Egy junior programozónak mennyire kell önállónak lennie, milyen szintű elakadás esetén kérhet segítséget a kollégáitól?
Nalunk kifejezetten ajanlott kerdezni, eleve kotelezo szolni pl. a reggeli standupon, ha el vagy akadva valamivel.
A projekt szempontjabol sokkal jobb, ha valaki kerdez egybol es segitseget kap 5 perc alatt, mint, hogy ul rajta orakat akar es addig nem halad semmit a munkajaval.
Látom sok itt játszák itt az eszüket, de egy értelmes választ nem tudtak adni.
Vedd figyelembe: junior kb 2 év után leszel. Addig gyakornok vagy. Mi a különbség? Gyakornokként rész-részfeladatokat kapsz, telepítgetés, docker, akár önálló git commitolgatás, mergelés, kék gombot pirosra festesz, és ehhez hasonlók. Juniorként már azt fogják neked mondani, hogy "Figyelj Józsi, az XY projectre érkezett egy XY ticket, kérlek olvads el és kezdjél vele valamit mert határidő van"
Te - mint Józsi - kinyitod a ticketet, elolvasod ötször, hatodjára megérted, rájössz, hogy a projektet upgradelni kéne mert 3 hónapja nem nyúltál hozzá, nyomsz egy pullt, fennakadnak a szemeid, kiderül, hogy a keretrendszert is upgradelték, 4 óra alatt rendbeb*szod magadnak a projektet, elkezdesz dolgozni, megkeresed a kódban a problémát, rájössz a megoldásra, de ne megyértelmű amit az ügyfél kér, mert az ügyfél mindig hülye, ÉS ITT FOGSZ kérdezni, mivel nem azt nem tudod, hogy technikailag hogy valósíts meg valamit, hanem logikai bukfencet találtál és emiat kérdezel.
Remélem át tudtam adni, és érzed a különbséget. A seniorok jobb cégeknél nem kódolnak, hanem 1-2 mondatos válasszal lángot gyújtanak a mediorok / seniorok fejében, akik fényt kapva lekódolják azt amit eddig nem tudtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!