A komolyabb munkahelyeken mivel szokták figyelni a dolgozó számítógépes aktivitását?
Akár az ember cégen belül dolgozik, akár Home Office-ból, a munkahely által munkára biztosított számítógépen. Mivel felügyelik azt, hogy a munkavállaló valóban dolgozik-e?
Internetes oldal látogatást rögzítő? Billentyűparancs rögzítő (keylogger)? Képlopó? Bizonyos időközönként képernyőképet készít, vagy akár streamelve van, ami videófelvételként nézhető? Kattintásszámláló? Egérmozgatás figyelő? Mik vannak, milyen tevékenység naplózó eszközöket találnak ki az ember megfigyelésére, amiket a multik használnak is?
Nem a folyamatot nézik, hanem az eredményt. Ha hó végén (vagy határidő végén) nincs kész a feladatával az illető, akkor vonják kérdőre, hogy mi volt a probléma. Jobb esetben rendszeres meetingeken kiderül, hogy egy alkalmazott miért nem tud haladni.
Amit te mondasz, annak jogi akadája is van. Ha ilyet csinál a munkáltató annak benne kell lennie a munkaszerződésében. Viszont senkinek sincs se kedve se ideje lesni a többi alkalmazott tevékenységeit. A főnököt meg pláne nem érdekli. Neki kb annyi a lényeg, hogy van két szám a kiadás és a bevétel. Amíg a különbözet jóval nagyobb mint 0, addig magasról tesz rá, hogy az alkalmazott facebookozik e a munkaidejének egy részében.
Nem igazán nézheti ilyen szempontból a munkaadó, mert jogellenes.
Nekem előző munkahelyemen azért akartak teams licenszet igényelni, hogy lássák, h home officeba aktív-e az illető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!