




#1: Nincs igazad. A Citromail is (ma már) szutyok, de még így is köröket ver a Freemailre.
Egyébként nem tudom... egy éve még rávágtam volna, hogy Mailbox, de mióta visszatántorogtak a GMailhez, azóta ez már nem állja meg a helyét. Igaz, hogy fizetősek lettek, és emellett teleQrták reklámokkal a felületet, de legalább működik. Viszont előtte évekig szenvedés volt az egész. A levelek volt, hogy több nap késéssel jöttek meg, volt, hogy küldeni sem lehetett, és a felhasználói felület 60-80%-a reklámokból állt. (Nem túlzok, felbontásfüggő, de tényleg annyi volt. :D)
A sztori persze nem itt kezdődött. Anno a Mailbox egy egész korrekt szolgáltatás volt. Csak aztán jött a GMail, és bár akkoriban a Mailbox simán partiban volt vele - talán egyedül a tárterülete volt kisebb? - de egyszerűbb és olcsóbb megoldásnak tűnt a GMailnél hosztolni a levelezést. Így is történt, a felhasználók nem kis felháborodására (!!) az önálló Mailbox megszűnt, és a GMailtől bérelt szolgáltatást árusította tovább. Ami akkor megérte nekik, mert nem kellett saját szervert fenntartani, és a bérleti díj jóval olcsóbb volt, mint egy szerver üzemeltetése... és a reklámokból ez többszörösen megtérült.
Aztán a Google 2015 környékén úgy döntött, hogy bekeményít. Jóval kedvezőtlenebb feltételeket szabott azokkal szemben, akik náluk hosztolták a levelezésüket, és így már nem volt olyan kedvező az addig használt piaci modell.
Jött hát az átállás. Ami kevésbé volt zökkenőmentes, mint anno a saját szolgáltatásról a GMail felé. Már csak azért is, mert a nagy hirtelenjében felállított szerverük kapacitása töredéke volt a felhasználói fiókok összméretének. Szóval fene nagy mellénnyel a felhasználók képébe dörgölték, hogy mindenki oldja meg maga a levelek exportját-importját. A start egyébként is pocsékra sikerült, pár hétig finoman szólva is akadozott a levelek küldése-fogadása, és emellett valami ritka tahó egyént bíztak meg az ügyfélpanaszok kezelésével. Nagyjából egy rosszabb kiskocsma hangulatát idézte az általuk megütött hangnem. Természetesen aki nem nyalt be nekik, azokat törölték a hivatalos fórumból, nehogy már valaki sérelmezni merje, hogy 3 hete nem tud levelet küldeni...
De verték a mellüket, hogy az ország, sőt, a világ egyik legjobb rendszerét használják.
Oké, kb. 2 hónap után egész használhatóvá vált a rendszerük. (Ha attól eltekintünk, hogy a felület 60-80%-a reklámokból állt, a reklám alapból kitakarta a levél egy részét, néha nem sikerült levelet küldeni, a levelek fogadása általában 1-2 órát, de volt, hogy napokat vett igénybe, és "természetesen" a POP3/IMAP is sokszor döglődött.)
Aztán olyan 2018-2019 tájékán ismét a használhatóság határa alá süllyedt a szolgáltatás, néha be lehetett lépni, de gyakoribb volt az, hogy nem. E-mailt küldeni meg egyáltalán nem lehetett, csak fogadni.
Aztán ekkor újra a GMailhez szerződtek, mivel a saját, világszínvonalú rendszerük mégsem volt olyan hú, de világszínvonalú. ;)





Régi mondás:
You get what you pay for.
(azaz olcsó húznak híg a leve)
És a gmail nem olcsó, mert deklaráltan olvassa és tárolja a leveleidet.





"És a gmail nem olcsó, mert deklaráltan olvassa és tárolja a leveleidet."
Hajjaj, de még mennyire!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!