Egy Macbook Air mennyire jó orvosi egyetemhez ?
Első éves orvostan hallgató vagyok és perpillanat nincs laptopom, szóval gondoltam kellene valamit venni.
A sima m1 es macbook airt néztem ki
8 magos CPU
7 magos GPU
8 GB egyesített memória
256 GB-os SSD-tároló
Annyi, hogy legalább 6 évig szeretném használni, ilyen elég lenne ?
Én 6+ évre terveztem (az előző is 10 évet ment), így a most elérhető maximumot kértem bele (M2, 16GB, 512 - ebből van nagyobb, de az nem kell és nem is fog).
Az M1 még ok, az is brutál gyors CPU/GPU, azzal nem lesz baj. A tárhely annyi amennyi, ha van mindig jó neted és tudsz adatokat cloud-ban tárolni, akkor nem kellenek terrák a gépbe szerintem. A memórián viszont ne spórolj. Ma a 8GB a minimum, ezt 4-6 év múlva biztosan szűknek fogod érezni, ha lehet, akkor ebből kérd a maximumot (ha jól tudom Air-be 16GB). És akkor elleszel vele, max. egyszer kell majd egy aksit cserélni később.
Most nem azért, de egy orvosi egyetemi hallgatónak konkrétan mit nyújt egy mac amit egy windows, vagy akár linux nem? Nem "hozza vissza az árát", ha sosem azzal fog pénzt keresni, tanuláshoz pont semmivel nem nyújt többet egyik gép a másiknál, és untig elég egy belépő szintű vacak is, mert az ehhez kellő számítási kapacitást rég megugrották azok is. Prog infóra sem kell több, nem hogy nem IT területen hallgatónak. 20 éve talán, de ma nem, hát a telefonod nagyobb számítási kapacitással rendelkezik mint a gép amin 20 éve oprendszereket írtak, ne gondolja senki, hogy egy egyetemista ma nagyobb feladatba vágja a fejszéjét mint akkor egy szakmabeli tette.
Ettől függetlenül ha macet akarsz és van rá pénzed vegyél macet, nem kell racionalizálni ezeket a dolgokat. Aztán hogy 6 évnyi nyüstölést bír-e az majd kiderül, de igaz ez bármelyik másik gépre is.
#16 Ez jogos!