Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Melyik a legjobb külső merevle...

Melyik a legjobb külső merevlemez ami még működne 10-15 évig is? Hogyan kell használni és tárolni? Elég kezdő vagyok a témában, és ebben kellene egy kis segítség.

Figyelt kérdés

aug. 12. 15:58
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Jelenleg 3 merevlemezgyártó van a piacon:

[link]

a Seagate, a Toshiba, és a Western Digital.


Minden más gyártó tőlük vesz merevlemezt és rakja bele egy külső házba (amit te is megtehetsz, kaphatóak külön külső merevlemez-házak: [link] ).


Egy felhőtárhellyel, biztonsági mentéssel foglalkozó cég, a Backblaze rendszeresen tesz közzé merevlemez-statisztikákat:

[link]

nincs nagy eltérés a márkák között (éppen ezért nem javasolnék konkrét gyártót), mindegyik gyártónak akadhatnak jobb és rosszabb szériái.


Ugyanezen cég statisztikái szerint a folyamatosan üzemelő merevlemezek 65%-a éli túl a 6 évnyi használatot:

[link]

éppen ezért javasolják a 3-2-1 stratégiát:

[link]

vagyis:

- minimum három különálló meghajtóra készíts biztonsági mentést

- amiből minimum kettőt tárolhatsz az adatmentés helyéhez közel

- és minimum egyet távolabb - más helyiségben, épületben,... - kell tárolnod

aug. 12. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
75%
Nekem van Samsung HDD-m ami tökéletesen működik. 2009-ben vettem az ösztöndíjamból, sokáig napi használatban ment belső lemezként, aztán amikor szűk lett a kapacitása beraktam egy külső házba. Jelenleg arra veszek fel tévéadást (a boxnak muszáj a külső tápos megoldás), ahhoz akkora a kapacitása, hogy a komplett olimpiát felvehettem volna mindkét csatornáról egyszerre. Teszi a dolgát.
aug. 12. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
60%

#2 :D Azt hittem én írtam, de nem. Nekem is van egy Samsung külső 1TB HDD, de olyan 2011-ben vehettem. SMART adata szerint 100%-os még mindig. Mondjuk én esetemben nincs folyamatosan használva.