha gondolod ez is egy lehetséges út az első tapasztalatok felé játékfejlesztés terén.

2012. márc. 22. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
89%

en a c++ ajanlom,nagyon jo nyelv es akarhogy egy jo programozo 4-5 prog nyelvet nem art ha tud.A java a c++ utan

turo rudi.

2012. márc. 22. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
Szerintem nem éri meg pascallal kezdeni. Csak a logika elsajátítása miatt sem. Inkább c/c++, a logikát elsajátítja ezzel is és ezt a nyelvet sok helyen hasznosíthatja.
2012. márc. 22. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
25%

Első kérdés, hogy milyen irányban folytatnád a programozást?


-Játék, programfejlesztés

-rendszerfejlesztés

-elektroprogramozás.


Játék és programfejlesztésnél tedd fel a turbo pascalt és az object pascalt. tanuld meg a pascal nyelvet és gyakorolj. majd tanulj meg még pár ilyen alap nyelvet python, perl. Aztán jöhet a c, c#, majd a c++, basic, visual basic, dark basic, visual c++(a visual c++-tól a basic-ig visszamenőleg m1 a sorrend.)


ha rendszerprogramoznál, először szintén pascal, python, de perl már nem kell. majd jöhet az Eifell és az ADA.


Ha pedig electroprogramoznál, akkor először eifell majd assembly.


Különbségek:


Játék-programírás: érted a lényeget, hogy mit csinálsz. játékot, programokat írsz.

Rendszerprogramozás: adatbázisokat, oprendszereket, kerneleket írsz.

Elektroprogramozás: IC-ket, PIC-eket, processzorokat, chipeket programozol be.


persze ezeken kívül vannak még sok féle fajta nyelvek, amik haszontalanok úgymond. pl: borland, lazarus, matlab, amik csak számolásra, szövegkiírásra parancssorozásra jók.


És ha már nagyon beletanultál a dolgokba, akkor mehet a bináris kódolás. A bináris kódoláshoz, minden létező nyelvet meg kell tanulnod a te irányzatodban, különben nem fog menni. ha nem tudnád, a bináris kódolás az ami miatt kitalálták a programozási nyelveket, mert erre csak a számítógép képes. pedig sokan tudnak így programozni. de nagyon nehéz. az az, mikor az van kódként hogy:


011100000011111101010100010111110110101011011011100000011111

101010100001111010111010100011111010000001101010010101011101

0

000110010010100010100100000011111101010110011011110101111110

0

101010


ott nincsen nyitás, zárás ilyenek. amit én ide bemásoltam, az egy "hello" felirat kiíratása a képernyő közepére mindenféle ablak nélkül, fehér színnel, átlátszó háttérrel. mintha egy photoshop felirat lenne a háttéren. Csak ez ennyi számot igényel. de ha egy szám kimarad, vagy töb lesz, akkor buktad az egészet. ha akarsz még hozzá rakni színt, vagy hátteret vagy ilyeneket, az hosszabb kód sokkal. a COD8: MW3 kb 17 a 97-iken (tizenhét a kilencvenhetediken) sornyi binárisból áll, és egy sor 13 a 77-iken (tizenhárom a hetvenhetediken) számból áll.



NE írjatok olyat, hogy nem programozunk binárisban, meg h mi a borland, matlab, stb... Ez a hsz. a kérdezőnek szól nem nektek. Ne véleményezzétek ezt.


plusz kieg. szöveg:


Volt, hogy írták nekem, az ADA nem rendszerprog. nyelv.

A "Squaregreat" nevű fejlesztési operációs rendszert is csak ADA-ban írták.

ADA=/=Ada. Tehát az ADA nem egyenlő az Ada-val. Az ADA nem ez: [link]


A kis és nagybetűk, és az írásmód a programozási nyelvek megkülönböztetésénél nagyon fontosak. Ha jól sejtem a Python és a Phyton között sem tudod a különbséget. Ugyanúgy ejted, de írásban a "h" máshova került. A Pythont tudod mire való. A Phyton pedig egy webprogramozási nyelv, amely összegzi a HTML5-öt, a CSS3-at és a PHP5-öt, a Flash-sel. Egy sornyi kóddal meglehet csinálni egy jól kinéző menüt contenttel.


Volt aki azt írta, chipeket c-ben is programozhatunk.

Elektroprogramozást nem magadnak csinálsz, hanem elektroprogramozást azért tanul az ember, hogy elektronikai cégnél elhelyezkedjen. Elektronikai cégeknél pedig ha kiejted, hogy C-ben csinálnál chipprogramozást, elküldenek melegebb éghajlatra, és elérik hogy máshova se vegyenek fel. Ez az ágazat megköveteli az assembly-t és az eifell-t. (kis "e"-vel...nagy "E"-vel az más nyelv)


Tehát a nyelvek sorrendje, az aktuális programozási fajta professzionális elsajátításához:


Játék, Programfejlesztő:

Pascal->Python->Perl->C->C++->Visual C++->C#->Basic->Visual Basic->Dark Basic->D->AI->ASNI->ASnI->Grae->KrUP->T

CL->MACD


Rendszerfejlesztés:

Pascal->Python->Eifell (nagy E-vel)->ADA (végig naggyal)->MaCD (kis a-val) és a leges-leges-leges-legutolsó, amit 30 évbe telt (pedig semmit nem változott ezalatt) kitanulnom. a Sylocryfest. kvesebb mint 300 ember ismeri a világon, és 25-30 tudják csak használni is 100%-osan.


Elektroprogramozás:

eifell (kis e-vel)->assembly->CosaruDEti


És írtam. Tudom mi a Matlab, a Lazarus, a Borland egyébként. A Borland egy cég, de más írásmóddal prognyelv. A Lazarus egy IDE Delphi programozáshoz, kivéve, más írásmóddal, a matlab pedig egy használhatatlan matematikai számítónyelv, legjobb esetben is csak rea-time grafikonokhoz jó, de azt MACD-ban 5 perc alatt meg lehet írni.

A "más írásmód" az a kis és nagy betűk, jelen esetben :D

2012. márc. 25. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
29%
Az hogy te csak az alap nyelveket ismered ami gyakori attól még ezek a jobbak...
2012. márc. 25. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
Játékfejlesztéshez 21 nyelv? Profi szinten már 5 nyelv is necces...És az, hogy 1 hétig nézegeti őket, annak semmi értelme.
2012. márc. 26. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!