A 90-es évek elején-közepén milyen programmal csinálták a játékok grafikáját?
Deluxe paint, vagy Deluxe Paint II, netán Dr. Halo.
Esetleg írtak saját grafikus editort. Nem olyan nehéz.
Nem t'om, mért kellett lepontozni az első választ, mindenesetre már a 8 bites gépekre is voltak grafikai programok, DOS-ra meg egészen szép számmal:
A korai Windowsokban is benne volt a Paint elődje, a Paintbrush. Ezenkívül a sprite-grafikát akár közvetlenül, számértékekkel is be lehetett rakni a programba. Abban is igaza van a kollégának, hogy saját megoldást is használhattak. Ilyen kis szerkesztőket én is írtam hobbiból, pedig semmi közöm a programozáshoz.
1990-ben a Photoshop még nem volt ismert. Amúgy is, a photoshop eredetileg digitalizált fotók szerkesztésére, retusálására lett kifejlesztve, a játékprogramok grafikája viszont bitmap editort igényelt egy alapjaiban más tipusú toolset-tel.
Akkoriban a CorelDraw volt az ami ma a photoshop, mellette volt még a Paint Shop Pro nevű, shareware terjesztésű, nagy tudású, jó képességű multilayeres, bitmap/vektor szerkesztő program, amit a Corel systems később fel is vásárolt.
A DOS-os időkben - jellemzően '90-'95 között - a Deluxe Paint II volt a favorit, legalábbis a profiknál. Ismertem olyanokat, akik még commodore 64-re, Atari ST-re, Amigára fejlesztettek és ezt használták, amíg aztán végképp teret nem nyert a PC. 1995 után meg már a windows és inkább a vektorgrafika szabta meg a csapásirányt. Úgy kb 2002-ig bezárólag a CorelDraw volt a topon, azután került előtérbe és első helyre a PhotoShop.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!