Miért nem érdekel senkit manapság a 3D technológia?
Korábban az volt a fő gond a 3D -vel (még az imax moziban is), hogy a gyors akciójeleneteknél valahogy összemosódott az egész. Ezen kívül monitorokon gond volt a felbontás is.
Mára viszont eljutottunk oda hogy jó minőségű 144hz QHD IPS monitorok vannak elérhető áron (a még gyorsabb oledről nem is beszélve), amiket mondjuk egy crysis 2 szintű grafika esetén ki is tud a mostani videokártya hajtani.
Ez azt jelenti, hogy 3D esetén is kaphatnánk egy 72hz -es képet mindkét szemre. Viszont a technológia mintha “eltűnt” volna, mindenki a VR metaverzumot tolja.
Nem az első 3D hype volt ez a tizenpár évvel ezelőtti.
Filmes szempontból a gyártás a probléma. Nagyon bonyolult, nagyon drága. Ennek ellenére azért még máig megmaradt a 3D a legnagyobb filmeknél. Moziban pedig inkább a fényerő a gond, amit itt nem is fognak tudni megoldani. Normál háttérvilágításos panel fog kelleni. Ilyen méretben sima ügy már azért. Samsung the wall óta, az kb 5 éve simán megoldható lenne.
3D alkalmazások 3D megjelenítésére a szemüveg nélküliségben volt előrelépés. Leginkább laptopokat láttam megjelenni ilyen tulajdonsággal. Nem játék/film, hanem 3D tervezésre optimalizálva. Gondolom van monitorban is, csak az nem került elém.
Tehát a mainstreamet teljesen elkerüli ez a téma. Egy nagyon szűk réteget elégítenek ki a 3D tartalmakkal és 3D megjelenítőkkel.
VR és AR most a hype. Még nem tudni, hogy ez is lecseng-e, vagy megmarad és általánossá válik. És a 3D is visszatérhet a kijelzők további fejlődésével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!