Szabadúszóként kell az angol, szóban? Vagy elég lehet írásban is?
Na hali. 18 éves programozó vagyok, alkalmazott.
Pár éven belül majd azért szeretnék a szabadúszók útjára lépni, már vannak konkrét elképzeléseim, csak 1 bökkenő van ebben.
Tudok angolul meg minden, megértek mindent, illetve írásban (csak írásban..) elég jól megy a kommunikáció is. Viszont, szóban már nem annyira. Szóban nem jönnek a szavak, illetve a kiejtésemet szerintem ha meghalllanátok sikítva menekülnétek :D Erről nem találtam itt semmi kérdést, szóval már csak megkérdezem.. Szóval, Freelancer, Upwork és társai, nyilván angolul kell majd ügyfelekre vadászni. Viszont, aki esetleg szabadúszó, vagy van szabaúszó barátja, vagy tud erről valamit.. Vannak olyan ügyfelek/cégek, akik megelégszenek szimpla írásos kommunikációval, vagy mindenképp kell nekik a telefonos, szóbeli egyeztetés is?
Tudom, tudom, programozóként beszélni is tudjak angolul, ez alap.. Én próbálkoztam, évek óta próbálkozok megtanulni, de nem, egyszerűen az angol nyelv kiejtéséhez, és magához a szóbeli kommunikációhoz nem kaptam áldást.
Köszi a válaszokat előre is! :)
Nem túlzott jó benyomást teszel lehetséges megrendelődre, ha ora alá dogod a papírt: "nem beszélem a maga nyelvét, írja le, mit akar"!
.
Azt, hogy konyíítasz a programozáshoz, elhiszem, de azt túlzottnak tartom, hogy "programozónak" nevezzed magad.
Ne "próbálkozz", hanem fogadj tanárt, aki megtanítja a helyes kiejtést, te pedig AKARJAD azt megtanulni.
Az élőbeszedbeli kommunikáció sokkal gyorsabb, mint irogatni egymásnak.
Magyar anyanyelvű megbízóid ettől még lehetnek.
Hát, csak magyar megbízót nehéz lesz találni, freelancer oldalakon nem-igen vannak magyar hírdetések. Max ha egy saját brandet építek itthon.