Nagyon kezdő vagyok programozás terén. Hogyan kezdjek neki?
+ A C++ semmivel nem nehezebb a Pascalnál!
(Sőt a Python és a php, vagy tudok még egy halom nyelvet mondani, ami nem nehezebb....)
Kicsit esetenként más a szintaxis. Pl.: Pascal ilyen szempontból, ha később C stílusú nyelveket akarsz használni kifejezetten hátrány lehet!
@pcmanus: Azért lehetőleg nagy hülyeségeket ne tegyél bele az amúgy jól induló hozzászólásodba! (Csak egy tipp.)
Hogy mit értek hülyeség alatt jelenleg:
Binárisan így nem kódolunk, szinte soha.
Játékot fejleszteni nem attól fog tudni valaki, hogy megtanul sok nyelvet, illetve a pascal itt is (mint máshol is) csak időpocsékolás és a más szintaxis miatt zavaró is lehet.
A borland nem prog. nyelv, a lazarus szintén nem, illetve ezek nem haszontalanak, ugyan úgy meg lehet velük írni bármit. (A Borland egy cég, akinek szintén van egy elég jó, bár kicsit idejét múlt C fordítója a lazarus pedig egy IDE Delphi programozáshoz, amiben elég hamar BÁRMILYEN alkalmazást meg lehet írni. Fordításhoz free pascal fordítót használ.)
A matlab "nyelvezete" valóban elsődlegesen matematika számolásokra van kitalálva, de ezen kívül sok dologra lehet használni, akár real time grafikonok rajzolására is, illetve számítások egyszerűsítésére.
"Elektroprogramozás" (bár elég hülye név ez) már szinte bármilyen komolyabb chipekbe használható C nyelv. (Bár az assembly ismeret előny.)
"Rendszerprogramozáshoz" pedig még nagyon sok minden tartozik és mondjuk ADA-t NEM szoktak ilyenre használni. Azért erősen a C/C++ amit te teljesen kihagytál.
Az utolsó mondatomat nem fejeztem be rendesen, szóval "rendszerprogramozásnál" is azért a C/C++ vonulat ami erősen jellemző.
Illetve ide sorolhatóak talán (ha már más hova nem) az össze felhasználó programok, szerver programok.
Ezekhez lehet szinte bármit használni. (Python, C, C++, C#, Java, Delphi, még akár Pascalt is....)
@21:29
Az a gond hogy le vagy maradva. Tudom, hogy mi a Borland és a Lazarus. De van ugyanilyen név alatt két nyelv is. Csak többet kell hozzá guglizni. A Matlabnak pedig 17 féle verziója van és mindegyik más irányzatban használható.
"Binárisan így nem kódolunk, szinte soha." Kit értesz az "-unk" alatt? Nem kódoltok így? A profi coderek így programoznak, mert sokkal több lehetőség rejlik benne. Sokszor ejtenek hibát, ez érthető, de pontosan ki tudják javítani. pl: tudom nem programnyelv, hanem leírónyelv, de példának megteszi:
Weboldalnál html+css-ezel.(sitebuildelsz) Tennél be a menü hátterének színátmenetet, ami "folyna" tehát inverz és vissza, inverz és vissza. Ehhez beírod a kódokat, de IE alatt nem megy. Sokan azt használnak. De nincs helyettesítő kód, és html-ben sem tudod semlegesíteni. Így binárisban beírsz egykét 01-et és már meg is oldottad.
A legjobbak binárisban kódolnak.
ADA-t nem használunk rendszerprogramozáshoz? Dehogynem! A "Squaregreat" nevű fejlesztési operációs rendszert is csak ADA-ban írták. és még egy dolog:
ADA=/=Ada. Tehát az ADA nem egyenlő az Ada-val. Az ADA nem ez: [link]
A kis és nagybetűk, és az írásmód a programozási nyelvek megkülönböztetésénél nagyon fontosak. Ha jól sejtem a Python és a Phyton között sem tudod a különbséget. Ugyanúgy ejted, de írásban a "h" máshova került. A Pythont tudod mire való. A Phyton pedig egy webprogramozási nyelv, amely összegzi a HTML5-öt, a CSS3-at és a PHP5-öt, a Flash-sel. Egy sornyi kóddal meglehet csinálni egy jól kinéző menüt contenttel.
