Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Valaki nem tud ajánlani egy...

Valaki nem tud ajánlani egy normális szép renderelésű 3d s tervezőt ingyen?

Figyelt kérdés
Nem a gogglit .

2013. szept. 29. 13:36
1 2 3 4
 11/38 A kérdező kommentje:

Á kész vagyok már semmit nem értek :(((


Előbb áthívtam egy házat kecshupból amit rajzoltam meg is jelenítette de gyakorlatilag nem tudok rajta dolgozni mert az a k u rv a egér nem oda zoomol ahova mutatok hanem önkényesen egy láthatatlan pontra ha görgeted a kereket. Szóval már nem is az eredeti kordinátarendszer közepére mutat a képrernyőm hanem ki van csavarodva és mellé a semmibe közelít , eközben a ház torzul kifelé mintha valami sperspekítva lenne de az is fordítva mer a messzeségbe nagyul és a közelbe kicsi marad a kép . Na mindegy nem ez a lényeg hanem az hogy ha én bemegyek a házba és az egyik valat akarom kitexturázni akkor hogy megyek be? mikor nem arra megy a kép amerre mutatok hanem a progam saját koordinátarendszerének közepére mutat.

A goglébe arra mész amerre mutatsz ha rámész egy székre akkor rágörgetsz és odakerülsz elé , nincs fix kordináta középont ,az egér kurzora a középpont mindíg.


Ja és közbe hogy nyomogattam valamit az outliner ablakban egyszer képes voltam a center pontot fügetlenül a háztól elmozgatni ,a poén hogy fogalmam nincs miért .


Te amúgy kitől tanúltad és hány hónapig ezt ,mer ez lehet hogy ingyenes progi de ez nagyon nem hobbi szintű ,ez a programozás felsőfoki ismereteit kell tudnod hogy egy ilyet megérts én meg napi két órába nem fogom autodidakta megtanulni ezt lehetetlen.

Legalább magyarul lenne de így elveszek benne ,nekem csak az a tudás része kéne amit a goglivel megtudtam csinálni , a többi hülyeség hogy animáció meg filmkészítés bele se merek gondolni az aki tudja biztos reggeltől estig tanulta.

2013. szept. 30. 21:34
 12/38 tabaki ***** válasza:

@21:14:

Ez a group nem az a group, amire gondolsz, ennek akkor látod hasznát, ha az így kijelölt tárgycsoportot át akarod vinni az egyik fájlból a másikba. Ekkor a Shift+F1 utáni böngészéskor a fájlban nem az Object mappában kell keresgélned, hanem a Group mappában jelölöd ki a megfelelő csoportot, és azt töltöd be. Ezen kívül van valami animációs szerepe is, ennek engedelmeddel nem jártam utána, és én magam sosem használtam.

Az együtt kezelendő tárgyakat úgy tudod egymáshoz rendelni, hogy együtt kijelölöd őket, és megnyomod a Ctrl+P (parent) kombinációt. Az utolsónak kijelölt tárgy színe ilyenkor egy kissé más, ehhez kapcsolódik az összes többi. Ha a csoportot kerettel (B, border) jelölted egybe, minden tagja egyenértékű, a program nem talál főtárgyat, ezért nem is tudja végrehajtani az összekapcsolást, csak ha Shift lenyomása közben ismét rálősz a kívánt főtárgyra. Ha valami miatt nem praktikus, hogy látható test legyen a középpont, kérj egy Empty-t, és ahhoz kapcsold a tárgyakat. Az Empty tulajdonképpen egy test nélküli originnek/centernek tekinhető, amelyet tetszés szerint elhelyezhetsz, de a renderelt képen nem fog megjelenni.

Az egymáshoz rendelést az Alt+P kombinációval szüntetheted meg, a kihagyandó tárgy kijelölése után.

A Joinnal egybeépített tárgyakat Edit mode-ból tudod szétszedni. Kijelölöd a kiveendő pontokat (jellegzetesen inkább összetartozó pontcsoportokat, ebben segít, ha a kívánt darab egyik pontjára viszed a kurzort, és megnyomod az L billentyűt, ez az egybefüggő darabot teljes egészében kijelöli), azután P leütése (majd a Selected választása) kiteszi a tárgyból a kijelölt részt. Object mode-ba visszatérve már külön tárgyakként kezelheted őket. Ha az összeépített tárgyaid egybefüggő ponthalmazok, a P után választhatod az All lose parts (kb. minden leeső darab) menüpontot is, ekkor az egész szétesik. Ez persze nem ajánlatos, ha a részek maguk is több darabból vannak összeépítve.

Shift+C visszateszi a nézetet középre, olyan képkivágással, hogy az egész kompozíciót lásd, ugyanakkor a 3D kurzor is visszakerül az origóba.

