Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy csinálták meg azt hogy a...

Hogy csinálták meg azt hogy a san andreas vagy a dead by daylight mobilon is játszható? Milyen program kell hozzá? Bármilyen játékkal sikerül? Miért nincs több pc-s játék kiadva telefonra?

Figyelt kérdés
2021. febr. 18. 15:35
 1/6 anonim ***** válasza:
35%

"Miért nincs több pc-s játék kiadva telefonra?"

Nagy a rendszerigényük, a legtobb telefon nem vinné őket. A gta sa pl. sztem egy mikrón is elfut.


"Milyen program kell hozzá?"

A fejlesztőknek ujra kell irniuk az egesz jatekot.

2021. febr. 18. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
15%
Egyes. Nem nagyon értesz te ehhez. Nem kéne a hülyeséget szórni.
2021. febr. 18. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
94%
Kettes, ugy latom, neked se volt a kerdeshez sok hozzafuzni valod.
2021. febr. 18. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Magát a játékot nem kell ujrairni, rengeteg dolog hasznosítható, de pl a grafikai motor jelentős részét és az irányítást teljesen újra kell. Ezenkívül optimalizalni arm-re se árt meg, mert nem biztos, hogy a san andreas egy az egybe elfutna androidon. Igaz, hogy öreg játék de ez egy elba.szott ps2 port volt akkoriba is, nem úgy mint a gta v.
2021. febr. 18. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Olyan nagy a rendszerigényük, hogy egy mikrón is elfutnak.


Egy ARM processzor alapjaiban különbözik az intel x86 prociktól. Sokkal több munkaregisztere van, kevesebb I/O utasítással lehet ugyanazt elérni. Az ARM risc, az x86 meg cisc processzor. Az egész x6-os kód használhatatlan, csak a grafika és a hang vihető át.

Az irányítást is teljes egészében újra kell írni.


Azt nem lehet tudni, hogy a játékot milyen platformokra írták meg eredetileg. Lehet, hogy van közöttük olyan konzol, ami arm alapú. Ha igen, akkor nem kell majdnem nuláról újra implementálni.

2021. febr. 19. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha forráskód szintű (tehát "valódi") portról beszélünk, akkor ez teljes mértékben attól függ, hogy milyen technológiával csinálták a játékot, és mennyire figyeltek oda rá, hogy könnyen portolható legyen.


Extérm esetben ha kizárólag pl. valami régi konzolra specifikusan írták assemblyben, akkor valószínűleg semmi sem újrahasznosítható belőle, tényleg nulláról újra kellene írni. Szerencsére ez inkább régebbi játékokra volt csak jellemző.


Egy fokkal jobb eset, de nem sokkal, ha pl. C++ban írták, de a játék kódjának minden rétegében windows-specifikus API-kat hívogatnak, minden grafikus utasítás DirectX, meg össze-vissza x86 assembly utasításokkal optimalizáltak, akkor rohadt nagy meló ezeket utólag kibogarászni, mivel egy tipikus Android telefonon ezek közül semmi sem fog menni. Nem lehetetlen, csak nagy munka, és bizonyos részeket lehet, hogy továbbra is nulláról újra kell írni.


Ezzel szemben ha a játékot eleve olyan architektúrával tervezték, hogy könnyen portolható legyen, OpenGL-t használtak, a platformfüggő dolgokat szépen absztrakciós rétegek mögé rejtették, akkor akár egyetlen fejlesztő viszonylag rövid idő alatt is elkészíthet belőle egy Androidos verziót.


Egy teljesen másik irány lehet ha nem forráskód szinten portolják, hanem az eredeti játékot valamiféle emulációs rétegen keresztül futtatják a telefonon. Régi és nem túl gépigényes játékoknál ez működhet, ahol az ezzel járó teljesítménycsökkenés még belefér egy modern okostelefonnak.


A kérdésedre válaszolva, azért nincs több PC-s játék portolva, mert sok esetben nagy munka, a legújabb játékokhoz amúgyis gyengék a telefonok, és ami valószínűleg a legfőbb szempont, hogy asztali gépekre és konzolra tervezett játékot nem olyan jó telefonon játszani, és egyáltalán nem biztos, hogy népszerű lesz.

2021. febr. 20. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!