És. Lehet hogy szintaxis ügyileg zavaró, de logikailag, a változók működésének és fajtáinak megértésére ideális.
Elektroprogramozás. Így hívják, ez van, ezt találták ki neki a fejesek. Elektroprogramozást nem magadnak csinálsz, hanem elektroprogramozást azért tanul az ember, hogy elektronikai cégnél elhelyezkedjen. Elektronikai cégeknél pedig ha kiejted, hogy C-ben csinálnál chipprogramozást, elküldenek melegebb éghajlatra, és elérik hogy máshova se vegyenek fel. Ez az ágazat megköveteli az assembly-t és az eifell-t. (kis "e"-vel...nagy "E"-vel az más nyelv)
És. Kihagytam a rendszerprogramozásnál, hogy c és c++. Igen, mert ott nem azt néztem, hogy mi az általános, hanem hogy mi az alkalmasabb. És az oda leírt nyelvek alkalmasak erre.
@Kérdező: látom mit írtál. Inkább a játékprogramozás érdekel. Akkor maradj ennél a sorrendnél:
Pascal->Python->Perl->C->C++->Visual C++->C#->Basic->Visual Basic->Dark Basic
Átgondoltam a sorrendet a c-től a Dark Basic-ig és professzionális játékfejlesztői szint leggyorsabb eléréséhez ez a legalkalmasabb. Ha kihagysz valamit, vagy megkevered bárhol, csak lassabb lesz a folyamat. Hallgass rám nyugodtan. Rég óta vagyok a szakmában, tudom a dolgokat alaposan. Jó pár év alatt kitapasztaltam és elemezgettem, megtaláltam az ágazatokhoz a legjobb sorrendeket és nyelveket.
UI: Ha az eléggé tükrözi tudásom, hogy bízz bennem, akkor elmondom. A COD8:MW3 MP-jének és a BattleField3 MP-jének egy-egy részét én programoztam.
Jah és ha ezeket megtanultad utána jöhetnek még ezek, amik még alkalmasabbak játékfejlesztésre:
ott hagytuk abba hogy dark basic, szóval:
Dark Basic->D->AI->ASNI->ASnI->Grae->KrUP->TCL->MACD
A Dark Basic a professzionális szintű. Ezt MÉG TOVÁBB fejlesztheted, ha ezeket megtanulod.
@pcmanus: Rendben, elfogadom, hogy értesz hozzá és COD-ot meg BattleField-et programoztál, de ettől függetlenül azért éktelen marhaságokat írtál le.
Hidd el, elég sok mindent láttam/tapasztaltam/tanultam és tisztában vagyok a használatos technológiákkal, valamint a piaci igényekkel.
De oké, ne rugaszkodjunk el a témától.
A kérdezőnek első körben érdemes kiválasztania ami neki tetszik és beszerezni egy könyvet vagy pár segédanyagot.
Aztán mehet a tanulás.
Nézd, az már nyílvánvaló, hogy hülyeségeket beszélsz. Ha igazat mondasz (mármint a tényszerű dolgokban, nem az önajnározásban), akkor a beszélőkéd is nagyon jó lehet, hogy át tudod vágni a főnökeidet. De ettől még nem fognak binárisban programozni az enberek. Több oka van ennek.
Egyfelől ha már gépi kód szintjére megyünk, akkor ott az assembly, ami legalább olvasható, és ugyanazt tudja.
Másodszor tudhatnád, hogy igazából a gép nem kettes, hanem legalább 256-os számrendszerrel számol, legalább ekkora egységekben gondolkodik. Tehát a programozó sem binráisan kódol a te fejedben létező zagyvaságot elfogadva, hanem 256-os számrendszerben, amit az egyszerűség kedvéért két hexadecimális számjeggyel szokás ábrázolni.
Harmadszor a html-be még mindig nem árultad el, hogy hogy raksz binárist, amikor az egy szöveges leírónyelv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!