Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan tudnék egy saját...

Hogyan tudnék egy saját játékot készíteni? (3d-set)

Figyelt kérdés

Sziasztok!


A segítségeteket szeretném kérni, mert szeretnék csinálni egy szimulátort. Már minden ötlet megvan, viszont nyilván tudom, hogy nagyon sok tanulás kell egy komoly játék készítéséhez, de mégis milyen programban csináljam, milyen nyelvben programozzak?


Röviden a játékról:

Egy közlekedési szimulátort szeretnék singleplayer és multiplayer funkiókkal egyaránt (Nem baj, ha a multi nem lesz benne, de azért jó lenne). Lehetne benne buszt, trolit, villamost, metrót vezetni és bárki csinálhatna hozzá új járműveket, új pályákat (így kellene egy pályaszerkesztő is hozzá), amiket pl.: fórumokon kiadnának és letölthenének az emberek. Meghát nyilván kéne egy .exe fájl is majd a legvégén. Én ezt nem egy perc alatt akarom csinálni, hanem ha kell évekig. Ja fontos, hogy 3d-snek kell lennie.


Várok minden kedves választ, segítséget.

Köszönöm!



#közlekedés #3D #szimulátor #játékkészítés #városiközlekedésszimulátor
2020. nov. 2. 16:23
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
53%

Ezt egyetlen ember nem tudja megvalósítani évek alatt sem.

Ennek ellenére a legcélszerűbb megközelítés, hogy egy létező 3d engine-t használsz fel, például unity, vagy unreal engine.

Ennél több energiát nem akarok a válaszadásba fektetni.

2020. nov. 2. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
93%

fogsz egy tetszőleges game engine-t és megtanulod

[link]


lehetőleg olyat, ami ismertebb és még fejlesztik + ingyen van (vagy legalább is egy bizonyos bevételig)


pl. unity, unreal engine, cryengine, godot

2020. nov. 2. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
70%

Nem lesz ebből soha semmi.

Már a 3D-s játékok sem egy emberesek, a szimulátorok meg kivált nem azok, mert ott még az az igény is megvan, hogy valósághű legyen.


Ezt te így nulláról, ahogy ma állsz, 74 éves korodra sem fogod tudni megcsinálni, mert nem csak programoznod kell megtanulni, de tervezni is, tesztelni is. Emellett 2D, 3D szoftverekkel kell ismerkedned, tanulni kell hozzá tipográfiát, matematikát, geometriát, miegyebet. Ha netán hangot is szeretnél, akkor a hangdigitalizálással is képbe kell, hogy kerülj, szóval, ha most hirtelen elkezdenéd és volna egy fél kamion erzsébet utalványod, amivel kihúzhatnád három-négy évig egyéb jövedelem nélkül, akkor sem esélyes, hogy te annak, amit szeretnél, akár csak a tovább-hasznosítható abroncsait képes lennél kivitelezni.


Azt amúgy nem tudom felfogni, hogy miért így álltok neki ehhez a dologhoz? Semmit nem tudtok, de mindjárt az egeket ostromolonátok.

Te nem röhögnéd ki azt, aki életében először autóval megtett néhány méter után azonnal a forma egyre akar menni, hogy ott első legyen?

Mert te most éppen ezt csinálod, azzal a különbséggel, hogy te abba a bizonyos autóba, még csak bele sem ültél.

2020. nov. 2. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim válasza:
94%
Én a farming simulatorhoz csináltam régebben 3d modelleket,skineket,már csak az időigényes volt nemhogy egy teljes szimulátor játékot egészében megvalósítani,arról nem beszélve hogy egy blendert,mayat vagy a ps-t sem 5 perc elsajátítani..
2020. nov. 2. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
48%

Én évekig próbálkoztam hobbi játék projektekben modellezéssel, olyan projektekben, ahol 15-20 ember volt, programozók, grafikusok, hangmérnökök stb. szóval korrekt komoly banda, egyesek több ezer dollárt fektettek be a saját pénzükből. Mind behalt féltávon, mert 4-5 év fejlesztés után még közel nem volt kész de már mindenki megunta.

Szokd a gondolatot, hogy nem fogsz komolyabb 3d játékot csinálni, egyszerűen túl sok meló.

2020. nov. 2. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
96%

Az elképzelés szép, és önmagában nincs azzal baj, ha az ember álmodozik... nekem is voltak nagyon ütős terveim gyerekként... :D De úgyis rájössz, ahogy elkezdesz tanulni, hogy ettől fényévekre vagy. Nem azért, mert lenézném a képességeidet, hanem mert ez egy kifejezetten összetett probléma.

A nyelv meg csak egy eszköz. Nem azon múlik, hogy mit tudsz megoldani, vagy mit nem. Bár ha kész alapokra - mondjuk egy játékmotorra - akarsz építeni, akkor eléggé meg van kötve a kezed, hiszen csak olyan nyelvet használhatsz, amit az adott motor támogat. Unity esetén - ami az egyik legnépszerűbb 3D motor - a C#-ot érdemes használni. (Alternatívaként a JavaScript is szóba jöhet.)

Az azért barokkos túlzás, hogy ehhez egy élet is kevés lenne, hogy elkészítsd. Igazából egy profi programozónak ez munka mellett, szabadidős projectként pár hónap alatt simán vállalható. Persze, ez erősen függ a megvalósítástól, nem mindegy, hogy mennyire kell, hogy valósághű legyen akár a látvány, akár, a többi ember és jármű.

Brackeys csatornáját tudnám, ajánlani: https://www.youtube.com/c/Brackeys/videos ha nem zavar, hogy angol, rengeteg dolgot elmagyaráz a Unityt illetően.

Magyarul is lehet találni jópár értékes és érdekes videót:

https://www.youtube.com/c/VisionStudiosHU/videos

https://www.youtube.com/c/V%C3%A9znaKazu%C3%A1r/videos

Magáról a C# nyelvről is találni temérdek anyagot, pl.:

https://www.youtube.com/watch?v=0p0JLFZj2C8&list=PLGLfVvz_LV..

De még ingyenes, és emellett minőségi könyv is készült róla: [link]

szóval hajrá! Csak egyet ne feledj: gyakorolj sokat, és ne csak annyit, amit a videókban mutatnak! Mindenki elkezdte valahol, és egyáltalán nem lehetetlen a kitűzött célod.

Mellékesen: majdnem az összes F1-versenyzőről elmondható, hogy előbb álmodozott versenyzői karrierről, mint hogy személyautót vezetett volna. Lehet, hogy nem itt kéne béna példákat felhozva kiengedni a fáradt gőzt.

2020. nov. 2. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
71%

"Igazából egy profi programozónak ez munka mellett, szabadidős projectként pár hónap alatt simán vállalható."


Te sem írtál még életedben programot soha.

Ha tetted volna, nem mondanál ekkora hülyeségeket.

2020. nov. 2. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Emberek beszervezésével nem lenne gond.
2020. nov. 2. 22:09
 9/12 A kérdező kommentje:
De azt is tudom, hogy mit akartok írni
2020. nov. 2. 22:10
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
Sok tanulással elérheted, amit szeretnél. Szerintem a modellezés nehezebb, mint maga a programozás. :)
2020. nov. 3. 04:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!