Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender poligon felosztási...

LOLoszto kérdése:

Blender poligon felosztási bug? Vagy én vagyok béna?

Figyelt kérdés
Miért lehet az hogy ha vonalakat összekötök ugye az F betű lenyomásával akkor azt az adott lapot nem tudom tovább bontani se subdivisionnal se ctrl + r el? Lécci segítsetek már nagyon régóta szenvedek vele :/

2014. máj. 10. 18:19
 1/3 tabaki ***** válasza:

Mint általában, most sem bugról van szó, hanem az alkotók tudatos -- és általam teljesen érthetetlennek tartott -- igyekezetéről, hogy az így nyert felületeket a továbbiakban egységes egészként kezeljék. A szenzációs újítást a 2.5x szériánál vezették be, és a felhasználók korrekt szerkesztést kedvelő részének viszolygása ellenére azóta is következetesen erőltetik. Lehet, hogy ez a jövő útja, az internet tanúsága szerint viszont a hozzám hasonló oldschool blenderezők ennek ellenére kétségbeesetten keresték a régi módszerre való visszaállítás lehetőségét, hogy lássák az összekötött felület tényleges szerkezetét. Amennyire tudom, ilyen alapkapcsoló nem létezik. Közvetett segítség azonban igen.

Nézzük először a jelenséget. Itt akarunk egy új felületet létrehozni:

[link]

F gomb megnyomása után meg is van:

[link]

Mint látható, a pontszerkesztő mód ellenére nincs rajta osztás. Osztási kísérlet után ezt látjuk:

[link]

Figyeld meg, hogy most megjelent a bal sávban egy Qad/Tri Mode checkbox, amely azzal kecsegtet, hogy a hagyományos négyszögelésre és háromszögelésre épülő szerkezetre kapcsolhatsz. Kattints oda:

[link]

Tehát csak az újonnan felosztott négyszögeken látod a szerkezetet, az átok fedőlap továbbra is egységben maradt. Nem ezt akartuk, Ctrl+Z-vel lépj vissza a felosztásból.

Jön a tényleges megoldás. Nyomd meg Ctrl+F-et, és a megjelenő menüben először válaszd a Triangulate Faces pontot:

[link]

[link]

Ezzel ugyanazt érted el, mint a régi típusú lefedéssel. Köztünk legyen mondva, ez eléggé ronda volt már akkor is, ezért én inkább mindig azt csináltam, hogy a körbejelölt élet kihúzva nullára méreteztem (E,S,0,Enter,Remove Doubles), ez a középen találkozó háromszögekkel sokkal szebb eredményt adott.

Lépj megint vissza a felosztásból, azután megint nyomd meg a Ctrl+F kombinációt, de most a Poke Faces menüpontot válaszd:

[link]

[link]

Hm, ismerős? Ez azért már nem olyan rossz... Ha most visszalépkedsz a lefedés előtti állapotig, még egy megoldást kipróbálhatsz. Ctrl+F, Grid Fill:

[link]

[link]

Gondolom, valamelyik módszerrel már tudsz kezdeni valamit.

2014. máj. 11. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 tabaki ***** válasza:
+Bocs, Quad/Tri Mode.
2014. máj. 11. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Ohh nagyon Köszönöm szépen :)
2014. máj. 11. 07:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!