Mit gondoltok a szabadúszó játékfejlesztésről? Egyszerűbb, de igényes, szépen kidolgozott 2D -s játékokból (pl. pixel art) meg lehet élni?
A megélhetést egyszemélyre kell érteni, és a költekezés eléggé visszafogott, persze nem is a létminimumon nyomorgás a cél, csak hogy értsétek, nem luxus életre vágyakozás a célkitűzés.
Itt most olyan esetet képzeljünk el, hogy valaki mindent egyedül csinálna a kis játékhoz. Egy személy a programozó, rajzoló/sprite animáló, zene/hangeffekt készítő. Azt látom, hogy ezek a retró stílusú játékok valahogy soha nem mennek ki a divatból, gondolok itt főleg a pixel art stílusra, azzal az egyszerű 8 bites hangzással, mint pl. a NES játékok. Jómagam is ezen nőttem fel, és eléggé meghatározó része az életemnek, tehát ilyenekben gondolkodom, főleg platformerben.
A kérdést úgy is feltehetném, ha te, mint aki most a kérdést olvassa, olyan helyzetben lennél, hogy elsajátítottál közepesen/elfogadhatóan egy programnyelvet önszorgalomból, találtál egy jó engine -t vagy framework -ot az adott nyelvhez, amivel úgy érzed minőségi 2D játékot tudnál készíteni, akár olyat is, ami támogatja a hálózati játékmódot, és tudnál elfogadható szinten rajzolni is hozzá, meg zenét kreálni, és időd is engedné, akkor elkezdenél-e ténylegesen egy játékot összehozni? Tehát ott tartanál, hogy játékötlet, motiváció, idő, és a türelem szab csak határt, hogy összehozz egy játékot, és nem feltétlenül a háttértudás.
Nem véletlenül itt teszem fel a kérdést, mivel én is (mint sokan mások) úgy tapasztalom, hogy a magyar mentalitás mindenben inkább a negatívat látja, megpróbálja lehúzni a másikat...Már csak ezért is érdekel ki hogy vélekedik erről itt 2021 -ben, persze nem az itteni válaszok alapján fogok döntést hozni (hisz akkor már 2010 környékén felhagyhattam volna a kódolás alapjaival is, amilyen "támogató" megjegyzéseket kaptam egy bizonyos magyar fórumon), de azért kíváncsi vagyok más hogyan érez/cselekedne a felvázolt helyzetben.
Hát, kedves 6-os, elég borzalmas lenne, ha valaki 10-20 évet kellene, hogy tanuljon egy 2D-s kis mászkálós, vagy logikai játék megírásához.
A tetris-t, a prince of persia-t vagy a mario-t is tizen-huszonévesek írták.
A 8. válaszoló írja a frankót. Valójában a játékpiacban lévő pénz 94-97 %-át néhány profi cég viszi el, a maradékon osztozik a többi. Ez így van steam-en, playstore-on, mindenütt.
Az egyesnek annyiban igaza van, hogy a reklámokból, és a saját játék "fizetőssé tételéből" jön bevétel. PErsze a játék ingyenesen letölthető legyen, de az extra tartalmakért pénzt lehet kérni.
Én játékos vagyok, a fent vázolt dolog roppant zavaró. Kb 5 éve még 10-20 játék is volt a telómon. Ma már 3 van, a temple run 2, meg a Blizzard Herthstone-ja.
Kész, nincs több. Élvezhetetlen, hogy játszok 20 másodpercet, és meg kell nézni egy 30 mp-s reklámot mondjuk két pálya között. Ez így nem játék, hanem idegesítő időpocsékolás. Akkor inkább nézem a vasútállomáson az embereket, hogy ki mit csinál, amíg nem jön a vonat, mert az is nagyobb szórakozás.
Szerintem a megoldás, a kettő között van. Ne idegesítsük a játékosokat reklámokkal, de az extra tartalmakért kérhető pénz. Azonban ezeke többsége ingyen is legyen elérhető. Játékosként fontos még az, hogy egy játék szórakoztató legyen. Mert hiába a legprofibb marketinges, ha a játék maga kezelhetetlen, irányíthatatlan, avagy teli van bugokkal.
Fejlesztőként a kor sem számít. Kell egy jó ötlet, kis pizza meg pár cola lifght, és egy olcsó poros számítógép. Csodákat lehet tenni. Sok sikert kívánok mindenkinek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!