Valaki nem tud ajánlani egy normális szép renderelésű 3d s tervezőt ingyen?
Nincs. Ha valami, hát a Blender alaposan meg van támogatva gyorsbillentyűkkel, mondhatni az egyik legnagyobb erőssége.
A használatához természetesen nem kell átólcettig bevágnod a táblát, néhány alapbillentyűt meg könnyen megtanulsz: G, S, R, E, A, TAB, SHIFT+D, CTRL+J meg numerikus billentyűk általában bőven elegendők, ha találsz még a számodra hasznosat, azt is megtanulod idővel.
Továbbá: Ha mozgatás közben a Ctrl-t nyomva tartod, a nagyításnak megfelelő kerek egységenként tudod húzni az egeret. A parancsok opciókkal is működnek, például, ha azt írod be: SX15.8, akkor X irányban 15.8-szeresére nyújtod a tárgyat, GZ8.47 pedig függőlegesen mozgatja el 8.47 egységgel. Ennél kényelmesebbet szerintem fizetősben se nagyon találsz.
Egyébként meg bocs, de a 3D-szerkesztés önmagában bonyolult, nem lehet dedós szintű kezelést elvárni. Profi munka esetén már a SketchUp se sétagalopp. A Blender másképpen működik, mint amit megszoktál, de lehetőleg mindent a legegyszerűbben és leghatékonyabban old meg. Szánj rá némi igyekezetet, nem fogod megbánni.
Na most nekifutok mégegyszer de félelmetes ez a program .
Most is itt ülök már egy órája előtte és egy krdfva kockát nem tudtam még rajzolni azon kívül amit beadott mert megbolondulok a háromszázmillió kis ablaktól ami a végtelenségig részletez le mindent , az a baj hogy már azt hiszem átlátom hogy melyik ablak mire vonatkozik aztán mennnék tovább de halál mert azt se tudom hogy a pcsába rajzolok oda valamit . Szóval nevetséges de annyira bonyolult hogy még az alap dedós rajzolást se tudom mert mindíg vagy eltűnik egy ablak vagy azt se tudom már mire vonatkozik az az ikon .
Nekem az a síma tudás kellene amit a skechupnál tudok hogy egy perc alatt megrajzolok egy bonyolult hajlított csőszerkezetet méretre mivel csak azt nyomogatom hogy L 154 enter és az egérrel a vonal kiterjedésének az irányát mutatom , ugyan így C 56 és egy 56mm átmérőjű vagy sugarú kört rajzoltam aztán nyommok egy P push kihúzatom szintén numerikus mérettel tehát gyakorlatilag egy házat felhúzok 10 perc alatt méretre és ez a könnyedség kéne nekem nem az hogy kétórán keresztül csak nézek magam elé és mikor elzsibbad a fejem hogy kitaláljam hogy kell egy vonalat húzni de nem megy akkor elegem lesz az egészből és marad az a zsírul használható de undorító fosdfs renderelésű kecsup .
na mindegy most rámegyek a gyorsbillentyűkre meg látom hogy pyiton is lehet programozni de nem tudom hogy hány év egy ilyet megtanulni pedig videokat is néztem de azok is körülményesen mutatják be.
Nem tudod hogy kell vonalat rajzolni? Nincs erőm 300 oldal angol szakzsargont átolvasni mert a felénél már azt se fogom tudni miért kezdtem el olvasni...
Csak az alapokat pl 53mm es vonalat akarok rajzolni mit csináljak?
Igen néztem a demó képeit az eszméletlen valósághű pl az a zsebóra ott a veboldalán.
Igen régebben próbálkoztam asszem hogy kecsappal elmentem valami cad ba és akkor átveszi a blender csak asszem ott nem tudtam újból kitextúrázni a modellet ,gyakorlatilag ugyan olyan s z a r ul mutatta blender is mint a kucsupp de igaz nem is értettem semmit most már eljutottam oda hogy tudok objektumokat csinálni mozgatni nagyából de lenne kérdésem:
1Itt a blenderbe nem tudsz ráközelíteni a tárgyra hanem mindíg ami kész van azt ki kell vinned a képből hogy aztán a következő elemet megint középen lásd és szerkeszd?
Ugye kecsup nál bármerre elmozoghatsz a térben és rámehetsz a tárgyra itt olyan nincs?
2 Hogyan mozgatom el a center point ot hogy az pl a testem egyik sarkán legyen ,mivel ugye ha illeszted az elemeket egymásra akkor ez a sárga pont fog illeszkedni a másik test vagy élére ,lapjára,sarkára (beálítástól függ) ha a mágnes bevan kapcsolva.
Mer ott van hogy manipulálható center point bekapcsolva(only object mod) de nem tudom hogy kell elmozgatni.
Vagy váltsak edit módba és jelöljem ki az egyész testet és úgy tudom csak a sarkát megfogni és passzítani a másik objektum sarkához?
Ugye kecsuppba alapból a sarkoknál fogod meg és szabadkézzel viszed bármelyik sarokponthoz én ehez vagyok hozzászokva így tudok pl kerítéseket összeláncolni csak most zavar hogy ha object módba vagyok akkor a test közepén lévő center pontot paszítja vagyis egymásba fednek a testek ez nem jó.
Az első kérdésedet nem is igazán tudom értelmezni. A középső egérgombbal (+Shift, +Ctrl) meg az egérgörgővel szerintem nagyon kényelmesen intézhetsz minden nézőpontváltást. A tárgyakat meg szerkesztéskor nem is kell elvinned középről, ha újabb rétegeken dolgozol, és mindig csak azt kapcsolod be, amit látni akarsz. Majd a végén mindent a megfelelő helyre húzgálhatsz.
A center pointot itt origin-nek titulálják, és természetesen átrakható, például a 3D-kurzorral jelölt helyre, viszont most nem írom le, hogy hogyan, mert el kell mennem.
Másik fontos a group képzés:
Ugye csinálok ctr g vel egy groupot és akkor világít zöldel a két test na de ha mellékattintok akkor eltűnik a group ezt baromira nem értem akkor mi értelme van csak addig létezik amíg mozgatom ,miért nem marad úgy ?
Másik a Join . Ha így fűzök össze két objektumot akkor azok nem is robbanthatók szét később?
A nézetet is elrontottam most már nem is csak középre néz hanem valahol kívül a négyzethálón és nem is tudom viszaállítani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!