Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Játékprogram, kellék, de hogyan?

Játékprogram, kellék, de hogyan?

Figyelt kérdés

Egy sokoban játékot fejlesztek, ami megy is, csak a pályák megrajzolása után kellene egy olyan program, ami a pályát ellenőrzi, hogy egyáltalán megoldható-e. Na ezt nem tudom, hogy kellene kivitelezni. Ha valakinek van valami ötlete, szívesen venném. Köszi előre is.

Ja, a fejlesztés Lazarus alatt folyik. Ha ez számít.



2021. nov. 29. 18:55
 1/10 anonim ***** válasza:
2021. nov. 29. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
0%
Erre nem lehet választ adni anélkül, hogy tudnánk, milyen játék, hogy néz ki általánosságban egy pálya, mi a cél. Olyan program nincs, ami tetszőleges játékról meg tudja mondani, hogy teljesíthető-e.
2021. nov. 29. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Egyesnek kösz a linket, bár magyar leírás azért jobb lenne, mert ez nekem kicsit magas. Kettes, ez sokoban.
2021. nov. 29. 19:37
 4/10 anonim ***** válasza:
22%
Magadnak kell megírni. Egy A* algoritmus alkalmas lehet rá.
2021. nov. 29. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

A Sokoban egy klasszikus kirakós játék, saját újrafeldolgozásom során új kérdések és érdekes döntések merültek fel, amelyekre nem volt egyszerű válasz. Leglényegesebbek az alábbiak voltak: hogyan készítsünk érdekes pályákat a játékos számára? Ezenkívül van-e mód egy pálya érvényességének és megoldhatóságának ellenőrzésére, vagy csak feleslegesen folyik a küzdelem egy megoldhatatlan feladattal?


Erről van egy diplomamunka, csak az a baj, hogy nem hozzáférhető.

2021. nov. 29. 20:15
 6/10 A kérdező kommentje:

Wow, nekem már nem is kell segítség, találtam egy remek írást, magyarul. Akit érdekel az innen leszedheti,


[link]

2021. nov. 29. 20:25
 7/10 anonim ***** válasza:

4-nél a pont.

2-es nem tudom mit is keres itt egyáltalán? Közröhely az az ember. :D

2021. nov. 30. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

az A* algoritmus egy útvonalkereső algoritmus

én elég régen játszottam ezzel a játékkal (még anno DOS korszakban)

egy egyszerű A* algoritmus azért kevés, úgy rémlik itt dobozokat kellett tologatni


kérdező mi lenne ha fordítva közelítenéd meg a kérdést?

mint pl a Rubik kocka esetében


tehát egy "kirakott pályát" tologatnál el

2021. dec. 1. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"egy egyszerű A* algoritmus azért kevés, úgy rémlik itt dobozokat kellett tologatni"


Nem kevés, pontosan megfelel. Ugyanis az A* a lehetséges lépéseken megy végig, figyelembe véve, hogy ameilyik állásban már volt, azt nem vizsgálja újra. Így véges számú lépés létezik (hiszen nem fog körbe-körbe járni), tehát az algoritmus garantáltan megtalálja a megoldást, ha az létezik. Ha pedig a vizsgálandó állásokból elfogyott az összes, akkor nincs megoldás.

Ha több lehetséges megoldás is létezik, az A* csak egyet fog megtalálni, de a kérdés az volt, hogy megoldható-e a pálya, márpedig ha akár csak egyetlen megoldás is létezik, akkor megoldható.

2021. dec. 1. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Nyolcas téved. A kilences perfekt választ adott.
2021. dec. 1. 12:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!