Mit gondoltok a szabadúszó játékfejlesztésről? Egyszerűbb, de igényes, szépen kidolgozott 2D -s játékokból (pl. pixel art) meg lehet élni?
A megélhetést egyszemélyre kell érteni, és a költekezés eléggé visszafogott, persze nem is a létminimumon nyomorgás a cél, csak hogy értsétek, nem luxus életre vágyakozás a célkitűzés.
Itt most olyan esetet képzeljünk el, hogy valaki mindent egyedül csinálna a kis játékhoz. Egy személy a programozó, rajzoló/sprite animáló, zene/hangeffekt készítő. Azt látom, hogy ezek a retró stílusú játékok valahogy soha nem mennek ki a divatból, gondolok itt főleg a pixel art stílusra, azzal az egyszerű 8 bites hangzással, mint pl. a NES játékok. Jómagam is ezen nőttem fel, és eléggé meghatározó része az életemnek, tehát ilyenekben gondolkodom, főleg platformerben.
A kérdést úgy is feltehetném, ha te, mint aki most a kérdést olvassa, olyan helyzetben lennél, hogy elsajátítottál közepesen/elfogadhatóan egy programnyelvet önszorgalomból, találtál egy jó engine -t vagy framework -ot az adott nyelvhez, amivel úgy érzed minőségi 2D játékot tudnál készíteni, akár olyat is, ami támogatja a hálózati játékmódot, és tudnál elfogadható szinten rajzolni is hozzá, meg zenét kreálni, és időd is engedné, akkor elkezdenél-e ténylegesen egy játékot összehozni? Tehát ott tartanál, hogy játékötlet, motiváció, idő, és a türelem szab csak határt, hogy összehozz egy játékot, és nem feltétlenül a háttértudás.
Nem véletlenül itt teszem fel a kérdést, mivel én is (mint sokan mások) úgy tapasztalom, hogy a magyar mentalitás mindenben inkább a negatívat látja, megpróbálja lehúzni a másikat...Már csak ezért is érdekel ki hogy vélekedik erről itt 2021 -ben, persze nem az itteni válaszok alapján fogok döntést hozni (hisz akkor már 2010 környékén felhagyhattam volna a kódolás alapjaival is, amilyen "támogató" megjegyzéseket kaptam egy bizonyos magyar fórumon), de azért kíváncsi vagyok más hogyan érez/cselekedne a felvázolt helyzetben.
A lényeg, hogy tele legyen reklámmal, és arra rákattintsanak a népek.
Abból lesz a bevételed.
Elsővel nem igazán értek egyet, bár az is egy út (bár játékosként az egyik legbosszantóbb módja).
Egyébként abszolút lehetséges, bár tény, hogy szerencse is kell hozzá és a játékfejlesztői tudás nem elég, a marketing tudás a lényeg. Tudd eladni, prezentálni a játékot és social mediát kezelni angol nyelven. Egyébként követek számos ilyen YouTubert (pl. a Once Upon a Coma és a The First Tree fejlesztőjét), és nagyon ajánlom neked is, hogy csekkold le a YouTube csatornájukat, mert rengeteg hasznos dolgot mondanak arról, hogy hogyan indulj el solo indie devként. Nekem is amúgy ez az álmom, de nyílván amíg nincs meg az első nagy áttörés, addig csak munka mellett, szabadidőben tud dolgozgatni játékon ember. Sok sikert és kitartást az álmodhoz!
Én csak a realitást írtam. Azok a mikrotranzakciós, reklámos lófüttyök hozzák a legtöbb pénzt manapság. Arról, hogy nem passzol az álmaitokkal, nem tehetek, és teljesen másik dolog.
Majd felnőttök.
#5 "Csomó olyan játék van fent amit 1 ember fejlesztett és nem csak pixel art. Most milliomosok :)"
Hány ilyet tudnál felsorolni? 10-et? 20-at? Netalán 100-at? Csak tavaly 10 ezer játék került kiadásra Steam-en, ebből majdnem mind kis indie fejlesztő munkája. És a legtöbb max kávépénzre elegendőt termel. Indie fejlesztőként sikeres játékot készíteni nagyon nehéz, és nem csak nehéz, piszok szerencsésnek is kell lenni hozzá. Minden sikeres indie játékot követ ezer sikertelen, ilyen esélyek mellett jobban megéri lottózni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!