A Blue Colibri mitől olyan nagy szám? Miért vásárolják meg ezeket?
Aki nem tudná, annak röviden: a blue colibri vállalatok számára készít közösségi plaformot, ahol minden belsős hír, pályázat, elérhetőség, stb megtalálható.
Ugye, hogy gyanús? A cég 2018-ban feltalálta a Facebook-ot, ismét. A fentikhez tökéletes megoldás egy zárt facebook-csoport a cég dolgozóinak. Minden, ismétlem MINDEN funkcióra alkalmas egy csoport, minek ehhez külön felület? Elérhetőségekhez meg ott van a mindenki gépére telepített céges outlook, teams, skype, bármi.
Arról nem beszélve, hogy a platform valami rém buta, komolyan mint egy középiskolás házi feladat. Annak idején amikor még érdekelt a tech, kb 13 évesen poénból összedobtam egy torrentoldalt, hát klasszisokkal jobban nézett ki, mint a blue colibri, ahol dolgozik tucatnyi programozó meg dizájner.
Én is egy 1500+ fő multinál dolgozom, és ezt a felületet erőltetik. Több mint egy év eltelt, de a kutya se használja, mert vacak. A vállalati hírek jönnek emailben is, illete van külön FB felület, tehát végképp nem értem, hogy ez mire jó.















"A fentikhez tökéletes megoldás egy zárt facebook-csoport a cég dolgozóinak."
Nem, a Facebook nem tökéletes. Sőt!
Egy vállalat belső kommunikációja a vállalatra tartozik (ezért van szükség belső egységesített kommunikációs felületre, pláne egy nagyvállalat esetében), nem ildomos, ha azt egy adatvédelemre cseppet sem ügyelő (Többek között lásd: Cambridge Analytica botrány!), az adataidban deklaráltan turkáló, amerikai székhelyű (Öt Szemek!), szélsőbaloldali giga techcég kezeli.
#2: A Blue Colibri-t egy magyar csapat fejleszti. A weboldalukon ott vannak a fejlesztők - képpel, névvel.
A cég lekérdezhető a cégjegyzékben:
tehát ha valami gond lenne velük, akkor helyi cégként van lehetőséged elszámoltatásra (a Facebook esetén ne is reménykedj ilyenben!).
"Arról nem beszélve, hogy a platform valami rém buta, komolyan mint egy középiskolás házi feladat."
Kérdező kissé fordítva és magasan ülsz azon a bizonyos lovon.
Az, hogy Neked nem tetszik, vagy hogy Te nem érted a lényegét, édeskevés, szubjektív, "egyéni szociális probléma".
A vállalatnak szüksége van egységesített kommunikációs platformra, neked, mint alkalmazottnak meg meg kell tanulnod a használatát, meg kell szoknod a felületet (a Facebook esetén erre neked volt 10+ éved - ennél az alkalmazásnál max. 2).
Ha "a kutya se használja" (mind az 1500 alkalmazottat ismered?), akkor össze kell fogni a kollegákkal, és konstruktív javaslatként a vezetőség tudomására kell juttatni (feltételezem fizetnek érte rendesen).
"Annak idején amikor még érdekelt a tech, kb 13 évesen poénból összedobtam egy torrentoldalt, hát klasszisokkal jobban nézett ki, mint a blue colibri"
Azért egy vérpistike valahonnan összemásolgatott, haveroknak beüzemelt torrentoldala és egy nagyvállalati kommunikációs platformja között van némi különbség. ;)





"de boldog-boldogtalan használja bent a facebookot, google szolgáltatásokat, kinti címről küldözgeti be magának a maszekot és vissza, nincs itt szó adatbiztonságról. Kényes adatokat nem közölnek, tehát ami a blue colibri-ra kikerül, az megy a facebook-os felületre is többnyire."
Ez meg a vállalat céges irányelvének a hibája - nem az alkalmazásra tartozik. Tessék a vállalati rendszergazdánál panaszkodni!
Nem értem a lényegét? Használtad már? Van benn egy hírfolyam, galéria, egy tudastar és a céges elérhetőségek, micsoda innováció.
A buta kinézete mellett kezelni is felháborító. Példa: hirfolyamban nem tudsz direkt egy cikket megnyitni külön fülre, mindenképp muszáj belepni az adott oldalon, utána vissza feldob a hírfolyam tetejére, hiába tartottam én bárhol. Képeket megnyitod és betölti külön a szerverről, utána vissza a fenti jelenség. Ezt még sorolhatnam hosszan.
Lehet 13 évesen vérpistike voltam, de ez tizensok fejlesztővel a háttérben akkoris botrányos, hiába veded.





"Van benn egy hírfolyam, galéria, egy tudastar és a céges elérhetőségek, micsoda innováció."
Nem kell "innovatívnak" lennie - szimplán feleljen meg a cég elvárásainak.
"A buta kinézete mellett"
Mondom: egyéni szociális probléma.
"kezelni is felháborító"
Újfent csak javasolni tudom, hogy az itt való kamaszos nyavalygás helyett - ami nem vezet semmire - tessék aktív, konstruktív lépéseket tenni. Például összefogni a kollegákkal, összeszedni a sirálmokat és jelezni a vezetőség felé. Vagy egyből lehet a fejlsztőknek is - vannak elérhetőségeik.
Oké, elmondtad, zárjuk le.
Csak azt nem értem az egészből, hogy eddig is volt céges platform ezekre - nem csak FB -, mire jó akkor a blue colibri? 1500 főből nálunk van kb 50 aktív felhasználója bő 1 év után,pedig promoztak mindenhol hónapokig.
Elnezve a honlapjukon a felhasználóbazist amiből ha levonom a passzívokat, elég nevetséges számok jönnek ki.
Csak frusztráló, hogy vlszeg erre milliók mennek el éves szinten.





"hogy eddig is volt céges platform ezekre"
Ezek szerint azok nem voltak megfelelőek: volt e-mail meg skype, meg Teams, meg FB meg... - külön-külön külső platformok. A cég - feltételezem - saját, egyesített platformot akart.
"Elnezve a honlapjukon a felhasználóbazist amiből ha levonom a passzívokat"
Honnan tudod, hogy kik a passzívak? Honnan ez az ex katedra kijelentés?
Egy friss, magyar mikrovállalat által fejlesztett, két éves (amiből egy év a pandémia idején telt el) egyedi fejlesztésű, kis felhasználóbázisú szoftverről van szó. Ne akarjuk már amerikai giga techcégek termékeihez mérni!
"Csak frusztráló, hogy vlszeg erre milliók mennek el éves szinten."
És? A te pénzed? Nem. Tudsz jobbat fejleszteni? Nem. Tudsz konstruktívan hozzáállni - a "hibákat" javítandólag? Nem.
Akkor meg minek ez a kamaszos nyavalygás?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!