Blender poligon felosztási bug? Vagy én vagyok béna?
Mint általában, most sem bugról van szó, hanem az alkotók tudatos -- és általam teljesen érthetetlennek tartott -- igyekezetéről, hogy az így nyert felületeket a továbbiakban egységes egészként kezeljék. A szenzációs újítást a 2.5x szériánál vezették be, és a felhasználók korrekt szerkesztést kedvelő részének viszolygása ellenére azóta is következetesen erőltetik. Lehet, hogy ez a jövő útja, az internet tanúsága szerint viszont a hozzám hasonló oldschool blenderezők ennek ellenére kétségbeesetten keresték a régi módszerre való visszaállítás lehetőségét, hogy lássák az összekötött felület tényleges szerkezetét. Amennyire tudom, ilyen alapkapcsoló nem létezik. Közvetett segítség azonban igen.
Nézzük először a jelenséget. Itt akarunk egy új felületet létrehozni:
F gomb megnyomása után meg is van:
Mint látható, a pontszerkesztő mód ellenére nincs rajta osztás. Osztási kísérlet után ezt látjuk:
Figyeld meg, hogy most megjelent a bal sávban egy Qad/Tri Mode checkbox, amely azzal kecsegtet, hogy a hagyományos négyszögelésre és háromszögelésre épülő szerkezetre kapcsolhatsz. Kattints oda:
Tehát csak az újonnan felosztott négyszögeken látod a szerkezetet, az átok fedőlap továbbra is egységben maradt. Nem ezt akartuk, Ctrl+Z-vel lépj vissza a felosztásból.
Jön a tényleges megoldás. Nyomd meg Ctrl+F-et, és a megjelenő menüben először válaszd a Triangulate Faces pontot:
Ezzel ugyanazt érted el, mint a régi típusú lefedéssel. Köztünk legyen mondva, ez eléggé ronda volt már akkor is, ezért én inkább mindig azt csináltam, hogy a körbejelölt élet kihúzva nullára méreteztem (E,S,0,Enter,Remove Doubles), ez a középen találkozó háromszögekkel sokkal szebb eredményt adott.
Lépj megint vissza a felosztásból, azután megint nyomd meg a Ctrl+F kombinációt, de most a Poke Faces menüpontot válaszd:
Hm, ismerős? Ez azért már nem olyan rossz... Ha most visszalépkedsz a lefedés előtti állapotig, még egy megoldást kipróbálhatsz. Ctrl+F, Grid Fill:
Gondolom, valamelyik módszerrel már tudsz kezdeni valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!