Miért ellenzik sokan a YouTube Premium-ot pedig nagyon?
#9: Senki - legalábbis a reálisabban gondolkodó emberek közül - nem követeli azt, hogy akármelyik cég szeretetszolgálatként működjön. De azért lehetne ízlésesen és etikusan is reklámozni. Ha visszaemlékszel, pont a Google/Alphabet volt az, aki bevezette a kulturált, ízléses, elfogadható reklámokat. Nem tolt a képedbe 30 popupot, meg fél tucat Flash reklámot, hanem pl. a GMail esetében szolíd, egyáltalán nem zavaró, és az erőforrásokat feleslegesen nem terhelő reklámokat jelenített meg.
Persze, az is igaz, hogy akkor még volt némi konkurenciája, és valószínűleg a Youtube rég eltűnt volna a süllyesztőben, ha 15-20 éve is a jelenlegi reklámozási politikáját folytatta volna, és a GMail sem lett volna több egy epizódszereplőnél a levelezőszolgáltatások piacán. De most, hogy elérték a kvázi-monopolhelyzetet, már a saját eddigi elveikeg is páros lábbal tiporják. És nem kell sajnálni őket, eddig sem segélyből éltek. Csak most, hogy következmények nélkül már bármit legyűrhetnek a felhasználóik torkán, meg is teszik.
Attól, hogy a profitszerzés valakinek a célja, teheti azt tisztességesen is.
#9 "Szemét az MS, hogy gyakorlatilag nem változott a Windows jogdíja 30 év alatt az infláció ellenére, és nem kell 2-3 évente újat venni, mint régen? "
Azért hadd ne tekintsek továbbra sem adománynak egy több, mint százezerbe kerülő szoftvert! (Oké, az agyonkorlátozott verzió alig több, mint a felébe kerül...) Főleg úgy, hogy tök ingyen is kaphatok teljes értékű operációs rendszert reklámok, kémkedés, meg hasonló cukiságok nélkül is.
Egyébként az sem igaz, hogy ne emelt volna árakat a Microsoft.
Meg azért azt is vegyük figyelembe, hogy nekik azért csöppet inog a monopóliumuk. Félteni azért nem kell őket, de pl. az oprendszerek piacán már nincs annyira egyértelmű monopóliumuk, mint amilyen pl. a Metának van a videómegosztók piacán. Most azon az áron adják, amit még le tudnak tolni a felhasználók torkán komolyabb piacvesztés nélkül. Adhatnák kétszer ennyiért is, de akkor könnyen azon találhatnák magukat, hogy már nem ők a piacvezetők. Így is lassan, de biztosan csökken a részesedésük. 10 éve ilyenkor 89 százalékon álltak, most 73-on. Ez azért egy bő 15%-os piacvesztés.
Szóval mielőtt adományozó jótétléleknek titulálnánk a Microsoftot, nézzük már meg, hogy mit, és miért csinálnak! Nem azért emelték csak ennyivel a Windows árát, mert annyira a szívükön viselik az anyagi helyzetünket, hanem mert ez a legtöbb, amit még komoly piacvesztés nélkül el tudnak kérni érte. Mellette meg erőltetik a MS Office előfizetéses konstrukcióját, ami egy személynek évente 25 ezer forint. Az négy év alatt szintén egy százas. Csak várni kell egy kicsit, és többet lehúznak a felhasználóról, mint ha simán megvetetnék eredeti áron az Office-t.
Emellett persze reklámoznak - egy pénzért megvett oprendszerben -, adatokat gyűjtenek rólad...
Én csak annyira védem ezeket a cégeket, mint ügyvéd a gyanúsítottat, hogy ne varrjanak már mindent a nyakába. Az a több mint százezerbe kerülő szoftver 20 éve is kb. ennyibe kerülhetett, amikor nyolcad-tizedennyi lehetett a fizetésed, vagy bárkié. Azt azért nem mondom, hogy megvenném, bár jogtiszta Win 10 Pro-t használok, ami a gépen volt, amikor megvettem használtan. Nyilván annyiért adnak valamit (a többi céghez hasonlóan) amit még le tudnak tolni az emberek torkán, gondolom, te is így tennél.
Az Office is jóval 100e Ft fölött volt régen (azaz több havi fizetés), és tudtommal nem volt ingyenes főverzió-frissítés. A mostani rendszer szerintem jobb, bár reklámozni tényleg nem kéne benne, erről nem tudtam, nem használom, csak online.
A Meta monopóliumhelyzeténél valamit elnézhettél, ott van még a YouTube ugye, a TikTok, és sorolhatnám, vagy én voltam barlangban egy évig...
16: ha átugrás van, akkor a youtube küld egy hívást a szervernek, hogy add a következő stream adagot, a szerver tudja, hogy mi követkzik
Annyit meg lehet tenni, hogy az átugró gombot megnyomja az ublock automatikusan, de ha mondjuk csak pár másodperc múlva lehet megnyomni a gombot, akkor arra a pár másodperce megszakad a videó lejátszása.
Nem a világ, de nem is az lesz, mint most, hogy semmi reklám nem látszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!