Melyik linux lenne az ideális számomra?
Gépem: Toshiba Satellite laptop
amd athlon 2x 2Ghz
ati radeon hang és videokari egyben 512 Mb
4 Gb Ram
A windowsoktól elbúcsúztam bő féléve... azt semmiképp nem szeretnék.
Az Ubuntu 11.10-el kezdtem, abszolút nem tetszik az új felülete... és kb olyan "lassú" mint a win7. Kipróbáltam a Lubuntu-t is, gyorsabb és pofásabb. Kipróbáltam a Linux Mint 12 Lisát, az tetszik tényleg, komoly és ügyes rendszer, viszont néha filmnézés közben elmegy a hang.. :(
És mintha valamiért lassú lenne az is ezen a laptop-on...
Tudtok-e valamilyen Linux-ot? Még elég kezdő vagyok a linux terén, de valamilyen nagyobb disztró kellene ami szép felületű, kis igényű, rettentő gyors. Film és egyéb médiatartalmakhoz, torrentre, msnre, irodai dolgokra és esetleg játékra.
Köszi
Fogj egy olyat, amit ismersz és faragd meg kedvedre. Mondjuk egy Debian-t, de jó Ubuntu is vagy akármi más.
A Linuxnak az a lényegi haszna a Windowszal szemben, hogy nem fekete doboz. Kedvedre alakíthatod.
Próbáld ki a Pardus-t.Nekem bevált,szuper disztró,KDE kezelő felület ellenére nagyon gyors nálam (hasonló konfigom van mint neked,csak Intel proci és Nvidia graff),az egyik legjobb KDE disztró.Magyarul is tud.
Ha ez nem jön be,akkor próbáld ki a Debian-t ez is tud magyarul és nagyon gyors,stabil volt nálam.Ezen a téren a legjobb.De egy picit nem árt érteni hozzá,legalább azt tudni milyen csomagokra,vezérlőkre van szükséged,mert nem biztos hogy minden jól fog működni telepítés után.
Ha a magyar nyelv annyira nem fontos,akkor még a PCLinuxOS-t és a PinguyOS-t is tudom ajánlani.
A LinuxMint is szuper,videók lehet azért akadoznak mert a graff kártyád vezérlője nem a legjobb,próbáljh ki másik vezérlőt ha van.Csomagkezelőben biztos találsz.Ezsközök felismerésében,konfigurálásában nálam a Pardus és PCLinuxOS jött be a legjobban.Mindenem tökéletesen működik velük,telepítés után.Semmit nem kell telepítsek utólag.
Szóval én ezeket ajánlom ha az Ubuntu neked nem jött be:
Pardus
PCLinuxOS
Debian