Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender 3D-ben hogyan lehet...

Mbk9902 kérdése:

Blender 3D-ben hogyan lehet azt beállítani hogy mikor elindítom a játékot akkor az adott tárgy (jelen esetben plane) -nek csak a körvonalai legyenek láthatóak?

Figyelt kérdés
Mikor elindítóm a játékot akkor az egész tárgy fehér színű teljesen, láttam olyan beállítást hogy wire (átlátszó) de nem tudom hogy hogyan lehetne azt is beállítani hogy a körvonala látszódjon, a válaszokat előre is köszönöm és aki csak gúnyos megjegyzéseket tud tenni azt kérem ne is írjon ide, köszönöm.

2018. aug. 4. 16:06
1 2 3
 21/22 A kérdező kommentje:
és meg 4:29-nél az a szöveg :D de az utóbbi kérdésemre megtaláltam a választ de az előbbi re még nem meg erre sem hogy mi az a szöveg 4:29-nél
2018. aug. 8. 11:37
 22/22 tabaki ***** válasza:

Elnézést, csak ma tértem haza a Kálvinista Rómából, ahol a gyakorizást tudatosan lehetetlenné téve, néhány napig egyéb érdekességekkel lakattam jól kalandor szellememet. Most némi spéttel, de megpróbálok válaszolni a közben feltett kérdéseidre.

A #19-ben említett menütábla a User Preferences, amelyet a File → User Preferences menüponttal tudsz megnyitni, illetve egyszerűbben a Ctrl+Alt+U billentyűkombinációval. Amit érdemes megemlíteni, hogy az Add-on kiválasztása után ne felejtsd el rögzíteni a beállítást a Save User Settings gombbal. Ha ez megtörtént, bezárhatod a táblát, a Blender a ezentúl (tehát a további újraindításokkor is) tudni fogja ezt a funkciót, mindaddig, amíg hasonló módon ki nem kapcsolod. Egyébként még rengeteg hasznos/érdekes dolgot beállíthatsz ugyanitt, például az említett önállóan futtatható játékként való mentést is.

A #20 kérdésedre ezek szerint már megtaláltad a választ, de azért egyértelműsítem: Emberünk a lapot csak szemre állítja be, ahogyan neki tetszik, aminek következtében annak méretei a létrehozáskori méretek valahányszorosára lesznek felszorozva. Ezek után használja az Apply (alkalmaz) menüt (Ctr+A), amelyben a Rotation & Scale pontot választja -- mellesleg a szövegben csak a Scale-t említi. Ennek hatására a program ezentúl az éppen beállított méretet tekinti egyszeres nagyításúnak (és elforgatatlannak), vagyis úgy kezeli a tárgyat, mintha eleve ekkorában hoztad volna létre. Ugyanezt elérheted úgy is, ha a lap behozása és textúrázása után rögtön átváltasz Edit Mode-ra, és úgy méretezed át.

#21: Az a bizonyos szöveg egy python-script, amelyet azután azokhoz az Emptykhez rendel, amelyekhez a felhő-képek hozzá vannak kapcsolva. Nem egészen sportszerű, hogy nem mutatja a begépelését, meg nem is látod egészben, de hát a virtigli blenderes legyen leleményes a problémák megoldásában... Amennyire meg tudom állapítani, ez a script szövege (a sorkihagyásokat elmellőztem):


from bge import logic

cont = logic.getCurrentController()

own = cont.owner

mouse = logic.mouse

own.worldPosition = [mouse.position[0]*(own["amtx"]),mouse.position[1]*(own["amty"]),own.worldPosition.z]


Meg kell mondjam, a scripteléshez egyáltalán nem értek, van ugyan egészen homályos elképzelésem ezen örökbecsű sorok értelméről, de inkább nem vonom fejemre a világ kacagását bővebb magyarázattal, tekintsd varázsigének. Mindenesetre működik.

2018. aug. 13. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!