Matek nélkül tényleg nem megy?
10# Wordpress "fejlesztők" is vannak és elvannak. Magas szinten mindig is kell majd csinálni, de lehet egy AWS deployra elég lesz egy chatbotnak írni, hogy csinálja meg.
Meg lehet csak kód reviewzás lesz ügyféllel tárgyalás.
Viszont ez más területekre is igaz. AI ugyan úgy viszi a matekos dolgokat magával.
Egyedüli dolog ami relatívan biztos megmarad az a kétkezi munka.
Hát én az iskolai matekot és a valóságot nem venném egy kalap alá. Iskolai matek sokszor abból áll hogy megtanulsz képleteket vagy begyakorolsz módszereket. Én nem voltam jó matekból (jegyileg) mert untam az összes matek órát és őszintén nem érdekelt a dolog. Ellenben nagyon könnyen meg tudom érteni a logikáját az adott dolognak és nagyon könnyen tudom utána alkalmazni, ami esszenciális biznisz logika hatékony leprogramozásához.
Szóval én azt mondanám inkább hogy a logikus gondolkodás a fontos nem pedig az hogy 5 öst kapsz matekból. Ez viszont a programozás minden ágára igaz csak más szinten. Ha frontend programozó vagy az is más mélységű tudást igényel, ha játék enginet programozol az is ha neuronhálókkal dolgozol az is stb stb.
#13 Az hogy mi a feladatod a munkában tudni fogod hiszen benne van az álláshirdetésben nagyjából hogy mit csinálsz. Nem szerencsekereket játszanak a cégek hogy te most pam pam paam neurális hálókat fogsz fejleszteni.
Egyetem amúgy is ízelítőt fog adni mindegyikből szval nagyjából érezni fogod hogy melyik irány az ami szimpatikus.
#14 Gondolom még középiskolás szval nem hiszem hogy cégekhez jelentkezne.
Kérdező én a helyedben kipróbálnám otthon hogy milyen programozni, mert kicsit azt látom hogy kiválasztottál valamit de magad se nagyon tudod hogy miről szól úgy nagyjából a dolog.
Programozás nagyon jó munka tud lenni, ha élvezed, de ha csak a pénz része érdekel akkor gyorsan ki fogsz benne égni.
De várj, nem megy a matek vagy csak nem szereted? A kettő között hatalmas különbség van, ahogy pl #5 is írja.
A matek és programozás nem úgy jár kéz a kézben, hogy matekoznod kell a munkád közben (persze vannak olyan területek is). Itt inkább arra gondolj, hogy mind a kettő egy nyelv amivel valamilyen problémát írsz le és oldasz meg, mind a kettő rengeteg gyakorlást és egyéni tanulást igényel + mind a kettőben erősen megjelenik az absztrakció amivel tudnod kell dolgozni. Persze lényeges különbség a programozás és matek között, hogy programozásban azért olvashatóbb nyelv van és a feladatok is izgalmasabbak:D
Tehát ha nem érdekel a matek és nem vagy ezért jó belőle, az semmit nem jelent. A legtöbben nem hülyék matekhoz, hanem szimplán nem érdekli őket és/vagy rossz a tanár. Ha pedig a matek nem érdekel, akkor nem fogsz órákat otthon gyakorolni, ami nélkül pedig soha nem fog menni a matek, mert egy nyelvet nem lehet csak tanulni, azt használni is kell.
De hogy ne csak pofázzak róla, itt egy tipikus triviális példa arra amit mondok:
Matekban pl a szumma Σ azt jelenti, hogy valamettől valameddig össze adod azt a kifejezést ami a jel után van, a "valamettőlt" a jel alatt, a "valameddiget" pedig a jel felett jelölöd. Általában ez az egyszerű szumma is maga a sátán szokott lenni a diákoknak...
Na most ez programozásban egy tipikus for ciklus lenne, csak az kicsivel jobban olvasható, hogy 1-10-ig összeadni az egész számokat for(i = 0; i < 10; i++) { sum++ }.
Persze lehet mondani, hogy na de matekban a szummában van pl általában egy csúnya "k" ami megjelenik a kifejezésben is. De ez programozásban sincs másképpen, ha pl tömbök elemeit szeretnéd elérni vagy akár átlagos algoritmusokat programozni, ott ugyan úgy használod az "i"-t majd lentebb a kódban.
A matekkal az a legnagyobb baj, hogy nem azt tanítják a diákoknak, hogy az csak egy nyelv amivel problémálat könnyebben tudunk leírni. Hiszen az nem elég, hogy csak elmondják, hogy jaj a matek az egy nyelv, hanem ebben a felfogásban kellene tanítani, mert így a legtöbb diák kb sehova se tudja elhelyezni ezt a tárgyat és elkezdi mondogatni a tipikus hülyeséget, hogy "nincs matekos agyam"... Pedig ez is ugyan olyan egyszerű, mint a programozás (alap szintig megtanulni!!!), a legtöbb ember képes lenne középszinten magabiztos négyest írni, csak nem megfelelően oktatják a legtöbb helyen ezt a gyönyörű tudományt:(
17:
A matek mint nyelv az oktatásban ott bukik meg, mikor minden tanár és oktató más és más jelölést használ ugyanarra...
#19 Azért vannak olyan jelek amik univerzálisak, egy szigma szórást fog jelenteni egy szumma összesítést, egy N populációt és társai.
Ha egy tanár nem ezeket használja akkor ott elég nagy gondok vannak.
Az meg hogy egy változó x vagy y nem kell hogy befolyásoljon.
A gond inkább azzal van hogy ahelyett hogy megmagyaráznák a logikáját konkrétan bemagoltatják veled a képletet. Pl egyetemen élkereső algoritmusnál ahelyett hogy lerajzolnák hogy hé ezt csinálja az algoritmus és amúgy ez tulajdonképpen deriváció (és rendesen szemléltetnék) ahelyett kapsz egy képletet és csodálkoznak hogy a diák nem érti pedig "milyen egyszerű"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!