Garancia él ilyen esetben?
Sziasztok!
Gyors help kéne.
Élhetek e a garanciával akkor ha a táp(chieftec smart 500w) tönkre tette az alaplapot?
A táp is halott meg úgy néz ki a lap is (remélem a proci nem halt meg[BestMarkt])
Egy helyen vettem az egészet egy helyen egy napon.
és még a 14 napon belül vagyok
"Elállási jog
Ön 14 (tizennégy) napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Több termék szolgáltatása esetén, az elállásra nyitva álló határidő attól a naptól számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatása esetén pedig a határidő kezdete az a nap, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai, vagy elektronikus levél útján) az alábbi címre …"
Csak nem tudom meghibásodott termék(kek)re áll-e ez a cucc.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az elállási jog és a garancia két külön dolog.
Amit idéztél, esetedben nem érvényes, mert az arra vonatkozik, hogyha meggondoltad magad és mégsem kéred, amit vettél.
Ha a meghibásodás nem a te hibádból történt, akkor viszont a garancia áll, és kérhetsz cserét vagy pénz visszatérítést.
mind a két alkatrészre (alaplap/táp)?
a processzor tönkre mehetett?
és miből derül ki számukra hogy én voltam-e a hibás vagy sem?
(bár azt se tudom hogy lehet összedugni egy tápot rosszul egy alaplappal hogy tönkremenjen)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Idézet az ASUS - mint alaplapot is gyártó - garanciális feltételeiből:
"Nem alkalmazható szoftverproblémákra vagy az ügyfél által okozott károkra, illetve az alábbiakban – nem kizárólagosan – felsorolt körülmények fennállása esetén:
...
(h) A Termék károsodását külső elektromos hiba vagy valamilyen baleset okozta;"
tehát a túlfeszültségből eredő problémákra nem vállalnak garanciát.
Vagy az MSI:
"Warranty Exclusions
...
2. Product damage caused by catastrophes, thunder stroke, faulty ELECTRIC POWER and environmental factors."
De a forgalmazó is egyértelműen fogalmaz:
"Garanciavesztés okai
...
helytelen tárolás, illetve elemi kár okozta meghibásodás. (például: villám, túláram, áramingadozás)"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Felhívtam őket és azt mondták hogy én kötöttem össze rosszul és ha találnak égésnyomot a lapon akkor “nehézkesebb a dolog”. : /
24 pin es csatit rádugtam és mivel nem volt 8 pin es csatlakozó ezért egy 4 pinessel csatlakoztattam a cpu-t. Ennyit műveltem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát nem tudom, én egy hibás telefonomat küldtem már vissza a 14 napos áruvisszaküldési jogommal élve :D Nem kifogásoltak semmit, ugyanarra cserét választottam és meg is jött a cseretermék. A Jack aljzattal volt probléma, csere után megszűnt. Egyébként ilyenkor 3 lehetőség van:
1)csere ugyanarra
2)csere egy másik hasonló árú termékre
3)pénz visszakérése.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!