Blender 3D-ben hogyan lehet azt beállítani hogy mikor elindítom a játékot akkor az adott tárgy (jelen esetben plane) -nek csak a körvonalai legyenek láthatóak?
Elnézést, csak ma tértem haza a Kálvinista Rómából, ahol a gyakorizást tudatosan lehetetlenné téve, néhány napig egyéb érdekességekkel lakattam jól kalandor szellememet. Most némi spéttel, de megpróbálok válaszolni a közben feltett kérdéseidre.
A #19-ben említett menütábla a User Preferences, amelyet a File → User Preferences menüponttal tudsz megnyitni, illetve egyszerűbben a Ctrl+Alt+U billentyűkombinációval. Amit érdemes megemlíteni, hogy az Add-on kiválasztása után ne felejtsd el rögzíteni a beállítást a Save User Settings gombbal. Ha ez megtörtént, bezárhatod a táblát, a Blender a ezentúl (tehát a további újraindításokkor is) tudni fogja ezt a funkciót, mindaddig, amíg hasonló módon ki nem kapcsolod. Egyébként még rengeteg hasznos/érdekes dolgot beállíthatsz ugyanitt, például az említett önállóan futtatható játékként való mentést is.
A #20 kérdésedre ezek szerint már megtaláltad a választ, de azért egyértelműsítem: Emberünk a lapot csak szemre állítja be, ahogyan neki tetszik, aminek következtében annak méretei a létrehozáskori méretek valahányszorosára lesznek felszorozva. Ezek után használja az Apply (alkalmaz) menüt (Ctr+A), amelyben a Rotation & Scale pontot választja -- mellesleg a szövegben csak a Scale-t említi. Ennek hatására a program ezentúl az éppen beállított méretet tekinti egyszeres nagyításúnak (és elforgatatlannak), vagyis úgy kezeli a tárgyat, mintha eleve ekkorában hoztad volna létre. Ugyanezt elérheted úgy is, ha a lap behozása és textúrázása után rögtön átváltasz Edit Mode-ra, és úgy méretezed át.
#21: Az a bizonyos szöveg egy python-script, amelyet azután azokhoz az Emptykhez rendel, amelyekhez a felhő-képek hozzá vannak kapcsolva. Nem egészen sportszerű, hogy nem mutatja a begépelését, meg nem is látod egészben, de hát a virtigli blenderes legyen leleményes a problémák megoldásában... Amennyire meg tudom állapítani, ez a script szövege (a sorkihagyásokat elmellőztem):
from bge import logic
cont = logic.getCurrentController()
own = cont.owner
mouse = logic.mouse
own.worldPosition = [mouse.position[0]*(own["amtx"]),mouse.position[1]*(own["amty"]),own.worldPosition.z]
Meg kell mondjam, a scripteléshez egyáltalán nem értek, van ugyan egészen homályos elképzelésem ezen örökbecsű sorok értelméről, de inkább nem vonom fejemre a világ kacagását bővebb magyarázattal, tekintsd varázsigének. Mindenesetre működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!