2013. okt. 1. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/38 tabaki ***** válasza:

@21:34

A Blender működése elég jól átkonfigurálható. Kattints a szerkesztőablak bal alsó sarokban lévő ikonjára, és a megjelenő menüben válaszd a User Preferences pontot. Itt rengeteg mindent be lehet állítani, többek közt az Interface menü View Manipulations oszlopában a Zoom to Mouse Position pipát. Utána Save User Settings gomb, majd állj vissza a szerkesztőablakra. Ettől kezdve az egérkurzor lesz a zoom középpontja.

A centermozgatást nem voltam képes utánad csinálni, úgyhogy magyarázattal sem szolgálhatok :) Ha te rájössz a módjára, mindenképpen közöld. A center sarokpontba helyezéséről tulajdonképpen ezt akartam elmondani:

[link]

Az az igazság, hogy én mondhatni belenőttem a Blender használatába, mert véletlenül már az 1.5-ös, jóval kezdetlegesebb verzió táján fölfedeztem. Csak apránként, innen-onnan szedtem össze a dolgokat, de hát ez akkor is fene tudja, hány évet jelent. Mellesleg igencsak messze érzem magam a program teljes megismerésétől, de ha valahol megakadok, már általában sejtem, hogy merre keressem a megoldást. Azért módszeresen művelve nyilván felgyorsítható a tanulás.

2013. okt. 1. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/38 tabaki ***** válasza:

Ha kedved van, küldj át nekem valami kis próbamodellt, ide:

tabaki@uw.hu

Kipróbálnám, hogy hogyan tudom Blenderbe áttenni. Mellékelhetnél egy olyan képet is, amit a SketchUppal rendereltél, hogy lássam a relációkat. Én is próbálgattam egyébként a kecsöpöt, de még csak teljesen ovis szinten, azért lenne szerencsésebb, ha olyat is látnék, amit avatott kéz művelt.

2013. okt. 1. 03:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/38 tabaki ***** válasza:
Mér' ismételgetem a "művel" szót, rejtély. Talán fáradok? Megyek aludni...
2013. okt. 1. 03:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/38 A kérdező kommentje:

Hú egyeleőre köszi a kimerítő tanítást most elkezdem emészteni ,csak ugye este két három órám van vagy nincs erre a tanulásra szóval lassú nyögés lesz ez de próbálgatom.


Majd küldök skecup képet olyan colada vagy milyen fájlba azt befogadja a blender meg küldök skp t is de ne számíts szép grafikára.


Most pedig vacsorázok :)

2013. okt. 1. 19:30
 17/38 tabaki ***** válasza:
3DS, OBJ, WRL vagy DXF fájlt is fogad a Blender, a többinek nem néztem utána... Ha kérhetem, küldd el az eredeti SKP-t is, és egy nálad készült renderelt képet. A modell minősége nem érdekes, lehet egy akármilyen próba, lehetőleg több anyagból.
2013. okt. 1. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/38 tabaki ***** válasza:

Bocs, az skp-ra vonatkozó ígéretedet nem vettem észre, úgy látszik, ma sem vagyok egészen friss...

És van még egy fontos dolog, ami eddig egyikünknek se jutott eszébe: Küldjél skp-t is. ;)

2013. okt. 1. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/38 A kérdező kommentje:
Ja küldtem mindent csak most nézem hogy ez a retkes gmail nem küldte el de a f a szé r nem írja oda hogy mekkora mb ot tud máskor is besz o pa t ott már mindjárt elküldöm freemaillel.
2013. okt. 2. 19:27
 20/38 A kérdező kommentje:

Figyi már nem értem most akkor blenderbe hogy adod meg hogy 6mm x tengelyen a tárgy mert én azt hittem a scale az a méret de sehogy se jött ki a méret aztán vettem észre hogy az csak hogy hány szorosára növelje a testet.


Kérek egy circlet és ott van oldalt hogy radius megadása jó beírom hogy 10 és én hü j e azt hiszem hogy az 10 mm de nem vagy igen? mert a négyzetnél már nem azt jelenti a scale .


Hogy vigyek be így műszaki rajzot? Valahogy pedig biztos lehet mivel gépeket meg zsebórákat is rajzolnak ezzel szóval erre lennék kíváncsi .



A másik amit kérdeznék hogy hogyan kell a cruve funkciót használlni pontosan tudod amikor van egy görbéd vagy vonalad és mellé rajzolsz egy sík 2d s alakzatot és utána azt az alakzatot végigvezeti a görbén magyarul te csak megrajzolod a cső metszetét és a cruve végigvezeti a vonalaidon . Extrudálás néven is van a skecsupba .

2013. okt. 2. 21:18
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!