Tegnap vettünk egy laptopot és kaptunk hozzá a gari mellé egy 3 napos "papírt" is. Tegnap bekapcsolás után rögtön észrevettünk 1 pixelhibát.3 napig kikell cseréljék, nem? Vagy ha nem akarják, akkor mondjuk azt, hogy így nem kell és vegyék vissza?
Ezt még délelőtt tettem fel...
visszavittünk és azt mondták,hogy nincs bent az üzletvezető,majd hétfőn vigyem be újra,mert elvileg nincs visszavétel.
bementünk a Westend-be és ott van egy Fogyasztóvédelemi-s info pult. ott azt mondták,hogy vissza kell,hogy vegyék!
addig használhatom?
Először is: a három nap, meghibásodás esetén igaz nem lehet csak úgy visszavinni valamit, ha nem tetszik. Persze visszaveheti a kereskedő, karácsony után pl. általában meg is teszik sok termékkel, de semmi nem kötelezi rá őket!
Vagyis ha három napon belül meghibásodik, akkor a kereskedő nem ragaszkodhat a javításhoz, hanem köteles kicserélni, ha nincs belőle, akkor 15 napos határideje van.
Csakhogy 1 pixel meghibásodása 99%, hogy nem számít hibának, a gyártók általában az ISO szabványban szereplő hibahatárokat használják, illetve pixelgaranciát lehet venni a termékhez.
A szabványról itt olvashatsz:
Vagyis azt kell mondanom, ha egy pixel hibád van, ez alapján a termék nem számít hibásnak, így a kereskedőnek nem kell vele semmit csinálni, ha nem akar.
Viszont nem tudom, pontosan mi az a "3 napos papír", amit kaptál. Ha esetleg az van rajta, hogy 3 napon belül bármit visszavesz, akkor szerencséd van.
Egyébként csak a segítőkészségében lehet bízni.
A webáruház az más, ezt nem mondtad. Ott valóban él a 8 napon belüli elállás joga.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!