Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Játékkészítési kérdések,...

Játékkészítési kérdések, hogyan kell egy lövöldözős játékot csinálni, illetve melyik játékmotorral?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Gondoltam tervezek egy lövöldözős játákot ami hasonló mint a cod (grafikában lenne illetve játékmenetben csak a hasonló, sztoriban és ilyesmiben nem, illetve 10 éves cod grafikát tervezek majd a játékba), viszont egy történelmi eseményet szeretnék ábrázolni a játékban.


Mivel nincs sok tapasztalatom (konkrétan semmi), ezért szeretnék egy próba projektet létrehozni, hogy a mechanikát illetve az egyéb funkciókat kitanuljam.


Hogyan kezdjem?


Melyik programozási nyelvet kezdjek el tanulni, illetve melyik játékmotort válasszam amiben azt a próba projektet tudom megcsinálni rosszabb vizuális grafikával, illetve amiben később tudok egy jobb grafikával rendelkező videójátékot készíteni? (Unity vagy unreal, C++ vagy C#?)


A youtube videókkal az a baj, hogy miután megnéztem egyet, elmegy a kedvem az egésztől, van-e az interneten publikus projekt, ami hasonló FPS játék, hogy tudjam azt elemezni? (Természetesen tudom, nem így fogok tanulni, csupán elemezni tudnám)


Valakinek van valami tapasztalata amikor elkezdte a játékprogramozást? Hogy vette magát rá illetve hogy kezdett bele? Mennyi idő ezt kitanulni, illetve hogy készen tudjak belevágni a programozásba?

Nehéz a játékokat dizájnolni? Használjak belevágás előtt blendert?


Igen, első dolog mindig a játék megtervezése papíron, vagy akármilyen formában, sztori megírása, dizájn tervezése stb, ezt tudom :D


Ezek lennének a kérdéseim mielőtt belekezdenék akárminek. Remélem látjátok majd ezt a kérdést és sok válasz fog jönni rá, további szép napot mindenkinek!



2022. ápr. 28. 21:31
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
20%
Semmi gond, megoldható, de kicsit sok időbe fog kerülni. Ha nem a tucatszámra gyártott unreal engines játékokat akarod megcsinálni, akkor először tölts el kb 15 ezer órát C++ programozással, és dolgozz 1-2 nagyobb cégnél, hogy beleláss milyen csapatban dolgozni. Ha ez megvan, csinálj egy céget: szerezz nagyon jó grafikusokat, 10-20 jó programozót és 2-3 embert aki a munkafolyamatokat átlátja és irányítani fogja. Elkezdhettek dolgozni a játék motorján. 1-2 év múlva összeáll a kép, jöhetnek a színészek a felvételekhez (motion capture) és a szinkronizáláshoz. Ha nincs pénzed, akkor előbb keresned kell egy befektetőt is. 10 év alatt szerintem ez elérhető, ha nagyon nagyon nagyon akarod és beleadsz mindent is.
2022. ápr. 28. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
*sóhajt
2022. ápr. 28. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
100%

ez nagyon egyszerű! csak néhány millió dolcsira van szükséged és egy játékfejlesztő csapatra :)

sok sikert!

2022. ápr. 28. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:

Van a Unitynek, de biztosan másnak is, ilyen-olyan példája

[link]

2022. ápr. 29. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:

Az a baj, ha 1 videó után elmegy a kedved, akkor offos a dolog...


Én évekig tanultam ahhoz, hogy tudjak normális dolgokat csinálni Unityben.


Bármi egyedit akarsz, akkor össze kell tudnod raknod a félkész/kész elemekből. Mint a LEGO, hiába vannak ott a kockák, neked kell tudnod mit hova raksz, hogy kocsi legyen belőle, vagy ház, vagy akár egy egész város...


Választhatsz motort, én Unityt ajánlanám elsőre, viszont az Unreal is jó lehetőség, sőt, ha csak gépre akarsz FPS-t csinálni, akkor az Unreal több dolgot ad a kezed alá, kész projektek stb.

2022. ápr. 29. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:

"Hogyan kezdjem?"


Sehogy.

2022. ápr. 29. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

Szép magyar szokás mindenkivel az interneten toxikusan beszélni, viszont köszönöm az értelmes válaszolóknak. Még 17 vagyok szóval nem akartam még nagyobb projektbe belekezdeni, csak egy kis lövöldözős játékot létrehozni, amiben csak a mechanikát tanulom ki.


Régebben néztem ezeket a videókat, akkoriban azért ment el a kedvem tőle, mivel a csávó 30 percig értelmetlenül magyarázott és nem értettem semmit se.

2022. ápr. 29. 13:12
 8/21 anonim ***** válasza:
28%

Az a baj, hogy egy bohóc vagy.

Végtelenül fárasztó ehhez asszisztálni, úgyhogy én eléggé megértem a kevésbé segítőkész kommenteket.

2022. ápr. 29. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
48%

Tudod, a fiatalság sok mindenre mentség, de ha belegondolok, én 17 éves koromban nálad azért jóval tájékozottabb voltam.

Eszembe sem jutott volna ilyen hülyeség, mint neked.

Ahogy másoknak sem jut eszükbe nulla építészeti ismerettel fehőkarcolóról megvalósítási terveket szőni, amikor még egy rozzant viskó megépítéséhez szükséges ismereteknek is híján van.


Te még bőven abban a korban vagy, hogy csak infó morzsákat csipegess ilyesmiről, mivel tudásbélileg egy hét-nyolc éves emberke színvonalán egzisztálsz csak. Legalábbis ezen a területen.


Azért, csak mihez tartás végett, hogy legyen egy igazodási pont, elárulom, egy profi programozónak is nagyon combos feladat lenne ez, még akkor is, ha mondjuk lenne az illetőnek egy húga, aki profi számítógépes grafikus és szívesen segítené effélében a bátyját.

2022. ápr. 29. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
37%
az első miért lett lepontozva? Pontosan elmondta azt, hogy mi egy AAA játék fejlesztési útja.
2022. ápr. 29. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!